MÁRKAKERESKEDÉSINK ÉS SZERVIZEINK TOVÁBBRA IS VÁRJÁK ÖNÖKET BŐVEBBEN

9X8 Hypercar

/image/26/7/majeur-kv-03-wec-front-1280-646.797267.jpg
/image/26/7/majeur-kv-03-wec-front-1280-646.797267.jpg

ÚJ PEUGEOT 9X8 HYPERCAR – VERSENYRE TERVEZVE

A PEUGEOT bemutatja vadonatúj versenyautója, a 9X8 Hypercar prototípust, melynek végleges változata 2022-ben debütál majd a a WEC-sorozatban, a FIA hosszútávú világbajnokságán. A meghajtásról egy hibrid rendszer gondoskodik, melynek teljesítménye négykerék-hajtással jut el az aszfaltig. A hiperhatékony prototípus tökéletesen illeszkedik a PEUGEOT új, Neo-Performance névre hallgató termékstratégiájába, ami a felelősebb teljesítmény elérését tűzte ki a szériaautókban csakúgy, mint a versenymodellekben. A 9X8 megszületését a PEUGEOT SPORT és a PEUGEOT Design csapatainak példátlan együttműködése tette lehetővé. 
 

A aerodinamikai koncepció és a külső  formaterv az Olivier Jansonnie – a PEUGEOT Sport műszaki igazgatója – vezette tervezőmérnökök és a Matthias Hossann – a PEUGEOT formatervezési igazgatója – által irányított dizájnerek hónapokig tartó intenzív együttműködésének eredménye.

/image/26/8/majeur-05-wec-34-front-575-354.797268.jpg

A PEUGEOT 9X8 annak a PEUGEOT 905-nek és 908-nak az örökébe lép, amelyek 1992-93-ban, illetve 2009-ben megnyerték a Le Mans-i 24 órás versenyt.

A PEUGEOT a 9X8-cal a Neo-Performance stratégiáját követi, amely egyszerre kínál kiemelkedő sportosságot, a szériamodellekben is alkalmazható csúcstechnológiai szaktudást, hatékonyságot és kifinomult stílust.

/image/26/9/-04-wec-top-575-354.797269.jpg

Az új koncepció alapja az a FIA és az ACO által újonnan megalkotott szabályozás, amely bevezette a Le Mans Hypercar (LMH), azaz az eddigi királykategória, az LMP1 utódjának fogalmát. Az új szabályozás rugalmasabban kezeli az aerodinamikai megoldásokat, teret ad radikálisan új megközelítéseknek, innovatív modelleknek, és több szabadságot biztosít a dizájnereknek is. A mérnökök és a formatervezők azonnal meg is ragadták az alkalmat arra, hogy új tervezési eljárásokat alkalmazzanak, szakítsanak a bevált szokásokkal és igazi műfajteremtő PEUGEOT-modellt alkossanak.

/image/27/0/majeur-05-wec-34-front-zoom-575-354.797270.jpg

A 9-es szám a márka ikonikus versenyautóira utal, nevezetesen az 1990 és 1993 között aktív 905-ösre és a 2007-től 2011-ig sikeres 908-asra.

Az X egyszerre jelzi a négykerék-meghajtást és a hibrid hajtásláncot, ami arra is utal, hogy a márka az autóversenyzésben is fontosnak tartja az elektromos stratégiát.

A 8-as szám pedig a márka aktuális modellkínálatának „sorszáma”: 208, 2008, 308, 3008, 5008 és természetesen az 508 – mely utóbbit egyébként nemrégiben adtak ugyanannak a mérnöki és dizájnercsapatnak a „kezelésébe”, akik a Hypercart is tervezték. A cél, hogy a modell a vadonatúj PEUGEOT SPORT ENGINEERED modellcsalád első tagja legyen.

Példátlan dizájn

„Pontosan tudom, milyen minőségre és innovatív megoldásokra képesek a PEUGEOT formatervezői és a PEUGEOT Sport csapata, de be kell valljam, ezzel a lenyűgöző 9X8-cal megleptek: egyszerűen briliáns az, ahogyan ötvözték egy karakteres márka jegyeit az úttörően újító vonalvezetéssel.” – jelentette ki Linda Jackson, a PEUGEOT vezérigazgatója.

