TOVÁBB A TARTALOMRA
Peugeot Inception Concept
PEUGEOT INCEPTION tanulmány
2023.01.06

A PEUGEOT új fejezetet nyit, és megmutatja, mit gondol az autózás jövőjéről

 

2025–2030: EGY VADONATÚJ JÖVŐKÉP FELÉ 

 

ELEGANCIA

Elegáns, nagyragadozót idéző új formanyelvével, forradalmi belső kialakításával és egyedülálló vezetési élményt ígérő jellemzőivel a PEUGEOT INCEPTION tanulmány egy új korszak előhírnöke és a márka leendő elektromos járműveinek előképe. A Matthias Hossann vezette formatervezői csapat első manifesztumának tekinthető PEUGEOT INCEPTION CONCEPT a márka gyökeres átalakulását vetíti előre. 

 

ÉRZELEM

A PEUGEOT INCEPTION tanulmány ennek a jövő kihívásaival dacoló optimista jövőképnek a kifejeződése. Az új generációs i-Cockpit® és a Hypersquare vezérlőrendszer segítségével forradalmasítja a vezetési élményt, és az autó irányításának új, intuitív módját kínálja. Az egyedülálló Skyspace panoráma üvegfelület jóvoltából új érzésekkel és érzéki tapasztalatokkal gazdagítja utasait. Az utastér egy újfajta enteriőrt rejt, az innovatív architektúra a feketét mellőző színjátszó anyagokkal kísérletezik, és az új technológiák révén a tartósság fogalmát is újraértelmezi.

 

IGÉNYESSÉG

A PEUGEOT INCEPTION tanulmány az új generációs BEV-by-design platformokon alapuló merész felépítésével, nagy méreteivel és egyedülálló újításaival új távlatokat nyit. 

 

2025-től – az egészen kompakt modelleket is beleértve – ez a tanulmány inspirálja majd a márka termékeit.

 

Linda Jackson, a PEUGEOT nemzetközi márkaigazgatója:

„A PEUGEOT elkötelezett modellválasztéka villamosítása mellett. Jövőre már a kínálatban szereplő összes jármű rendelkezik majd elektromos változattal, a következő két évben pedig öt tisztán elektromos új modell bevezetésére készülünk. A törekvésünk egyszerű: szeretnénk, ha a PEUGEOT 2030-ra Európa vezető elektromos márkája lenne. Ez az ambiciózus cél és jövőkép a márka radikális átalakulását hozza magával. Ezt fejezi ki a PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, ami egy új korszak kezdetét jelzi. A PEUGEOT ígérete szerint a stílus jobbá teszi a világot, a PEUGEOT INCEPTION tanulmányon pedig már most látszik, hogy mit is jelent ez.”  

 

PEUGEOT INCEPTION TANULMÁNY – Nyitva az út az autózás új megközelítése előtt

 

A PEUGEOT INCEPTION CONCEPT (latinul „Inceptio”) elnevezés a kezdetre utal. Nincs más név, amely jobban összefoglalhatná e manifesztumként is értelmezhető PEUGEOT-tanulmány célját, mely egy új korszak ígéretét hordozza a márka számára. Az úttörő design kiemelt eleme az utastér, mely különleges technológiai perspektívákat kínál, és exkluzív autós élményben részesít.

 

  • A PEUGEOT INCEPTION tanulmány új dimenziókba repít, valahol a valóság és az álom határán. Amint a közelébe érünk, megérintjük vagy helyet foglalunk benne, azonnal intenzív érzelmeket kelt. A koncepcióautóra jellemző innovatív megoldások nagy részét a márka 2025-től a tömeggyártásban is alkalmazni kívánja.

