A Peugeot 3008 a legkelendőbb használt autó az Egyesült Királyságban
Nyugodtan kijelenthetjük, a Peugeot 3008 sikerre született. A modellt másfél évtizede dobta piacra a Peugeot, és eddig mindegyik változata nagyon népszerűnek bizonyult.
E siker egyik komoly fokmérője például az a tény, hogy az Egyesült Királyság használtautó-piacán jelenleg a Peugeot 3008 a legkeresettebb modell. Ez nem kis szó, hiszen a használtpiacon jóval nagyobb a versengés, mint az új autók között, lévén sok különböző évjáratú kocsi keresi új gazdáját a legkülönbözőbb ársávokban.
A 3008 azonban nemcsak a legkeresettebb modell jelenleg a szigetországban, hanem szinte külön ligában versenyez. Az Auto Trader által gyűjtött használtpiaci adatokból ugyanis világosan látszik, hogy míg egy átlagos használt autó huszonhat napot áll a kereskedésben, mielőtt új tulajdonosa lesz, addig a 3008-at áruló dealereknek mindössze tizenkét napot kell várniuk a Peugeot kompakt SUV-jának új gazdájára. A 3008 tehát átlagosan pontosan két héttel hamarabb kell el az Egyesült Királyságban, mint bármilyen más használt autó.
Ha jól belegondolunk, ez a népszerűség nem is olyan meglepő. A Peugeot 3008 ugyanis minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, amit a mai autóvásárlók keresnek és elvárnak: kényelem, megfelelő méret, tetszetős formaterv, nagy használati érték, gazdag felszereltség és csekély fogyasztás.
A Peugeot 3008 egyrészt a legnagyobb értékesítési darabszámokat produkáló kompakt SUV-k kategóriájában szerepel, másrészt rendkívül stílusos és jellegzetes a formaterve. A belső tér sem kevésbé egyedi, hiszen fő vonzereje a Peugeot i-Cockpit műszerfal és a gazdag felszereltség. A 3008 utastere négy felnőttnek is kellően tágas és kényelmes, az ülések mögött pedig 520 liternyi tér maradt a csomagoknak.
A Peugeot ráadásul arra is ügyelt, hogy a motorpaletta kielégítsen minden igényt. Az alapmotornak számító 1,2 literes turbós erőforrás kis lökettérfogata révén nagyon takarékosan vezethető. E változat kapcsán érdemes kiemelnünk, hogy a Peugeot 3008 legújabb verziójában az 1,2 literes háromhengeres erőforrást nagyon alaposan felfrissítették a Peugeot mérnökei.
Az új változat a korábbi olajban futó vezérműszíj helyett sokkal tartósabb láncos megoldást kap. A Peugeot az áttervezett motorra alapozva új, 136 lóerős, öntöltő hibrid hajtásláncot is kínál a legújabb 3008-ashoz, amelynek piaci sikere garantálható. A Peugeot 3008 használati értéke a hibrid hajtással sem csorbul, hiszen a hibrid akkumulátor a vezető ülése alá kerül, így nem rabolja a helyet a csomagtartóból. Városi forgalomban a Peugeot új öntöltő hibridje akár a forgalomban töltött idő 50-60%-ban is képes tisztán elektromos üzemben haladni, miközben a fogyasztása 15%-kal kisebb, mint a 130 lóerős kivitelé.
A Peugeot 3008 használtpiaci népszerűségének egyik fontos oka az volt, hogy már jó ideje plug-in hybrid hajtást is lehet hozzá kapni, amelyre nemcsak az új, hanem a használt autót vásárlók körében is egyre nagyobb az igény. Az Egyesült Királyságban ugyanis a Peugeot 3008 olyan, valamiféle elektrifikációt tartalmazó modelleknél bizonyult népszerűbbnek, mint a Mercedes GLS és CLA, a Seat Leon vagy a Hyundai Tucson.
A hálózatról tölthető hibrid változatok jelenleg is fontos pillérei a 3008 modellcsaládnak. Népszerűségük a sokoldalúságukban keresendő, hiszen létezik 180 és 225 lóerős első-kerékhajtású változat, míg a csúcsmodell a két villanymotoros, kereken 300 lóerős összkerékhajtású kivitel.
A Peugeot 3008 modellpalettájának harmadik és szintén méltán népszerű tagja az 1,5 literes HDI dízelmotor. Ez a gép a Peugeot legnagyszerűbb motorépítési hagyományai szerint egyszerre biztosítja a kimagaslóan nagy hatótávolságot, a rendkívül csekély fogyasztást és a kulturált működést.
A Peugeot 3008-at nemcsak a vásárlók szeretik, az autós szakemberek is számos komoly elismerésben részesítették már a kompakt SUV-t. 2017-ben például az egyik legjelentősebb európai autós kitüntetést, Az Év Autója díjat a Peugeot 3008 kapta, míg a 3008 legújabb változata a Red Dot formatervezési díjat nyerte el.
A Peugeot 3008 használtpiaci népszerűsége azoknak is nagyszerű hír, akik újként vásárolták meg a Peugeot kompakt szabadidőautóját. A piacon legkeresettebb használt autók eladói ugyanis kisebb értékvesztést kénytelenek elszenvedni, hiszen ha autójukra nagy az igény, akkor drágábban tudják eladni azt.
A Peugeot nagyon tudatosan építi fel saját modellpalettáját, modelljei egyre kelendőbbek, s ebből az következik, hogy néhány éven belül egy vagy több másik Peugeot megismételheti a 3008-as sikerét a használt autók között. A Peugeot 208 például hatalmas bravúrt hajtott végre 2022-ben, hiszen tizennégy év után letaszította trónjáról a VW Golfot. 2008 óta ugyanis minden évben a német kompakt volt a legnagyobb példányszámban eladott új autó Európában, ám 2022-ben a Peugeot 208-ból fogyott a legtöbb. A modellpaletta többi tagja is egyre sikeresebb; a Peugeot 2023-ban a kontinensen 6%-kal értékesített több autót, mint egy évvel korábban.
ILLUSZTRÁCIÓK:WHEELSAGE.ORG
KAPCSOLAT
zoltan.mocsai@p-automobil-import.hu
NEMZETKÖZI SAJTÓOLDAL
A PEUGEOT MÁRKA
A PEUGEOT egy világszerte prémium megoldásokat kínáló márka. Fő értékei az Igényesség, a Büszkeség és az Emóció. A márka több mint 160 országban van jelen, 10 ezer kereskedést működtet, és 2020-ban csaknem 1,2 millió új gépkocsit adott el. 2021-ben, a fennállásának 210. születésnapját ünneplő PEUGEOT márka új arculattal jelentkezik: a címerpajzsot formázó logó a márka személyiségét, időtállóságát fejezi ki. A PEUGEOT a személy- és haszongépjárművek teljes kínálatában bevezette az elektromos meghajtást, ezen kívül egy új koncepcióval is jelentkezik, amely a Neo Performance nevet kapta. A hatékony, sportos, nagy teljesítményű Neo Performance modellcsalád első tagja az 508 PEUGEOT Sport Engineered modell.