A PEUGEOT ma a legendás Le Mans-i 24 órás verseny helyszínén mutatta be a nagyközönségnek új E-208 GTi modelljét.
A különleges eseményen Alain FAVEY, a PEUGEOT vezérigazgatója, Jean-Marc FINOT, a Stellantis Motorsport vezérigazgatója és Matthias HOSSANN, a PEUGEOT formatervezési vezetője, valamint Paul Di RESTA, a Peugeot TotalEnergies Team pilótája is megjelent a PEUGEOT szurkolói zónájában, a sajtó képviselői és a PEUGEOT-rajongók körében.
A GTi-embléma ezúttal a B szegmens egyik legsikeresebb modelljén, a PEUGEOT E-208-on köszön vissza. Az E-208 GTi, amely a vezetési élményt állítja a középpontba, 280 LE-s teljesítményével és alig 5,7 másodperc alatti (0–100 km/h-s) gyorsulásával a legjobb teljesítményt tudhatja magáénak az elektromos „hot hatch” sportos kompaktok piacán.
Negyven évvel ezelőtt a PEUGEOT történelmet írt a 205 GTi bevezetésével. Az (1984-ben megjelent) 1,6 literes, majd az (1986-os) 1,9 literes változatban a 205 GTi testesítette meg elsőként a kis sportos ferdehátúak új koncepcióját, kivételes teljesítményt és vezetési élményt ötvözve sportos, mégis visszafogott formáival és páratlan sokoldalúságával.
Immár több mint négy évtizede a PEUGEOT GTi „brandje” számos sorozatgyártású modell – 306, 206, 207, 208... – kiemelkedő teljesítményének és dinamikus tulajdonságainak köszönhetően nemcsak a sportautók, hanem a motorsport történetébe is beírta magát ralik és terepralik hosszú során elért sikereivel. A GTi nem csupán egy embléma, hanem olyan jelzés, amely a PEUGEOT „emblematikus” modelljeinek kiválóságáról tanúskodik.
Ma a PEUGEOT új fejezettel gazdagítja a GTi-legendát az elődök örökségének játékos, modern és pozitív újraértelmezésével. Az új PEUGEOT E-208 GTi az első 100%-ban elektromos GTi-modell. A korszerű és fenntartható vezetési élmény megtestesítője, amely a B szegmensben egyedülálló és kategóriaelső teljesítményt ötvöz elképesztő sokoldalúsággal.
Az E-208 GTi tehát GTi-bb minden eddigi GTi-nél! Mert a PEUGEOT minden eddiginél komolyabban veszi a vezetési élményt! Az E-208 GTi új korszakot nyit a PEUGEOT GTi-k történetében.
ELEGANCIA, EREDETISÉG, EGYÉNISÉG: A FRANCIA KARIZMA MEGTESTESÜLÉSE
A PEUGEOT Sport mérnökei és a PEUGEOT formatervezői közös munkájának gyümölcseként az új E-208 GTi kategóriájában a legjobb teljesítményt párosítja elegáns, visszafogott megjelenésével. Egy barátságos, mondhatni szerény külsejű autó... azoknak, akik értik a lényeget.
Az E-208 GTi lényegét jelentő GTi-örökség
• Határozott fellépés
Mint minden GTi az elmúlt 40 évben, az E-208 GTi is leginkább határozott tartásával hívja fel magára a figyelmet az utakon: karosszériája 30 mm-rel alacsonyabb, nyomtávja elöl 56 mm-rel, hátul pedig 27 mm-rel szélesebb az alapmodellénél.
A „PEUGEOT GTi” felirattal ellátott, 18 colos nagyméretű kerekek is hozzájárulnak az erőteljes összképhez. A perforált felnik a legendás 205 GTi „lyukas” keréktárcsáit idézik. De egy GTi esetében a forma mindig a teljesítményt is szolgálja: ezek a lyukak például a fékhűtést segítik.
• Ikonikus, visszafogott külső dizájn
A kerékívek is remek alkalmat teremtenek az esztétikai és a hatékonysági szempontok ötvözésére. A megnövelt nyomtáv miatt kiszélesítették, és egy – szintén az egykori 205 GTi-t idéző – elegáns, sportos piros díszcsíkkal hangsúlyozzák őket. Alsó részük szélesebb lett, hogy kényelmesen elférjenek az abroncsok, és ez – felesleges sallangok nélkül – fokozza a sportos jelleget.
