TOVÁBB A TARTALOMRA

 

Az oroszlán napja: a Peugeot folytatja az újdonságok bemutatását

A 2025-ös E-Lion Nap már a harmadik volt a sorban, s alkalmat adott a francia márkának, hogy beharangozzon néhány újdonságot, illetve megerősítse elkötelezettségét a fenntarthatóság, az elektromos mobilitás és a környezet védelme mellett.

Bár a Peugeot az európai mainstream márkák között már most is a legátfogóbb elektromos palettával rendelkezik, a franciák nem veszik el a gázt. A Peugeot első két újdonsága azoknak szól, akik az elektromos hajtásból is a lehető legtöbbet szeretnék kihozni. Az E-3008 és az E-5008 ugyanis egyaránt kap egy-egy villanymotort a hátsó tengelyre. Így egyrészt megvalósul az összkerékhajtás, másfelől jelentősen megnő az elérhető teljesítmény.

 

A Dual Motor modellekben az on-demand 4x4-es hajtás a hátulra szerelt, 112 lóerős villanymotorral valósul meg, s kedvezőtlen tapadási viszonyok között teszi sokkal biztonságosabbá a közlekedést. Az elsőkerékhajtású modellekben lévő 213 lóerős motor továbbra is a rendszer része, ám az összteljesítmény így már igen tekintélyes, 325 lóerő. A Peugeot tehát tovább üti a vasat, és a nagyobb méretű E-5008 mellett még vonzóbbá teszi a már eddig is nagyon kelendő E-3008-ast is. 

 

A többszörösen díjnyertes kompakt Peugeot nemcsak a szakma, hanem a vásárlók tetszését is elnyerte, hiszen röviddel bemutatása után már 120 ezer megrendelésnél tart. Sőt, e mennyiség 22%-a a tisztán elektromos hajtású változatra érkezett, ami a kategória legmagasabb értéke. Mindez újabb bizonysága annak, hogy a Peugeot az európai gyártók között vezető szerepet játszik az elektromos átállásban, és a magánvásárlóktól érkező megrendelések terén a legnagyobb növekményt érte el Európában.

 

Nincs okunk csodálkozni a villanyhajtású Peugeot-k töretlen népszerűségén: a minőség, a formaterv, a hatékonyság és a csúcstechnológia mind-mind a Peugeot mellett szól. A német autóklub, az ADAC minden évben elvégzi gazdaságossági tesztjét, és tavaly nem kevesebb, mint 84 elektromos modell energiafogyasztását mérték meg. Az első két helyre a Peugeot modelljei futottak be: az E-208 és az E-308 bizonyultak az Európában kapható legtakarékosabb villanyautóknak.

 

S ha egy elektromos autó keveset fogyaszt, akkor nagy lesz a hatótávja, ami gyógyírt jelenthet a villanyautókkal kapcsolatos egyik aggodalomra. A Peugeot újdonságai között vannak az új Long Range (nagy hatótávú) modellek is, amelyeket 98 kWh-s akkucsomaggal szerelnek. Az akkupakkban tárolt energiamennyiség az E-3008 esetében 701, míg a nagyobb E-5008 esetében 668 km-re elegendő.

 

Az E-Lion Napon bejelentett további újdonságok is azt a célt szolgálják, hogy a lehető legkönnyebb legyen az élet a Peugeot villanyautóival. A gazdaságos energia-felhasználás és nagy akkupakk révén a Peugeot E-3008 már eddig is maga mögé utasította a mezőnyt, hiszen az E-3008 a Párizs és Nizza közötti nagyjából 1.000 km-es távot mindössze két újratöltéssel teljesítette – szemben az átlagos villanyautók három vagy négy megállójával. 

