

Éppen ez az a modell, amelyet 2019-ben Azerbajdzsánba költöztetett az IKCO. A Peugeot Pars név persze ott meglehetősen visszás lett volna (a Pars név a modell szülőföldjére, Perzsiára utal,) ezért Bakuban új nevet kapott a típus: érdekes lazasággal Peugeot 406 néven gyártják, noha semmi köze nincs ahhoz a modellhez.
A minőség minden bizonnyal gyengébb, mint az eredeti modellé, ám ez nem akadályozza meg az AzerMash vállalatot, hogy évente közel 80 ezer példányban értékesítse a modernizált veteránt.
Noha az Iran Khodro és a Peugeot kapcsolata a 405-össel indult, és máig arról a leginkább ismert, az évtizedek során számos további típust is felvett palettájára a régió sok országában termelő gyár. Az IKCO összeszerelő üzemeiből került már ki 407-es, 206-os és 207-es, sőt, legutóbbi a 301-es is, amelyet azonban az akkoriban Iránt sújtó nemzetközi szankciók miatt a Peugeot-tól teljesen függetlenül, 100%-ban helyi gyártású alkatrészekből készített a vállalat.
Ami a jelent illeti, a Peugeot és az Iran Khodro között ismét teljes az egyetértés és az együttműködés. A 2016-ban létrehozott Iran Khodro Automobiles Peugeot (IKAP) vegyes vállalat az IKCO piaci kapcsolatait és gyártási kompetenciáit kiaknázva olyan modern típusokat készít a térségi piacokra, a Közel-Kelettől egészen Nyugat-Ázsiáig, mint a Peugeot 2008 / 208 páros, a már említett Peugeot 301 vagy a Peugeot 508.
Az ínyencek számára azonban mindez csak mellékszál, a túlélés szükségszerű eszköze. Az ő szemükben az Iran Khodro örök erénye, hogy életben tartotta a Peugeot 405 legendáját, sőt, izgalmas jövőt is biztosított a modell számára – még ha ezt a jövőt európai szemmel nézve nehéz is értelmezni.