 

Matthias Hossann, a PEUGEOT formatervezési igazgatója:

„A márka ugyan átalakul, de a PEUGEOT INCEPTION tanulmány továbbra is vitathatatlanul egy PEUGEOT. A márka nagymacskákra jellemző, szűnni nem akaró vonzerejét testesíti meg, és azt is elárulja, mennyire optimistán látjuk az autózás jövőjét és a hozzá kapcsolódó érzelmeket. A fénynek kitüntetett szerepet szánó PEUGEOT INCEPTION tanulmány újraértelmezi a vezetés térbeli élményét, és azokba az elképzeléseinkbe is bepillantást enged, amelyek 2030-ig több mint 50%-kal hivatottak csökkenteni a márka karbonlábnyomát. A változás a leendő PEUGEOT járművek tervezésének, gyártásának és mindennapi használatának valamennyi aspektusát érinti. Természetesen a design is szerves részét képezi ennek az átalakulásnak.”

IGÉNYESSÉG: forradalmian új, kiváló „BEV-by-design” STLA platformok

 

A PEUGEOT INCEPTION tanulmány a Stellantis csoport jövendő négy „BEV-by-design” platformjának egyikére épül. A 2023-ban érkező új padlólemezek forradalmi változásokat hoznak a jövő PEUGEOT modelljeire nézve. Az elektromos járművekhez tervezett platformok a felépítés tekintetében jelentős különbségeket kínálnak, melyeket a formatervezők ki is használtak: teljesen átalakították a PEUGEOT INCEPTION tanulmány belterét, a vezetőnek speciális vezetési helyzetet, az utasoknak pedig újfajta fedélzeti élményt biztosítva ezáltal. 

 

  • A PEUGEOT INCEPTION tanulmányhoz használt nagy STLA platform egy 5 m hosszú, alacsony (1,34 m) és hatékony ötajtós karosszériát hordoz. A méretet úgy választottuk, hogy tökéletesen kiemelje a modellen alkalmazott számtalan innovatív megoldást. A platformon egyben a PEUGEOT új formanyelve is tetten érhető, mely minden újdonsága ellenére hű marad a márka hagyományaihoz. 
  • Az új „BEV-by-design” elektromos platformokon a mesterséges intelligenciával működő műszaki modulok is megjelennek: ilyen az STLA Brain, az STLA SmartCockpit és az STLA Autodrive.
  • A tisztán elektromos PEUGEOT INCEPTION CONCEPT 800 V-os technológiával rendelkezik. 100 kWh-s akkumulátora – egy teljes feltöltést követően – 800 km hatótávot biztosít, ami egy Párizs–Marseille vagy Brüsszel–Berlin távolságnak felel meg. 100 kilométeren mindössze 12,5 kWh-t fogyaszt. Az akkumulátor egy perc alatt 30 km (azaz 5 perc alatt 150 km) hatótávnak megfelelő energiát képes felvenni. A tanulmány kábelek nélkül, indukciós elven töltődik, ami jelentősen leegyszerűsíti az eljárást.
  • A négykerék-meghajtásról és a tökéletesen kontrollált dinamikus vezetésről egy első és egy hátsó kompakt elektromos motor gondoskodik. Az összteljesítmény közel 680 LE (500 kW). A jármű álló helyzetből kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre. 
  • A platformcsalád által lehetővé tett magasszintű fedélzeti technológia egyik kiemelkedő példája a Steer-by-Wire. Ennél a megoldásnál a több évtizede megszokott formájában eltűnik a kormánykerék, és átadja a helyét az ún. Hypersquare vezérlőrendszernek, ahol a mechanikus összeköttetések helyét digitális elektromos vezérlők veszik át.

 

Jérôme Micheron, a PEUGEOT termékigazgatója:

„Az ügyfelek komoly elvárásokat támasztanak az elektromos járművekkel szemben. A villanyautókhoz tervezett BEV-by-design platformjaink új generációjának köszönhetően képesek vagyunk megfelelni ezeknek az elvárásoknak. Meglepetést fogunk okozni leendő modelljeink szokatlan elrendezésével, egyszerűbbé tesszük magát a vezetést, és újjávarázsoljuk a vezetési élményt. E kézzelfogható törekvések a PEUGEOT INCEPTION tanulmányban ma konkrét alakot öltenek. A PEUGEOT átalakulása jóval többet jelent, mint a modellválaszték teljes körű villamosítása. A márka az elektromos technológia és az új szoftverek által kínált összes új lehetőséget kihasználva egyedülállóan új élményekkel gazdagítja ügyfeleit.” 

