TOVÁBB A TARTALOMRA
 
Rutinos újonc nyerte a szezonnyitót a Peugeot Kupában!

Veszprémben másfeles szorzójú futammal indult a ralisok szezonja, ezen belül a hetedik alkalommal kiírt Peugeot Rally Cup Hungary évadnyitója is. A Kupában újonc Kerék Balázs – Váradi Zoltán kettősnek sikerült a legjobban a hétvége, ők nyerték a kupasorozat első állomását.

 

A lehető legkeményebb versennyel kezdődött az idei rali évad. 30.Veszprém Rally nem csak a hazai, hanem egyben az Európa-bajnokság szezonnyitója is volt. A több, mint 190 gyorsasági kilométer miatt másfeles szorzóval került értékelésre, emiatt talán még fontosabb volt minden helyezés, minden pont ezen a bajnoki nyitányon.

 

Pénteken impozáns szinkronpályás szuperspeciállal kezdődött a verseny, szombaton hat és vasárnap is hat gyorsasági szakasz szerepelt a programban. A száraz, nyárias jellegű időjárás megkönnyítette a gumiválasztást, de a kupasorozat mentorának, Ifjabb Tóth Jánosnak a segítsége így is elkélt, hiszen Janika mindkét versenynap végigment a mezőny előtt és a tapasztalatával segítette a Kupa indulóit.

 

80 párosból 10 egység fejezte be a kislőtéri szakaszon a versenyt. Egy alattomos ugrató tíz egységnek tette tönkre nem csak a hűtőrendszerét, hanem a további futamát is. A Peugeot Kupa indulói közül három autóban keletkeztek olyan sérülések, hogy nem tudták folytatni a versenyt.

 

 

 

Berta Lászlóék az első helyről kezdtek neki a harmadik szakasznak, de az ő versenyük is csak eddig tartott. „Az első két gyorsot megnyertük, több, mint fél perc volt az előnyünk, de aztán mi is elvéreztünk a Kislőtéren, ahol a Kupás mezőny fele… Egy sima ugratónak volt felírva… Ugrik, padló… 160-al értünk oda, orra esett az autó. Aztán mentünk még vele vagy 15 kilométert, a végén elfolyt az olaj, megálltunk. Szomorúak voltunk, hiszen jól felkészültünk, a tempónk is meg lett volna, hiányozni fognak ezek a pontok az év végén… Diósgyőrben nyerni kell!”

 

Kerék Balázs és Váradi Zoltán első versenyüket teljesítették a vadonatúj Peugeot 208 Rally4-es versenyautójukkal. A rutinos pilóta élvezte a futamot és győzelemmel debütált a Kupában. „Ha valakinek, akkor nekünk nincs okunk panaszkodni, hiszen nyertünk! Brutálisan nehéz verseny volt, ennyire durva pályán még életemben nem mentem. Mondjuk ennyire kemény mezőny nem is ment még rajta korábban, az ERC eleje nagyon tönkretette…

Elsőnek végeztünk szombaton, másnap már csak az eredmény tartására figyeltünk, feltettük a kemény gumit, nagy nyomással, rossz tapadással és közben még kerülgettük a köveket is. A SuperSpeciálon mehettünk volna kicsit gyorsabban is, de azokat a pontokat is feláldoztuk a végeredményért. Az autó szenzációs, élmény vele versenyezni!

Fel kell szívnunk magunkat a következő futamra, az aszfaltos Diósgyőr Rally-ra. Várjuk már nagyon!”