/image/27/1/majeur-07-wec-3-575-354.797271.jpg

„A PEUGEOT neve kötelez: vezérmotívumunk ezért az ugrásra kész nagymacska volt – magyarázza Matthias Hossann, a PEUGEOT formatervezési igazgatója. – Ez a kép ihlette a kissé előrefelé nyúló pilótafülkét. Általában pedig a PEUGEOT 9X8 a márka stilisztikai sajátosságait tükrözi: kifinomult, karakteres, elegáns, dinamikus, szenvedélyes.”

A formatervezői csapat nem csupán a modell általános vonalvezetésébe igyekezett beilleszteni a PEUGEOT sajátosságait, hanem minden apró részletbe is – természetesen az optimális hatékonyságot tartva szem előtt

/image/27/2/16-wec-detail-large-575-354.797272.jpg

Így kapta meg a PEUGEOT 9X8 a márka három oroszlánkaromra emlékeztető fényszóróit elöl és hátul is. Az orr-részen, valamint az oldalelemeken, visszfényben megvilágítva kapott helyet a vadonatúj oroszlánfejes logó. A szeléniumszürke fényezést kriptonitszínű (azaz kissé fémes sárgászöld) betétek díszítik a karosszérián és a beltérben is – ez a megoldás is a PEUGEOT SPORT ENGINEERED modellcsalád sajátja, amely az 508 és az 508 SW modelleken jelenik meg először.

/image/27/3/10-wec-vue-dessus-mp-02-575-354.797273.jpg

A 9X8 pilótafülkéje is tartogat meglepő megoldásokat, bizonyítva azt, hogy a tervezőcsapat rendkívül nagy figyelmet fordított az autó belterére is.„ Mindenképpen nagyon különleges pilótafülkét akartunk kialakítani – mondja Matthias Hossann.

/image/27/4/majeur-08-wec-vue-cote-mp-02-575-354.797274.jpg

"A versenyautók beltere mindezidáig teljesen jellegtelen volt, merőben funkcionális, a márka sajátosságait nélkülöző megoldásokkal. Mi beletettük a márka színvilágát és a szériamodellekből ismert i-Cockpitet, és ezzel életre keltettük a pilótafülkét."

/image/27/5/-09-wec-vue-gauche-mp-02-575-354.797275.jpg

"Mostantól ráadásul a belső kamerás felvételeken a nézők is azonnal felismerhetik, hogy egy PEUGEOT-t látnak.”

/image/27/6/17-wec-detail-jante2-575-354.797276.jpg

Az autó külsején kiemelendőek az aprólékossággal kialakított felnik, a letisztult, strukturált vonalú oldalelemek. A sárvédők áttörésekkel készültek, így a kerekek felső része is láthatóvá válik. A külső visszapillantók teljesen integráltak, ezért semmi sem áll az áramló levegő útjába.

NO WING! Az új LMH szabályozásban rejlő lehetőségek

A PEUGEOT 9X8 hátsó részén megtaláljuk egyrészt a három oroszlánkarmot formázó fényszórókat, amelyek közrefogják az óriási diffúzort. Utóbbin vicces kikacsintásként az alábbi feliratot láthatjuk: „We need no rear wing” (Nekünk nem kell hátsó szárny.)

„A Le Mans Hypercar (LMH) új szabályozásának az a célja, hogy kiegyenlítse a klasszikus teljesítményalakító tényezőket – magyarázza Olivier Jansonnie, a PEUGEOT Sport WEC programjának technikai igazgatója. – Ez azért nagyon izgalmas, mert lehetőséget ad arra, hogy a hagyományos keretek közül kilépve mi magunk találjuk ki azokat a megoldásokat, amelyekkel növelni tudjuk a teljesítményünket. Az aerodinamika pedig kiváló terep erre. A szabályozás azt mondja ki, hogy az autón csupán egyetlen állítható aerodinamikai elem lehet, de azt nem köti ki, hogy ennek a hátsó légterelőnek kell lennie. A mi számításaink és szimulációink pedig azt mutatták, hogy hátsó szárny nélkül is nagyon jók tudunk lenni.”