ELEGANCIA: nagyragadozót idéző stílus és új formanyelv

 

A nagymacskás kinézetről azonnal felismerni, hogy egy PEUGEOT-val van dolgunk. A márka alapjellemzői továbbra is tetten érhetők, de az egyes stílusjegyek a most kezdődő új korszaknak megfelelően új értelmezést kaptak. 2025-től már ez az egyszerűbb és letisztultabb új formanyelv jellemzi majd a PEUGEOT modelljeit. Az új design a digitális világhoz illő kiviteli minőséget és textúrákat hoz: érzéki vonalak és olyan geometrikusabb, élesen határolt atletikus formák váltakoznak benne, mint amilyenek a vízszintes sárvédőszárnyak. 

  

A PEUGEOT INCEPTION tervezésekor a legfőbb kihívást a nagymacskás jelleget erősítő dinamikus profil és az utastér között feszülő ellentét jelentette, az utóbbit ugyanis a tervezők egyfajta üvegkapszulaként képzelték el, mely egészen a vezető és az első utas lábáig húzódik.

 

Oldalról nézve továbbra is egy karcsú és elegáns PEUGEOT limuzint látunk, madártávlatból viszont a közeljövő saját platformra épült elektromos járműveinek a mintaképe rajzolódik ki. A PEUGEOT INCEPTION CONCEPT varázsa a külső és belső design közötti tökéletes átmenetben rejlik, ami nem utolsósorban az exkluzív ablakfelületeknek köszönhető. 

 

• INTELLIGENS ABLAKÜVEGEK

A PEUGEOT INCEPTION tanulmány utasait 7,25 m2-nyi üvegfelület veszi körül, ami szintén a dizájnerek merészségéről tanúskodik. A teljes üvegezés (szélvédő, oldal- és háromszögablakok) az építészetben használt speciális üvegből készül, mely a PEUGEOT INCEPTION tanulmányhoz igazított változatában is megőrizte kivételes termikus tulajdonságait. Ezen felül fém-oxidokkal kezelt, egy olyan eljárás keretében, melyet eredetileg a NASA használt az űrhajóssisakok vizorjánál. A NARIMA® üveg a sárgás színeknél inkább melegen veri vissza a fényt, a kékes árnyalatok esetében pedig inkább hideg fényáteresztő képességgel rendelkezik. A speciális üvegfelületen keresztül finom párbeszéd alakul ki a külső és a belső tér között. Az üveg kívül a semleges színű karosszérián tükröződik, a jármű belsejében pedig a különböző felületekre szórt fény révén folyamatosan változtatja a fényviszonyokat és a színárnyalatokat. A PEUGEOT INCEPTION CONCEPT utasai így a színek és anyagok új világát fedezhetik fel, a speciális kezelésnek köszönhetően pedig a hőkomfort és az UV-védelem is biztosított.   

 

• KÜLÖNLEGES KAROSSZÉRIAÁRNYALAT

A karosszériát borító festékréteg nagyon finom fémpigmentekből áll, és mivel egyrétegű, felhordása sokkal kevesebb energiát igényel. Az exkluzív kivitel kiemeli a karosszéria méreteit, mely az ablaküvegekhez hasonlóan a külső környezet függvényében változtatja az árnyalatát.

• EXKLUZÍV ORR-RÉSZ: „FUSION MASK”

Az első lökhárítón az emblematikus fénykarmokat is felvonultató vadonatúj világítótesteket találunk. A jellegzetes új frontrész a hűtőrácsot és a lámpákat egy egységbe rendezi, amely egyben az érzékelőket is magában foglalja. Az egység egyetlen darab üvegből készül, közepén a 3D hatású, különlegesen világító logóval. A maszkon három vékony vízszintes sáv húzódik, ezekbe mélyednek a fénykarmok. A négy optikai modul a speciálisan tükröződő üvegmaszk alatt kapott helyet. Az utóbbit INKJET digitális technológiával nyomtatták.