Határ Attila mellett idén Biró Attila kapta a kanyarolvasói szerepet. Jól sikerült az első közös verseny, másodiknak értek be. „Nagyon jól éreztük magunkat. Nem gondoltam, hogy ennyire nehéz futam lesz. Eszméletlen, hogy milyen sziklák, kövek kerültek elő a szakaszokon, ahogy elment előttünk az ERC mezőnye. Azért egy defektet sikerült szereznünk. 10 gumink volt a futamra, amiből csak kettő volt új, a végére már minden elfogyott. Próbáltam megfontoltan menni, hiszen a lehető legtöbb pontot szerettük volna hazavinni, úgy, hogy az autót se kelljen újraépíteni. Sajnáljuk a kiesőket, jó kis csatáktól estünk így el. Várjuk már a diósgyőri futamot, aszfalton még mindig jobban érzem magam…”

 

Viszló Csaba beugró navigátorral, Fuchs Gáborral indult Veszprémben. Harmadik hellyel és rengeteg tapasztalattal sikerült zárniuk a hétvégét. „Igazi túlélő verseny volt és nagyon örülök, hogy célbaértünk. Jobb lett volna előrébb végezni, volt egy defektünk, amit sajnos a szakaszon kellett kicserélnünk. A PowerStage-t behúztuk, jól jönnek azok a pontok majd az év végén.

Köszönöm Fuxynak, hogy kisegített! Bízom benne, hogy Diósgyőrre már sikerül egy állandó navigátort találnom.”

 

A fiatal, tehetséges Zagyva Dorka édesapjával nevezett a futamra. Őket is a kislőtéri ugrató állította meg a szombati versenynapon, de vasárnap vissza tudtak állni, az autójukat a szervizben meg tudták javítani. „Nagyon sokat készültünk erre a versenyre, így kicsit csalódott vagyok, hogy így alakult az első nap. Jó lett volna végigmenni, hiszen sokat lehetett volna tanulni a kimaradt szakaszokon is. Másnap viszont, amikor SuperRally-ztunk, akkor már nagyon jól éreztem magam és büszke vagyok, hogy sikerült egy Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is szereznünk, ami az ERC4-ben is ötödik idő volt. Rengeteg tapasztalatot szereztem, hasznos volt minden kilométere a futamnak.

Készülünk a következő versenyre, ott leszünk Diósgyőrben is!”

 

Hibján József és Szollár Csaba 2024-ben újra visszatért a Peugeot Kupába. Ugyan nem sok versenykilométer jutott nekik ebből a futamból, de a pilóta még így is csak pozitívan nyilatkozott a Peugeot 208 Rally4 versenyautóról. „Nagyon szerettem volna minél többet menni, szenzációs az autó! Túl sokat nem tudok mondani a futamról, hiszen nekünk is, ahogy sokunknak, a harmadik szakasz ugratóján befejeződött a szezonnyitó… Visszamentünk megnézni, hogy hol hibáztunk, de nem találtuk. Most is ugyanígy mennénk, nem látszott kockázatosnak az a szakasz, de valamiért eldobott minket egy ártatlan helyzetből és orra estünk, leütöttük a víz és az olajhűtőt is. Azt gondoltuk, hogy este majd összerakjuk az autót és tudjuk folytatni, de Tagai Tomi azt javasolta, miután a Stellantis mérnök is átnézte az autónkat, hogy inkább küldjük el kisrevízióra a motort, nehogy később nagyobb kára keletkezzen. A miskolci pályákat nagyon várjuk már, bízunk benne, hogy ott sokkal többet tudunk majd menni!” 

 

 

 

 

A PEUGEOT MÁRKA

 

A PEUGEOT egy világszerte prémium megoldásokat kínáló márka. Fő értékei az Igényesség, a Büszkeség és az Emóció. A márka több mint 160 országban van jelen, 10 ezer kereskedést működtet, és 2020-ban csaknem 1,2 millió új gépkocsit adott el. 2021-ben, a fennállásának 210. születésnapját ünneplő PEUGEOT márka új arculattal jelentkezik: a címerpajzsot formázó logó a márka személyiségét, időtállóságát fejezi ki. A PEUGEOT a személy- és haszongépjárművek teljes kínálatában bevezette az elektromos meghajtást, ezen kívül egy új koncepcióval is jelentkezik, amely a Neo Performance nevet kapta. A hatékony, sportos, nagy teljesítményű Neo Performance