TOVÁBB A TARTALOMRA

 

Felújított alkatrészek a Peugeot-nál: folyatatódik a Stellantis és a Valeo különleges együttműködése, amellyel a vásárlók is jól járnak

Mindig nagyszerű látni, amikor egy autógyártó nem elégszik meg a divatos témák emlegetésével, hanem valóban tesz valami hasznosat. A Stellantis kötelékébe tartozó Peugeot például együttműködik egyik autóipari beszállítójával, a Valeóval, és kidobott vagy részben hibás alkatrészekbe lehelnek új életet.

 

 

A bevezetőben említett divatos témák egyike a körkörös gazdaság, amelyre egyre nagyobb szüksége van a világnak. A lényeg leegyszerűsítve az, hogy a meghibásodott használati tárgyakat nem volna szabad értéktelen hulladékként kezelni, mert azok sok esetben javíthatók, felújíthatók vagy legalább bizonyos részei újrafelhasználhatók.

 

Különösen így van ez az autóiparban, ahol sokszor azzal szembesülünk, hogy egy apró hiba miatt nagyobb és drágább részegységet kell kicseréltetni. Például megsérül az utastérben az infotainment kijelzője, elromlik az elektronikai modul a LED fényszóróban. Maga a képernyő minden további eleme tökéletesen működik, és a lámpa is tenné a dolgát, ha új modul kerülne bele. Ilyen esetekben ugyan kétségtelenül gyorsabb, ha teljesen új fejegység vagy fényszóró kerül az autóba, ám sokkal drágább is, és óriási pazarlással jár.

 

A Stellantis felismerte a lehetőséget abban, hogy a részben hibás vagy kopott alkatrészeket meg lehet javítani, és élettartamuk jelentősen meghosszabbítható. A cégcsoport a „fenntarthatóság korszaka” angol szavakból létrehozta saját SUSTAINera elnevezésű kínálatát, amely 40 termékcsoportjában nem kevesebb, mint 12 ezer féle alkatrész kap második esélyt. 

 

A Reman (ami az angol remanufactured, azaz újragyártott szó rövidítése) alkatrészkínálatába eddig elsősorban mechanikai igénybevételben elfáradt vagy meghibásodott tételek kerültek be. A felújítás nyomán aztán a gyári újjal azonos minőségű, azonos garanciával rendelkező, de kedvezőbb árú alkatrészként adják el őket. A vásárlók sok pénzt spórolhatnak ezzel, hiszen egy önindító, generátor, kuplung, turbófeltöltő, féknyereg, egy teljes váltó vagy éppen motor, sőt, akár egy villanyautó teljes akkupakkja nem olcsó mulatság.

 

A Stellantis és a neves autóipari beszállító, a Valeo együttműködése is ugyanezen az elven alapul: mentsük meg, amit lehet, ne pazaroljunk. Egy-egy alkatrész még felhasználható elemeibe ugyanis nemcsak anyagi szempontból érdemes új életet lehelni, hanem fontos a környezet iránti felelős hozzáállás is. Ezeket a részegységeket ugyanis egyszer már legyártották, a szükséges nyersanyagokat kitermelték, és energiát használtak fel. A Valeo saját számításai szerint, ha egy hibás LED fényszórót javítanak meg és políroznak fel – azaz egyenértékű lesz a gyári újjal –, akkor 70 százalékkal csökken a CO2-kibocsátás, mert nem kell újat gyártani.

 

A Peugeot és a Valeo együttműködése másfél évvel ezelőtt, a járművek ADAS (adaptív vezetéstámogató rendszer) kamerájának felújításával kezdődött. A Reman program keretében pedig – Európában első ízben – már LED fényszórókat és az infotainment rendszer képernyőjét is felújítják. A márkaszervizek alkatrészkínálatában ezek a tételek 2025 őszétől lesznek elérhetők, először a Peugeot 3008-hoz, 5008-hoz és 508-hoz kínálnak az újjal megegyező minőségű, azonos garanciával rendelkező, de olcsóbb termékeket.

 

 

A SUSTAINera kezdeményezés mérföldkő a Stellantis és márkái tevékenységében. A cégcsoport 2038-ra válik nettó karbonsemleges gyártóvá, és ehhez az energiafelhasználás, a hulladék és a gyártással kapcsolatos károsanyag-kibocsátás drasztikus csökkentése szükséges – vagyis pontosan az, ami a felújított és újragyártott alkatrészek hosszabb élettartamával elérhető.

 

 ILLUSZTRÁCIÓK: STELLANTIS

 

KAPCSOLAT

zoltan.mocsai@p-automobil-import.hu

 

NEMZETKÖZI SAJTÓOLDAL

http://int-media.peugeot.com

 

A PEUGEOT MÁRKA

A PEUGEOT egy világszerte prémium megoldásokat kínáló márka. Fő értékei az Igényesség, a Büszkeség és az Emóció. A márka több mint 160 országban van jelen, 10 ezer kereskedést működtet, és 2020-ban csaknem 1,2 millió új gépkocsit adott el. 2021-ben, a fennállásának 210. születésnapját ünneplő PEUGEOT márka új arculattal jelentkezik: a címerpajzsot formázó logó a márka személyiségét, időtállóságát fejezi ki. A PEUGEOT a személy- és haszongépjárművek teljes kínálatában bevezette az elektromos meghajtást, ezen kívül egy új koncepcióval is jelentkezik, amely a Neo Performance nevet kapta. A hatékony, sportos, nagy teljesítményű Neo Performance modellcsalád első tagja az 508 PEUGEOT Sport Engineered modell.

ILLUSZTRÁCIÓK: CURBSIDECLASSIC.COM, WHEELSAGE.ORG

 

KAPCSOLAT

zoltan.mocsai@p-automobil-import.hu

 

NEMZETKÖZI SAJTÓOLDAL

http://int-media.peugeot.com

 

A PEUGEOT MÁRKA

A PEUGEOT egy világszerte prémium megoldásokat kínáló márka. Fő értékei az Igényesség, a Büszkeség és az Emóció. A márka több mint 160 országban van jelen, 10 ezer kereskedést működtet, és 2020-ban csaknem 1,2 millió új gépkocsit adott el. 2021-ben, a fennállásának 210. születésnapját ünneplő PEUGEOT márka új arculattal jelentkezik: a címerpajzsot formázó logó a márka személyiségét, időtállóságát fejezi ki. A PEUGEOT a személy- és haszongépjárművek teljes kínálatában bevezette az elektromos meghajtást, ezen kívül egy új koncepcióval is jelentkezik, amely a Neo Performance nevet kapta. A hatékony, sportos, nagy teljesítményű Neo Performance modellcsalád első tagja az 508 PEUGEOT Sport Engineered modell.