 

• KOMMUNIKÁLÓ AJTÓK

Az ajtókon egy vízszintes „TECH BAR” húzódik. Ez a süllyesztett képernyő különböző üzeneteket küld a járműhöz közeledő vezetőnek és utasoknak. A PEUGEOT INCEPTION CONCEPT a beépített mesterséges intelligencia segítségével felismeri a vezetőt, és magától elvégzi a személyre szabott kényelmi beállításokat (ülések helyzete, hőmérséklet, vezetési mód és multimédiás preferenciák). 

Az akkumulátorszint és a szokásos üdvözlő és elköszönő üzenetek kijelzésén felül a „TECH BAR” számos érzékelőt és radart is magában foglal. E műszaki elemek hiányában tökéletesen sima lett a karosszériafelület. Az ajtók alsó része kiszélesedik és egyértelműen kiemelkedik, ezzel is javítva az aerodinamikát ezen a nagyon érzékeny területen.

 

• ELÜLSŐ MŰSZAKI EGYSÉG

A PEUGEOT INCEPTION tanulmány tervezői a praktikus szempontokról sem feledkeztek meg, ezért a hatalmas szélvédő elé egy mobil karosszériaelemet helyeztek el. E fedél mögött található az Aero Tech Deck névre hallgató műszaki rész az elektromos jármű összes karbantartási funkciójával, köztük a töltőaljzattal és a töltésfelügyelő egységgel.

 

• EXPRESSZÍV HÁTSÓ RÉSZ

A high-tech hátsó lámpákban az új első világítótestek köszönnek vissza. A kétrétegű üvegnek köszönhetően a három karom varázslatos módon mintha a végtelenségig mélyedne az autó belsejébe. A hátsó részből kiemelkednek a finom vonallal megrajzolt, lendületes és érzéki formát öltő plasztikus sárvédők. 

 

• AERODINAMIKUS KEREKEK 

A PEUGEOT INCEPTION tanulmány „AERORIM” kerekei ügyesen ötvözik az aerodinamikai és az esztétikai szempontokat. Az új PEUGEOT 408 20” felnijeihez hasonlóan tengelyszimmetrikusak. A préselt textilbetétek az aerodinamikát javítják, a mikroperforált alumíniumbetétek pedig a design high-tech jellegét erősítik. A világító oroszlánembléma a kerekek forgása ellenére mozdulatlan. A küllők között átsejlik a tükröződő felülettel borított féknyereg. Ez a szokatlan designmegoldás a Hypersquare, az orr és a hátsó rész üvegből készült elemeivel mutat rokonságot.

 

Phil York, a PEUGEOT marketing- és kommunikációs igazgatója:

„A PEUGEOT INCEPTION tanulmányhoz hasonlóan leendő modelljeinkben is rendelkezésre áll majd az STLA Brain mesterséges intelligencia és a kapcsolódási technológiák teljes arzenálja. A zökkenőmentes élmény érdekében az ügyfelek a fizikai interakció mellett a márkával folytatott virtuális kommunikáció lehetőségét és az intelligens online szolgáltatásokat is igénybe vehetik majd. A PEUGEOT INCEPTION tanulmányon már megfigyelhető e jelentős újítások egy része. A „BEV-by-design” platformokra épített leendő PEUGEOT-k nemcsak kibocsátásmentes, de egyszerre pihentető és felvillanyozó járművek is lesznek, melyeket megvásárolni, használni és frissíteni egyaránt gyerekjáték.”

 

A PEUGEOT INCEPTION tanulmány a jövő autójának előképeként igyekszik maximálisan megfelelni a még több élvezetre vágyó és az új technológiákra nyitott ügyfelek igényeinek. Az ügyfelek egy új generációjával számol, mely még fejlettebb online szolgáltatásokat és egy olyan márkát szeretne, amelyik nagy hatótávú, könnyen tölthető elektromos autókat kínál, felhasználóbarát felületen keresztül kezelhető beépített útvonaltervező szoftverekkel. A PEUGEOT képes megfelelni ezeknek az elvárásoknak, és a következő két évben 5 új tisztán elektromos modell bevezetésére készül. Ezzel befejeződik a modellválaszték villamosítása, így 2030-tól minden Európában értékesített PEUGEOT villamos hajtású lesz.