Az első és hátsó részek alsó kialakítását érintő formaterv szintén a PEUGEOT E-208 GTi sportos megjelenését erősíti. Az első lökhárító alsó részére légterelőt szereltek. A hátsó lökhárító alá helyezett – új, kis LED-es ködlámpát is magában foglaló – aerodinamikai diffúzor fényes fekete árnyalatot kapott az elegancia és visszafogottság jegyében.
Összességében azonban az E-208 GTi meghatározó színe a piros! A karosszéria exkluzív élénkpiros fényezést kapott, ami egyértelmű utalás a 205 GTi-re, amely egykor megalapozta az ikonikus Peugeot-piros népszerűségét.
• Magával ragadó és inspiráló belső hangulat
A PEUGEOT GTi-kre jellemző piros szín az E-208 GTi utasterét is dinamikus, pozitív energiákkal tölti fel.
Az E-208 GTi élénkpiros kárpitjai, szőnyegei és biztonsági övei – akárcsak a 205 GTi esetében – egy csapásra sportos hangulatot teremtenek az utastérben.
A beépített fejtámlás, különleges első ülések sportos és elegáns formája szintén a 205 GTi 1.9 emléke előtt tiszteleg, az ülőlapon és a háttámlán is végigfutó piros díszítéssel. Az ülések jobb oldalán lévő piros hálós rész a 205 GTi 1.6 mintáját idézi.
A kompakt kormánykerék – a PEUGEOT vezetési élményének kulcseleme – Alcantara® és piros perforált bőr bevonattal, közepén pedig piros színű emblémával csábít utazásra.
Az E-208 GTi még az eredeti E-208-nél is elegánsabb
• Kompakt és dinamikus sziluett
Az eredeti E-208 dinamikus stílusa – amely a modell sikerének egyik kulcseleme – megkönnyítette az E-208 GTi tervezőinek munkáját. Az E-208 kompakt karosszériája széles vállaival és rövid túlnyúlásaival ideális alapnak bizonyult ahhoz, hogy az E-208 GTi karakterét a karosszéria lejjebb ültetésével és a nyomtáv szélesítésével még erőteljesebbé tegyék.
• Ikonikus világítótestek
A PEUGEOT E-208 GTi-re is a 208 modellek jellegzetes, oroszlánkarmokra emlékeztető lámpái kerültek, ami igen látványos fényhatást eredményez. Elöl a lökhárítóba integrált három világító karom látványos hatását a „full LED” fényszórókban három különálló optikai modul fokozza. Hátul is három vízszintes karom – három elegáns LED-csík formájában – ad még határozottabb tartást az autónak.
• Különösen igényes kivitel
Mint minden PEUGEOT GTi, az E-208 GTi is egyszerre sportos és elegáns modell. A GTi-stílus ötletes, piros színű „ecsetvonásokban” nyilvánul meg az E-208 GTi számos elemén: a hűtőrácson, a PEUGEOT emblémák körül, a fényszórókban, a kormánykeréken, az első féknyergeken, a hátsó légterelő alatt, valamint a műszerfalon végigfutó díszítéseken...
Francia know-how, francia kiválóság
• A PEUGEOT Sport és a PEUGEOT formatervezői csapatának munkája
Az E-208 GTi teljes egészében a Párizs melletti Satoryban működő PEUGEOT Sport team, és a szintén Párizs közeli Vélizyben dolgozó PEUGEOT formatervező csapat együttműködésének gyümölcse. A kemény versenyeken edződött PEUGEOT Sport mérnökei nem hajlottak semmiféle kompromisszumra a hatékonyság és a teljesítmény terén. Az eredmény meggyőző: az E-208 GTi a B szegmens legerősebb és legnagyobb teljesítményű modellje lett.
Az E-208 GTi az első 100%-ban elektromos autó, amelyet a PEUGEOT Sport tervezett.
A csapatnak a WEC-en (az Endurance, vagyis hosszútávú világbajnokságon) – különösen a Hypercar kategóriában versenyző PEUGEOT 9X8 hibridekkel – szerzett tapasztalatai hasznosnak bizonyultak az E-208 GTi tervezésénél, leginkább a hő- és energiahasználat optimalizálása terén. A PEUGEOT Sport mérnökei az E-208 GTi futóművén és fékrendszerén is jelentős fejlesztéseket végeztek (lásd alább). Nem véletlen tehát, hogy az E-208 GTi bemutatására éppen a francia és nemzetközi motorsport egyik fellegvárában, az év egyik legjelentősebb sporteseményén, a Le Mans-i 24 órás versenyen kerül sor. A versenypályán szerzett szakértelem kerül tehát át az országutakra.