/image/27/9/-02-wec-back2-575-354.797279.jpg

A hátsó szárny „eltűnésével” a PEUGEOT 9X8 sziluettje olyan könnyeddé, harmonikusan íveltté vált, amelyet évtizedek óta nem láthattunk már. A dizájnerek – a mérnökök cinkos támogatása mellett – tökéletesen harmonikus és dinamikus formákat alkothattak, köztük például az oldalelemeket összekötő, vagy az első kerékjárati íveket körülvevő sima felületeket.

/image/27/7/13-wec-detail-aile-av-575-354.797277.jpg

A hátsó szárny „eltűnésével” a PEUGEOT 9X8 sziluettje olyan könnyeddé, harmonikusan íveltté vált, amelyet évtizedek óta nem láthattunk már. A dizájnerek – a mérnökök cinkos támogatása mellett – tökéletesen harmonikus és dinamikus formákat alkothattak, köztük például az oldalelemeket összekötő, vagy az első kerékjárati íveket körülvevő sima felületeket.

/image/27/8/14-wec-detail-top-575-354.797278.jpg

A hátsó szárny „eltűnésével” a PEUGEOT 9X8 sziluettje olyan könnyeddé, harmonikusan íveltté vált, amelyet évtizedek óta nem láthattunk már. A dizájnerek – a mérnökök cinkos támogatása mellett – tökéletesen harmonikus és dinamikus formákat alkothattak, köztük például az oldalelemeket összekötő, vagy az első kerékjárati íveket körülvevő sima felületeket.

Hiperhatékony hibrid hajtás

A 9X8 hátuljába a PEUGEOT HYBRID4 motorcsalád V6-os, 2,6 literes, 500 kW-os (680 lóerős), 90 fokos hengerszögű biturbó motorja kerül, amely már április óta gyűjtögeti a kilométereket a tesztpadon.

Az autó elejébe kerülő 200 kW-os elektromos motor, a 7 sebességes szekvenciális váltó és az akkumulátor jelenleg gyártási fázisban van, és a tervek szerint készülnek el a tesztek idejére. A PEUGEOT Sport és a Saft (a TotalEnergies leányvállalata) napról napra oldják meg azokat a kihívásokat, amelyeket egy magas sűrűségű, nagy teljesítményű és nagyfeszültségű (900 voltos) akkumulátor fejlesztése jelent.

Le Mans, a PEUGEOT laboratóriuma

Az autóversenyeken – különösen pedig az extrém erőpróbának számító Le Mans-i 24 órás versenyen – nemcsak az aerodinamikai, mechanikai és elektronikai hatékonyság, de a PEUGEOT teljes mérnöki szakértelme is vizsgázik. Az autók 24 óra alatt 5400 kilométert tesznek meg – ez körülbelül annyi, amennyit a Formula-1-es gépek egy teljes szezon alatt teljesítenek. Hihetetlen kihívás ez az autók megbízhatóságát és hatékonyságát tekintve.
 

Linda JACKSON hangsúlyozza: „Az, hogy a PEUGEOT elindul a hosszútávú világbajnokságon, nem szimplán versenyzés kérdése. Ez a verseny valódi laboratórium a PEUGEOT számára. Ez magyarázza azt is, hogy miért ilyen fontos számunkra Le Mans. Természetesen sokat számít a sporteredmény is, de talán még többet az, hogy extrém körülmények között, 24 órán keresztül látjuk a technológiáinkat működni. Versenyhelyzetben tesztelhetjük a hibrid meghajtást és minden olyan technológiát, amely az üzemanyag-fogyasztás – ezzel együtt a CO2-kibocsátás – csökkentését szolgálja, és amelyeket jelenleg is fejlesztünk a szériamodellekhez. A PEUGEOT Sport munkatársai számára nagy büszkeség, amikor az általuk kifejlesztett megoldások bekerülnek a szériamodellekbe. Ügyfeleink számára pedig Le Mans és az ott mutatott teljesítmény az autóink minőségének mércéje.”