ÉRZELEM: forradalmi változások az i-Cockpit®-ban, újfajta érzékelés a Hypersquare jóvoltából 

 

Mára meghaladta a 9 milliót a PEUGEOT i-Cockpit®-ok száma az utakon. Az ergonómiai újításairól híres új típusú vezetőfülke tíz éve, a PEUGEOT 208 első generációján került bevezetésre. A PEUGEOT INCEPTION tanulmányon most ultramodern technológiákra támaszkodva újjászületik az i-Cockpit®. A tervezők egy gyökeresen új kialakítás mellett döntöttek, száműzték többek között a kormánykereket és a hagyományos kapcsolóberendezéseket. A videojátékok ihlette, eredendően digitális Hypersquare vezérlőrendszer egyenesen a közeljövőbe repít.

 

• ÚJ GENERÁCIÓS i-COCKPIT®

Az egyedülálló Hypersquare vezérlőrendszerrel ellátott PEUGEOT INCEPTION CONCEPT a jármű fürge viselkedésének és az intuitívabb, új generációs i-Cockpit®-nak köszönhetően intenzívebb fedélzeti élményben részesít. Néhány egyszerű kézmozdulattal – kattintással vagy gombnyomással – az összes vezetési paraméter vezérelhető, a steer-by wire technológia pedig ösztönösebb és könnyebb vezetést biztosít, akárcsak egy videojátékban. A klasszikus kormánykereket felváltó ergonomikus Hypersquare a magától értetődő új mozdulatokon keresztül a vezetés egyszerűbb és biztonságosabb módjára szoktat. Mindez nemcsak újabb élvezetek forrása, de hallatlanul kényelmes is. 

 

A digitális elektromos vezérlőkkel ellátott Hypersquare kijelzőjének négy sarkán köralakú bemélyedések találhatók, melyek több funkciót is ellátnak:

1- Természetes fogás a kormányszerven

2- Kényelmes vezetés

3- A kezelőszervek hüvelykujjal történő aktiválása

A vezérlés hasonlóképpen történik, mint az okostelefonok esetében. A magától értetődő mozdulatok növelik a biztonságot.

A Hypersquare közepén egy információközvetítésre szolgáló, tablet típusú képernyő található. Az egyes funkciók (klímaberendezés, rádióhangerő, vezetéstámogató rendszerek stb.) piktogramjai az érintett kapcsolóhoz való könnyebb hozzáférés érdekében két oldalt helyezkednek el. Az utóbbiak a kör alakú bemélyedésekben kaptak helyet, és pusztán a hüvelykujj mozgatásával aktiválhatók, anélkül, hogy elengednénk magát a „kormányt”. A még kényelmesebb vezetés érdekében a Hypersquare kerete 3D nyomtatással készült, a középső digitális üvegkijelző pedig kimondottan high-tech megjelenésű.

Az új generációs i-Cockpit a Stellantis STLA Smart Cockpit technológiai platformot is magában foglalja. 

 

• HYPERSQUARE ÉS HALO CLUSTER

A Hypersquare vezérlőrendszer hátterében egy a vezetési és infotainment információkat 360°-ban megjelenítő rugalmas képernyő helyezkedik el. A körkörös kijelzővel ellátott HALO CLUSTER a járműhöz közelítő utasok tájékoztatására szolgál. Ez a kifelé irányuló kommunikáció a párbeszéd szellemét és az autózás újfajta vízióját erősíti.

L4-es szintű autonóm vezetésre (STLA AutoDrive) való átálláskor eltűnik a HYPERSQUARE, és egy új fedélzeti élményt kínáló, nagy panorámaképernyő emelkedik ki a padlóból.

A PEUGEOT az évtized végéig tömeggyártott modelljein is be szeretné vezetni a Hypersquare-t.