• „Made in France” elektromos motor
Az E-208 GTi nagy teljesítményű elektromos motorja a kelet-franciaországi Trémeryben készül, egy olyan üzemben, amely hagyományosan motorgyártásra szakosodott, és ma már a Stellantis és a Nidec Leroy-Somer közös Emotors nevű vegyesvállalatának részeként elektromos hajtásláncokat gyárt.
• Csapatmunka francia partnerekkel
A PEUGEOT mindenből a legjobbat akarta az E-208 GTi számára, ezért francia beszállítókat kért fel egyes kulcselemekhez. Ez különösen igaz a hatékonyság szempontjából alapvető fontosságú abroncsokra: a Michelin, a PEUGEOT sok évtizedes partnere biztosítja az E-208 GTi számára a nagyteljesítményű Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokat, 215/40-18 méretben.
AGILITÁS, DINAMIZMUS, ÉLVEZET: EGYEDÜLÁLLÓ VEZETÉSI ÉLMÉNYEK
A PEUGEOT nagy jelentőséget tulajdonít az élményteli vezetésnek: fontosnak tartja, hogy a kivételes teljesítmény mellé a piacon egyedülálló vezetési élményt kínáljon...
A B szegmens legjobb elektromos teljesítménye
• 280 lóerős elektromos motor
A PEUGEOT E-208 GTi hajtásáról a M4+ villanymotor gondoskodik, amely 280 LE teljesítményt és egészen lenyűgöző, 345 Nm-s nyomatékot biztosít. Az E-208 GTi így a B szegmens legjobb teljesítményét nyújtja: 0-ról 100 km/h-ra alig 5,7 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 180 km/h.
• Részlegesen önzáró differenciálmű
A PEUGEOT E-208 GTi részlegesen önzáró differenciálművet kapott, amelyet a reduktorba integráltak, így optimalizálva a jármű viselkedését a kanyarokban. Az eredmény: nagyobb agilitás, hatékonyság és stabilitás.
• 54 kWh-s akkumulátor
Az E-208 GTi 54 kWh-s bruttó kapacitású CATL akkumulátora optimalizált vezérléssel működik, amely sportos használat mellett is megfelelő védelmet nyújt; speciális hűtőrendszerét pedig nagy teljesítményhez tervezték.
A PEUGEOT Sport szakértelme az egyedülálló vezetési élmény szolgálatában
• Nagy teljesítményű futómű
A PEUGEOT E-208 GTi szegmensében a legjobb tömeg/teljesítmény arányt kínálja (5,7 kg/LE). A PEUGEOT Sport mérnökei által a futóművön végzett módosítások olyan előnyökhöz juttatták, amelyet sokoldalúan ki lehet használni.
Az elöl 56 mm-rel, hátul 27 mm-rel kiszélesített nyomtáv, a 30 mm-rel lejjebb eresztett karosszéria, a speciális hidraulikus ütközőkkel ellátott rugók és lengéscsillapítók, a Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok, valamint a hátsó keresztstabilizátor optimális egyensúlyt teremtenek a sportos vezetéshez szükséges hatékonyság és a mindennapokban elvárt kényelem között.
Az E-208 GTi ESP rendszerének speciális Sport üzemmódja a még intenzívebb élmény érdekében – például egy versenypályán – kikapcsolja a vezetéstámogató rendszerek működését.
• Nagyteljesítményű fékrendszer
Az E-208 GTi elöl 355 mm átmérőjű tárcsafékeket kapott, fix, 4 dugattyús féknyergekkel, amelyeket kifejezetten a hűtés optimalizálására és a fékteljesítmény magas szinten tartására terveztek.
A kivételes teljesítményű fékrendszer tervezését a PEUGEOT Sport mérnökei felügyelték. A pirosra festett féknyergek ezért a kiválóság jelét viselik magukon. A hátsó tárcsafékek ugyanakkor az eredeti E-208-ról származnak: az E-208 GTi ugyanis nem a hivalkodásról, hanem a hatékonyságról szól.
PEUGEOT i-Cockpit® a fokozott vezetési élményért
• Speciális, sportos és kényelmes ülések
Az E-208 GTi első üléseiben a vezető és utasa szinte „eggyé válik” az autóval. Az ülések maximálisan körülölelik őket, alulról és mindkét oldalról is, fejtámláik pedig beépítettek. Sportos vezetés során hatékony tartást biztosítanak, de a hétköznapokban is kényelmesek és praktikusak. Ez a sokoldalúság fontos része a PEUGEOT GTi örökségének.