 

A hamarosan elérhető akkumulátor prekondicionáló-rendszer tovább fokozza a Peugeot előnyét a riválisokhoz képest, és a hosszabb távokat is könnyedén, stresszmentesen teszi leküzdhetővé. Ha ugyanis a felhasználó a Peugeot útvonaltervező alkalmazásában megadja az úti célt, a rendszer nemcsak az útvonalat tervezi meg, hanem beiktatja a szükséges megállókat is az újratöltéshez. A Peugeot új akkuelőfűtő rendszerének köszönhetően pedig a töltőponthoz érve az akkupakk olyan hőmérsékleten lesz, hogy a lehető leggyorsabban tudja felvenni az elektromosságot az út folytatásához - azaz (különösen hidegben) időt lehet vele megtakarítani.

 

Az akkumulátorprekondicionáló-rendszer az E-3008-ba és E-5008-ba érkezik, utóbbi modell azonban kap egy új verziót is: az eddig kizárólag hétüléses 5008 elérhető lesz öt üléssel is. A két hátsó ülés elhagyásával a tágas Peugeot még mindig teljesít minden elvárást, amit a családi autók felé támasztanak a vevők, ugyanakkor igazi rekorder lesz a raktér méretét tekintve. A második üléssor mögött majdnem egy teljes köbméter (994 liter) a poggyásztér, s ha ledöntjük a hátsó üléseket, akkor 2,3 köbméterre nő a térfogat – ekkora raktér pedig személyautókra nem, csak furgonokra jellemző.

A fenntartható jövő felé vezető úton a főszerep ugyan az elektromos hajtásé, de más területeken is komoly előrelépést kell elérni. A Peugeot az anyagok újrafelhasználásában is igyekszik élen járni. Az E-3008-ban felhasznált anyagoknak például a 85%-a visszanyerhető, sőt a ma készülő modellek már eleve 24%-nyi reciklált anyagot tartalmaznak.

 

 

ILLUSZTRÁCIÓK: PEUGEOT

 

KAPCSOLAT

zoltan.mocsai@p-automobil-import.hu

 

NEMZETKÖZI SAJTÓOLDAL

http://int-media.peugeot.com

 

A PEUGEOT MÁRKA

A PEUGEOT egy világszerte prémium megoldásokat kínáló márka. Fő értékei az Igényesség, a Büszkeség és az Emóció. A márka több mint 160 országban van jelen, 10 ezer kereskedést működtet, és 2020-ban csaknem 1,2 millió új gépkocsit adott el. 2021-ben, a fennállásának 210. születésnapját ünneplő PEUGEOT márka új arculattal jelentkezik: a címerpajzsot formázó logó a márka személyiségét, időtállóságát fejezi ki. A PEUGEOT a személy- és haszongépjárművek teljes kínálatában bevezette az elektromos meghajtást, ezen kívül egy új koncepcióval is jelentkezik, amely a Neo Performance nevet kapta. A hatékony, sportos, nagy teljesítményű Neo Performance modellcsalád első tagja az 508 PEUGEOT Sport Engineered modell.

 

ILLUSZTRÁCIÓK: STELLANTIS

 

KAPCSOLAT

zoltan.mocsai@p-automobil-import.hu

 

NEMZETKÖZI SAJTÓOLDAL

http://int-media.peugeot.com

 

A PEUGEOT MÁRKA

A PEUGEOT egy világszerte prémium megoldásokat kínáló márka. Fő értékei az Igényesség, a Büszkeség és az Emóció. A márka több mint 160 országban van jelen, 10 ezer kereskedést működtet, és 2020-ban csaknem 1,2 millió új gépkocsit adott el. 2021-ben, a fennállásának 210. születésnapját ünneplő PEUGEOT márka új arculattal jelentkezik: a címerpajzsot formázó logó a márka személyiségét, időtállóságát fejezi ki. A PEUGEOT a személy- és haszongépjárművek teljes kínálatában bevezette az elektromos meghajtást, ezen kívül egy új koncepcióval is jelentkezik, amely a Neo Performance nevet kapta. A hatékony, sportos, nagy teljesítményű Neo Performance modellcsalád első tagja az 508 PEUGEOT Sport Engineered modell.