 

• STEER-BY-WIRE 

Az innovatív Steer-by-Wire technológia tesztelésére és alkalmazására már a PEUGEOT INCEPTION tanulmány fejlesztését megelőzően sor került, hogy további fejlesztések révén az előírásoknak megfelelő, könnyű, biztonságos és megbízható működést lehessen biztosítani. A kormányoszlop megszüntetése lehetővé tette a PEUGEOT INCEPTION tanulmányra jellemző újfajta kialakítást.

ÉRZELEM: újfajta vezetési élmény, fokozott érzékek és még nagyobb kényelem

 

A PEUGEOT INCEPTION tanulmány az elektromos autókhoz kifejlesztett új BEV-by-design felépítéssel összhangban utazóautóhoz méltó, egyedülálló belteret és nagyobb szögben döntött üléseket kínál. A magas övvonal extra biztonságérzetet nyújt. Az első üléssorból pedig páratlan kilátás nyílik az útra. 

A hatalmas üvegfelületekből és az ülések méretéből adódóan a hátsó üléssorból is remek a kilátás. Az első ülések háttámláján elhelyezett üvegpaneleken a hátsó utasok számára kínált beállítások érhetők el. Az utastérben használt anyagok fényvisszaverő képességüknek megfelelő kezelésben részesültek. Ez azt jelenti, hogy a PEUGEOT INCEPTION utasterének színe a külső környezet és fényviszonyok függvényében folyamatosan változik. Az eredmény fokozott térélmény, nagyobb kényelem és intenzívebb élmények.

 

• ULTRAKÉNYELMES ÜLÉSEK

Az üléseket teljesen újraméretezték, ezáltal szélesebbek és hihetetlenül kényelmesek lettek. A Comfort Fit jegyében az ülőlapok az egyes utasok testalkatához igazodnak. Az ülés szerkezete a lehető legszorosabban követi a test vonalait. Autósülés helyett sokkal inkább egy különleges bútordarabbal van dolgunk, mely a dinamikus vezetés körülményeihez és a pihentető önvezető üzemmódhoz egyaránt képes alkalmazkodni. A lenyűgöző méretű ülésekhez a Comfort Fit ülőhelyzet mellett az övvonalnál alacsonyabban elhelyezkedő fejtámlák tartoznak. Az alacsony ülésmagasságból következő szokatlan felépítésnek köszönhetően rengeteg hely szabadult fel. 

 

• VISZLÁT MŰSZERFAL

A PEUGEOT INCEPTION belterében a szokásosnál alacsonyabban helyezkedik el az összes berendezés. Az ülésekkel szemközt kialakított minimális kezelőfelület – mely az autonóm 

vezetéskor teljesen el is tűnik – kizárólag a vezetőre koncentrál. Nincs többé műszerfal, se kereszttartó, se tűzfal. Mivel akadálytalanul rálátni az útra, az utasok előtt új perspektívák nyílnak, ami még intenzívebb fedélzeti élményt ígér.

 

• PREMIUM FOCAL HIFIRENDSZER

Az érzékszervi tapasztalatok fontos részét teszi ki a hangzás, ezért a PEUGEOT INCEPTION CONCEPT egy hifitermékekre szakosodott vezető francia cég, a FOCAL prémium hifirendszerével van felszerelve. A berendezések átgondolt elhelyezésével optimális térbeli hangzást sikerült biztosítani. A rendszer egy erősítőből és az ajtókban, illetve az utastér első részében elhelyezett hangprojektorokból áll (melyek közül mindegyikben több 100 mm-es koaxiális hangszóró található). A padlóban további két mélysugárzó kapott helyet.

A két márka közötti együttműködést és a közös tervezői munkát a hangprojektorok rácsozatába vésett PEUGEOT- FOCAL felirat is megörökíti. 