A pilóták szavaival élve:

Ilyet még nem láttunk", mondta Loïc Duval, Jean-Eric Vergne, Mikkel Jensen, Kevin Magnussen, Gustavo Menezes, Paul Di Resta és James Rossiter. A pilóták alig várják, hogy a kormány mögé ülhessenek az első teszteken, melyek várhatóan az év végén tartanak meg.

/image/25/7/-01-groupe-ndp-1280-512.797257.jpg
/image/26/3/-04-pdr-1920-1080.797263.jpg

Skót, 35 éves, volt Formula-1 pilóta, 2010-ben DTM bajnok:

„Eddig mindenki csak találgatta, mi az, hogy Hypercar. Most már mindenki számára világos lesz. A harcos és újító dizájn, a márka minden jellegzetességével – ez nagy meglepetés lesz.”

 

/image/25/9/-03-ld-1920-1080.797259.jpg

Francia, 39 éves, a 2013-as Le Mans-i verseny győztese, 2013 hosszútávú világbajnoka:

„Vannak olyan autók, amelyekre azt mondjuk: de jól néz ki ¾-es elölnézetből. A másiknak tetszik az oldala, a harmadiknak az orra, a negyediknek a hátsó része. Körbejárva a 9X8-at, azt kell mondanom: mindenhonnan nézve gyönyörű!”

/image/26/2/-02-mj-1920-1080.797262.jpg

Dán, 26 éves, hosszútávú autóversenyző, 2019 Európa-bajnoka az LMH3 kategóriában:

„A 9X8 nagyon más, mint azok az autók, amelyeket az elmúlt időszakban láttunk, vagy hírt kaptunk felőlük. Ha ezzel a kocsival győzni tudunk, az valóban történelmi tett lesz, mert soha ilyesmire még nem volt példa.”

/image/26/0/-07-km-1920-1080.797260.jpg

Dán, 28 éves, volt Formula-1 pilóta, hosszútávú IMSA pilóta:

„Ilyet még nem láttunk. Ez tényleg a jövő versenyautója. Soha nem volt még példa arra, hogy egy versenyautó ilyen dizájnt kapjon. A hátsó szárny hiánya nagyon meglepett. Új korszakba lépünk.”

/image/26/4/-05-gm-1920-1080.797264.jpg

Amerikai, 26 éves, WEC és ALMS versenyző, 2016-ban győzött Le Mans-ban és az LMP2 kategória világbajnoka lett:

„A 9X8 új fejezetet nyit az autósport történetében. Az elmúlt 10 év az LMP1 prototípusokról szólt, most eljött az idő arra, hogy a 9X8-cal egészen más, ikonikus jövőt írjunk.”

/image/26/5/-06-jr-1920-1080.797265.jpg

Brit, 37 éves, volt Formula-1, ALMS és Super GT versenyző:

„Nem számítottam ilyen mértékű kreativitásra. Ez az autó tényleg szakít a múlttal! Ezzel a Hypercarral a PEUGEOT magasabbra húzza a határokat!”

/image/26/1/-08-jev-1920x1080.797261.jpg

Francia, 31 éves, volt Formula-1 pilóta, kétszeres Formula E bajnok:

„A PEUGEOT 9X8 teljességgel forradalmi autó. A csapat olyan irányba indult el most, amelyet már nagyon régóta nem láttunk az autósportban. Ez egyszerűen csodálatos.”

 

AZ ÚJ PEUGEOT SPORT ENGINEERED MODELLEK

/image/26/6/508-pse-ndp.797266.jpeg
Mutassa meg esztétikus és innovatív szellemiségét az új PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 & 508 SW volánjánál. Élvezze a hatékony, elektromos, alacsony emissziójú, nagy teljesítményű modelljeink izgalmát.
 
508 PSE BEMUTATÓOLDAL