• Finomhangolt kormányzás
Az E-208 GTi különösen érzékeny kormányműve közvetlen reakciókkal segíti a dinamikus vezetést. Különleges, kompakt kormánykereke (lásd fent) is hozzájárul az egészen egyedi vezetési élményhez.
• Magával ragadó kezelőfelület
Ha a vezető igazán sportos hangulatba szeretne kerülni, az E-208 GTi-ben minden adva van hozzá! A digitális műszeregység és a középső képernyő grafikái alapbeállítás szerint pirosak, és könnyen elérhető külön oldalak segítik a tájékozódást az autó teljesítményéről.
A hangulatvilágítás alapbeállítása is piros (de további hét szín választható). A sportos piros világítást egyedi, magával ragadó hangélmény kíséri az utastérben, amely minden érzéket megszólít. A különleges hanghatás még tovább fokozza a vezetési élményt, és a vezető kívánsága szerint könnyen be- vagy kikapcsolható
MINŐSÉG, TARTÓSSÁG, HŰSÉG: AZ E-208 GTi-T HOSSZÚ TÁVRA TERVEZTÉK
A GTi embléma mindig is a kiválóság jelképe volt minden területen: a teljesítménytől a felszereltségi szinteken át a kidolgozásig és a gyártási minőségig. A mai napig forgalomban lévő számos PEUGEOT GTi-modell mind ezt bizonyítja. Az elektromos vezetési élményt megtestesítő 2025-ös GTi-t pedig minden eddiginél tartósabbra tervezték.
A legjobb felszereltség és alapanyagok
• Különösen gazdag felszereltség
Az E-208 GTi az E-208 felszereltségének legjavát kínálja mind a kényelem, mind a vezetéstámogatás terén. A fedélzeten megtalálható a PEUGEOT i-Connect Advanced információs rendszer, nagy teljesítményű TomTom csatlakoztatott navigációval, "OK PEUGEOT" hangvezérléssel és vezeték nélküli tükrözési funkcióval (Apple CarPlay/Android Auto).
• Prémium anyaghasználat
Alcantara® bevonat a kormánykeréken és a középkonzol mindkét oldalán, új, magas minőségű üléskárpitok, vastag, speciális szőnyegek… az E-208 GTi a legjobb, intenzív használatra tervezett, tartós anyagok előnyeit élvezheti.
Teljes körű elektromos ökoszisztéma
• Nagy kapacitású akkumulátor a megfelelő hatótávért
Az 54 kWh bruttó kapacitású, optimalizált vezérlésű akkumulátornak és az E-208 természetes hatékonyságának köszönhetően a GTi változat 350 km hatótávot kínál vegyes WLTP ciklusban. Ez tökéletesen alkalmassá teszi a mindennapos használatra.
• Gyors és egyszerű töltés mindenféle igényekhez
Az E-208 GTi 4 óra 40 perc alatt feltölthető WallBox-ról (7,4 kW). Az „80%-os töltés” funkció váltakozó áramú (AC) töltés esetén is elérhető, így a töltési szint a napi használathoz igazítható. Intenzívebb igénybevétel esetén az E-208 GTi akkumulátora 20%-ról kevesebb mint 30 perc alatt 80%-ra tölthető egy 100 kW-os töltőállomáson
KAPCSOLAT
zoltan.mocsai@p-automobil-import.hu
NEMZETKÖZI SAJTÓOLDAL
A PEUGEOT az európai mainstream márkák közül a legszélesebb EV palettát kínálja, amely minden igényt kielégít a városi autóktól a haszongépjárművekig. Az Allure (vonzó dizájn), az Emotion (vezetési élmény) és a kiválóság (kompromisszumok nélküli francia minőség és csúcstechnológia) alkotják a PEUGEOT márkaértékeit. A több mint 140 országban jelen lévő PEUGEOT 1,1 milliónál több járművet értékesített világszerte 2023-ban. Az elektromos B szegmensben és a haszonjárművek között piacvezető Peugeot tovább bővíti elektromos palettáját, és 2024-ben három új elektromos modellt mutat be: a Peugeot E-3008 és E-5008 SUV-k, valamint a PEUGEOT E-408. A PEUGEOT termékei a legmodernebb technológiát tartalmazzák, amelyet például a Chat GPT-vel ellátott Panoramic I-Cockpit műszerfal is bizonyít. A PEUGEOT teljesítmény és innováció iránti szenvedélyét pedig a Peugeot 9x8 Hypercar bizonyítja, amely a World Endurance Championship (WEC) sorozatban szerepel, beleértve a Le Mans-i 24 órás versenyt is.