IGÉNYESSÉG: kiváló minőségű, extra tartós anyagok

 

A PEUGEOT számára elektromos márkává válni jóval többet jelent annál, mint hogy járműveinket akkumulátorokkal és villanymotorokkal szereljük fel. A PEUGEOT INCEPTION tanulmány beltere a fedélzeti hangulat gyökeres átalakítására irányuló komoly kutatások eredményeként jött létre. A tervezők egy az egyben száműzték a fekete színt. A beltér sajátos atmoszférája a színjátszó üvegen átszűrődő fény és a viszonylag semleges fémszínű anyagok kombinálásából fakad, melyek azáltal, hogy különbözőképpen verik vissza a fényt, más-más hangulatot teremtenek. A PEUGEOT INCEPTION CONCEPT egyben azokat az új technológiákat is felvonultatja, amelyek bevezetésével a márka 2030-ig több mint 50%-kal kívánja csökkenteni a karbonlábnyomát Európában, hogy aztán 2038-ra teljesen karbonsemlegessé váljon. 

 

• SAJTOLT SZÖVETEK

A jármű felépítésének újragondolása azonban önmagában még nem elegendő. A PEUGEOT INCEPTION tanulmány ennél messzebb ment, és a körforgásos gazdaságban rejlő lehetőségek maximális kiaknázása érdekében új megoldásokat keresett. Így született meg a „sajtolt” textil. A tervezőközpont prototípuskészítő műhelyeiből vagy a beszállítóktól származó 100% poliészter szövethulladékokat újrahasználják és vákuum alatt hősajtolásnak vetik alá, gyantát használva kötőanyagul. Ezzel a technológiával egy rendkívül kemény és tartós anyag jön létre, amelyet szerkezeti vagy burkolóelemekké lehet alakítani. Különböző helyeken – például ajtókereteknél – alkalmazható, és használatakor burkolatra sincs szükség: a tervező számára a kihívás éppen abban rejlik, hogy a korábban láthatatlan alkatrészt láthatóvá tegye. 

 

• HORGANYZOTT ACÉL  

Abból kiindulva, hogy még az elektromos autók is minimum 50%-ban acélból készülnek, a PEUGEOT INCEPTION tervezői arra törekedtek, hogy a beltéri alkatrészek számának csökkentése érdekében minél természetesebb formában legyen jelen az acél az utastérben. Ez a helyzet az ülésvázak és a konzol esetében. Az acélt ezért horganyzási eljárásnak vetik alá (cinkfürdőbe merítik és korróziógátló kezelést kap), ami kissé nyers, ugyanakkor stílusos megjelenést biztosít neki. Ez a megoldás tökéletes összhangban van azzal az elképzeléssel, amelyik az utastérben használt különböző anyagok sajátos fényvisszaverő képességével játszik. A nyersanyagok láthatóvá tétele már hagyomány a márkánál, elég, ha visszagondolunk a 10 évvel ezelőtti Onyx tanulmányautónál alkalmazott rézelemekre.

 

• 3D NYOMTATOTT BÁRSONY

Az üléseket és a padlót egy és ugyanaz az anyag, egy 100%-ban poliészterből készült speciális bársony borítja, mely az üvegezésen belépő fény hatására fémesen csillog. Anyaga 100%-ban újrahasznosított. A döntött üléseknek és az akadálytalan kilátásnak köszönhető új látvány részeként a bársonykárpit a padlón is folytatódik. Padlószőnyegét 3D minták borítják. A STRATASYS-szal közösen készített 3D nyomtatás ezen a rugalmas textílián forradalminak számít, és 100%-ban újrahasznosítható.

 

• AIR QUILTING® PÁRNÁZAT

Az ülések biztosította Comfort Fit testtartást még kényelmesebbé teszik a vállmagasságban állítható betétek. Ez a villanyhegesztett, egy anyagból készült, könnyen újrahasznosítható kárpitozás a hagyományos ülésekből származó felfújható légpárnákat veszi alapul. A normál körülmények között nem látható párna itt fémes felületet kapott, hogy illeszkedjen az ülésekhez. A válltámla magasságában látható elem a vezetési módnak megfelelően tovább erősíti a Comfort Fit érzetet. A korábban elrejtett elemek láthatóvá tétele egyszerűbb kialakítást, kevesebb alkatrészt és nagyobb kényelmet eredményezett