2018. október 18-án a PEUGEOT SPORT bejelentette, hogy a márka új termékcsalád fejlesztésébe kezd, mely a szériamodellek eletromos meghajtással is ellátott, nagy teljesítményű változatait kínálja majd.
Ahogy az #UNBORING THE FUTURE jelmondat is ígéri, a PEUGEOT járművek volánjánál izgalmas jövő elébe nézünk. És mivel az élvezetes vezetés egy tőről fakad az elektromos meghajtással, magától értetődőnek tűnt egy olyan termékcsalád kialakítása, mely a teljesítményt helyezi a középpontba.
A PEUGEOT SPORT mérnökeinek szakértelmét dicsérő 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED koncepció a formabontó PEUGEOT 508 hibrid változatát veszi alapul. A nagy teljesítményt alacsony CO2-kibocsátással párosító tanulmány minden eddigi PEUGEOT modellnél jobb teljesítményértékekkel és elegáns, sportos külsővel rendelkezik.
„A villamosítás nagyszerű lehetőség egy újfajta vezetési élmény biztosítására. A teljesítmény új megközelítéséről van szó: új erőforrások, új szolgáltatások, új területek, új kihívások... Színtiszta élvezet mindössze 49 g/km CO2 árán!” -
Jean-Philippe IMPARATO, a PEUGEOT vezérigazgatója
ERŐS TECHNOLÓGIA
PEUGEOT SPORT INSIDE
A termékcsalád fejlesztésével a márka a PEUGEOT SPORT-ot bízta meg, mely mindig is a szívén viselte a PEUGEOT modellek teljesítményét, és a márka legsportosabb modelljeit jegyezte eddig.
A PEUGEOT SPORT hírnevét természetesen a legmagasabb szintű nemzetközi autóversenyek és a nagyközönségnek rendezett bajnokságok alapozták meg, még pedig olyan modellekkel, mint a Le Mans-i, ill. a Dakar-győztes 908 és 3008 DKR vagy a 208 R2, a 308 Racing-Cup és a 308 TCR.
A PEUGEOT SPORT a közutakon is kamatoztatja tudását: a részleg nevéhez fűződik a PEUGEOT RCZ-R (2013), a 208 GTi 30th (2014) és a 308 GTi by PEUGEOT SPORT (2015) megtervezése.
A mostani tanulmánynál a PEUGEOT SPORT két másik – előfutárnak is tekinthető – elektromos koncepció-autóval szerzett tapasztalatára támaszkodott:
- a különösen hatékony 208 HYbrid FE (2013) a GTi-s teljesítmény mellett az akkori legkisebb belső égésű motorénál alacsonyabb fogyasztási és emissziós értékeket tudott felmutatni. A számos fejlesztésnek köszönhetően a CO2-kibocsátást 46 g/km-re sikerült letornázni, miközben a 0–100 km/h-ra való gyorsulás mindössze 8 másodpercet vett igénybe,
- a 308 R HYbrid tanulmány (2015) kimagasló teljesítményével hívta fel magára a figyelmet: 500 LE összesített teljesítmény, 730 Nm nyomaték és mindössze 4 másodperc alatt elért 100 km/h-s sebesség.
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED tanulmány a fenti eredményeken kívül a legújabb műszaki vívmányokra is épít, teljesítmény, hatékonyság és elevenség kivételes összhangját valósítva meg ezzel.
Csúcstechnológia és teljesítmény
Mindenből a legjobbat!
A vitathatatlanul nagy teljesítményhez a plug-in hibrid technológia előnyei is társulnak. A hatékony, 11,8 kWh-s akkumulátorral teljesen elektromos üzemmódban akár 50 km-t is meg lehet tenni (WLTP).
Sport üzemmódban a hagyományos és a villanymotorok teljesítménye egészen 190 km/h sebességig összeadódik, ami minden körülmények között bravúros gyorsulásokat eredményez.
Hihetetlen élvezet egy példásan környezetkímélő autóban!
Kimondottan sportos karakter
A karosszéria szelénszürke árnyalatban pompázik, mely a speciális gyöngyházfényű récsecskéknek köszönhetően a rá eső fénytől függően más-más hatást kelt. A magnetikus hatású, felvillanyozó Kriptonitszínű betétek viszont egyszer s mindenkorra az említett sportos és modern termékcsaládba sorolják a tanulmányt.
A krómdíszítések a határozottabb megjelenés érdekében csillogó feketére váltottak, a legendás PEUGEOT oroszlán, valamint a modellfeliratok pedig a legutóbbi PEUGEOT e-Legend tanulmányról más ismerős speciális eloxált bevonatot kaptak.
Az időtlen sportosság szimbólumaként a visszapillantó tükröket karbonszálas házzal látták el.
PEUGEOT i-cockpit® : Az ösztönös vezetésért
A PEUGEOT i-Cockpit® a teljesítményt és az ösztönös vezetést szolgálja: a kisméretű kormány sokkal fürgébb viselkedést biztosít, a magasra helyezett, jól olvasható műszeregységnek köszönhetően pedig a vezető mindvégig az úton tarthatja a szemét.
A kényelmes, stabilan tartó üléseket kriptonitzöld, ill. fekete díszöltésekkel varrott bőr- és Alcantara®-kárpit borítja. A tervezők különös gondot fordítottak az utastér minden elemére, a tetőt, valamint a szélvédő-, ajtó- és háromszögablak-kereteket is beleértve, melyek Alcantara®-borítást kaptak.
A kormány részben Alcantara®, részben karbonszálas bevonatú. Az Alcantara bevonatú sebességváltó fülek szemre és tapintásra is új élményt nyújtanak.
Az ajtóbelsők egy része áttört, méhsejtes szerkezetű, kriptonitszínű apró bemélyedésekkel, a műszerfal kárpitja azonban már homogén kiképzésű, csak a felső részen köszönnek vissza a kriptonitzöld díszvarrások.
A tervezők figyelmét a legapróbb részlet sem kerülte el: egy leheletnyi kriptonit az ajtókilincsek belső felületére is jutott.