A PSA csoport által kifejleszett BlueHDi technológia a részecskeszűrőt ötvözi az SCR (Selective Catalytic Reduction) technikával, mely jelenleg a leghatékonyabb kipufogógáz utókezelési rendszer a piacon. .
A technológiát a következő modellek 1,6L BlueHDi és 2,0L BlueHDi motorjaiban találjuk meg: PEUGEOT 208, 2008, 308, 308 SW, 3008, 508, 5008, Partner Tepee, Traveller, Partner, Expert és Boxer.
Az SCR (Selective Catalytic Reduction), a nitrogén-oxidok kezelésére alkalmazott technika jelenleg a leghatékonyabb kipufogógáz utókezelési rendszer a piacon.
A PEUGEOT a világon egyedülálló módon az adalékolt részecskeszűrő elé építi be járműveibe, így képes akár 90 százalékkal csökkenteni a nitrogén-oxidok kibocsátását és kiszűrni a részecskék 99,9 százalékát, a legparányibbakat is.
A részecskeszűrő (FAP) elé beépített SCR a káros anyagok és a nitrogén-oxidok kezelésén túl akár 4 százalékkal képes csökkenteni a fogyasztást és a CO2-kibocsátást az EURO 5 motorokéhoz képest a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére optimalizált égéstérnek és beállításoknak köszönhetően.
Az SCR katalizátort azért lehetett beépíteni az adalékolt részecskeszűrő elé, mert az adalékolt FAP alacsonyabb hőmérsékleten is képes regenerálódni, mint a versenytársak által alkalmazott egyéb FAP technikák esetében.
OLDALTÉRKÉP