TOVÁBB A TARTALOMRA
Peugeot 508 PSE tanulmány

508 PEUGEOT SPORT TANULMÁNY

 

2018. október 18-án a PEUGEOT SPORT bejelentette, hogy a márka új termékcsalád fejlesztésébe kezd, mely a szériamodellek eletromos meghajtással is ellátott, nagy teljesítményű változatait kínálja majd.

 

Ahogy az #UNBORING THE FUTURE jelmondat is ígéri, a PEUGEOT járművek volánjánál izgalmas jövő elébe nézünk. És mivel az élvezetes vezetés egy tőről fakad az elektromos meghajtással, magától értetődőnek tűnt egy olyan termékcsalád kialakítása, mely a teljesítményt helyezi a középpontba.

 

 

A PEUGEOT SPORT mérnökeinek szakértelmét dicsérő 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED koncepció a formabontó PEUGEOT 508 hibrid változatát veszi alapul. A nagy teljesítményt alacsony CO2-kibocsátással párosító tanulmány minden eddigi PEUGEOT modellnél jobb teljesítményértékekkel és elegáns, sportos külsővel rendelkezik.

 

 

„A villamosítás nagyszerű lehetőség egy újfajta vezetési élmény biztosítására. A teljesítmény új megközelítéséről van szó: új erőforrások, új szolgáltatások, új területek, új kihívások... Színtiszta élvezet mindössze 49 g/km CO2 árán!” - 

Jean-Philippe IMPARATO, a PEUGEOT vezérigazgatója

 

ERŐS TECHNOLÓGIA

PEUGEOT SPORT INSIDE
 
 

 

A termékcsalád fejlesztésével a márka a PEUGEOT SPORT-ot bízta meg, mely mindig is a szívén viselte a PEUGEOT modellek teljesítményét, és a márka legsportosabb modelljeit jegyezte eddig.

A PEUGEOT SPORT hírnevét természetesen a legmagasabb szintű nemzetközi autóversenyek és a nagyközönségnek rendezett bajnokságok alapozták meg, még pedig olyan modellekkel, mint a Le Mans-i, ill. a Dakar-győztes 908 és 3008 DKR vagy a 208 R2, a 308 Racing-Cup és a 308 TCR.

A PEUGEOT SPORT a közutakon is kamatoztatja tudását: a részleg nevéhez fűződik a PEUGEOT RCZ-R (2013), a 208 GTi 30th (2014) és a 308 GTi by PEUGEOT SPORT (2015) megtervezése.

A mostani tanulmánynál a PEUGEOT SPORT két másik – előfutárnak is tekinthető – elektromos koncepció-autóval szerzett tapasztalatára támaszkodott:

  • a különösen hatékony 208 HYbrid FE (2013) a GTi-s teljesítmény mellett az akkori legkisebb belső égésű motorénál alacsonyabb fogyasztási és emissziós értékeket tudott felmutatni. A számos fejlesztésnek köszönhetően a CO2-kibocsátást 46 g/km-re sikerült letornázni, miközben a 0–100 km/h-ra való gyorsulás mindössze 8 másodpercet vett igénybe,
  • a 308 R HYbrid tanulmány (2015) kimagasló teljesítményével hívta fel magára a figyelmet: 500 LE összesített teljesítmény, 730 Nm nyomaték és mindössze 4 másodperc alatt elért 100 km/h-s sebesség.


Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED tanulmány a fenti eredményeken kívül a legújabb műszaki vívmányokra is épít, teljesítmény, hatékonyság és elevenség kivételes összhangját valósítva meg ezzel.

 

Csúcstechnológia és teljesítmény

A három különböző motor (PureTech 200 LE, egy 110 lóerős első és egy 200 lóerős hátsó villanymotor), a kétféle energiaforrás és a négykerékmeghajtás kombinálásával látványos gyorsulásokat és 500 Nm maximális nyomatékot tudtak biztosítani.
 

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED tanulmány egy 400 lóerős belső égésű motorral szerelt modellel is felveszi a versenyt:

  • 0–100 km/h: 4,3 s
  • 0-400 m: 12,5 s
  • 0-1000 m: 23,2 s
  • 80–120 km/h: 2,5 s
  • 80–180 km/h: 9,3 s
  • Végsebesség: 250 km/h



És mindez mindössze 49 g/km CO2-kibocsátással jár együtt (WLTP).

 

 

Az új PEUGEOT 508 kitűnő padlólemezén végrehajtott speciális beállításoknak köszönhetően alacsonyabb lett a hasmagasság, új a csillapítási mechanizmus, és a kormánymű is pontosabb, ami nagyobb hatékonyságot és fokozott vezetési élményt eredményezett.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED tanulmány nagy teljesítményű Michelin gumikkal van felszerelve: a 245/35 R20-as Pilot Sport 4S abroncsok kivételesen jól tapadnak.

 

 

Mindenből a legjobbat!

 

A vitathatatlanul nagy teljesítményhez a plug-in hibrid technológia előnyei is társulnak. A hatékony, 11,8 kWh-s akkumulátorral teljesen elektromos üzemmódban akár 50 km-t is meg lehet tenni (WLTP).

 

Sport üzemmódban a hagyományos és a villanymotorok teljesítménye egészen 190 km/h sebességig összeadódik, ami minden körülmények között bravúros gyorsulásokat eredményez.

 

Hihetetlen élvezet egy példásan környezetkímélő autóban!

 

Kimondottan sportos karakter

 
A PEUGEOT SPORT tanulmánya újradefiniálja a sportosság fogalmát, és az elektromos meghajtáshoz újfajta stílusfelfogást is párosít egyben.

A karosszéria szelénszürke árnyalatban pompázik, mely a speciális gyöngyházfényű récsecskéknek köszönhetően a rá eső fénytől függően más-más hatást kelt. A magnetikus hatású, felvillanyozó Kriptonitszínű betétek viszont egyszer s mindenkorra az említett sportos és modern termékcsaládba sorolják a tanulmányt.


A krómdíszítések a határozottabb megjelenés érdekében csillogó feketére váltottak, a legendás PEUGEOT oroszlán, valamint a modellfeliratok pedig a legutóbbi PEUGEOT e-Legend tanulmányról más ismerős speciális eloxált bevonatot kaptak.

Az időtlen sportosság szimbólumaként a visszapillantó tükröket karbonszálas házzal látták el.

 


A modellnél új dimenziókat kapott az aerodinamika, ami meglepő, kifinomult arányokat eredményezett:

Elöl a 3D nyomtatási technológiával készült, finoman munkált hűtőrács szabadon mozgó lamellái csak úgy hasítják a levegőt. Helyzetükből adódóan semmit nem bíznak a véletlenre, és közvetlenül a hűtőradiátor felé terelik a külső levegőt,

 

Az élesebb vonalakkal rajzolt első lökhárító a jobb hűtés érdekében nagy légbeömlőkkel van ellátva,

A lökhárító két oldalán és a karosszéria alján található légterelők (diffúzor) az optimális légáramlás biztosításával csökkentik a légellenállást,

 

PEUGEOT i-cockpit® : Az ösztönös vezetésért

 

A PEUGEOT i-Cockpit® a teljesítményt és az ösztönös vezetést szolgálja: a kisméretű kormány sokkal fürgébb viselkedést biztosít, a magasra helyezett, jól olvasható műszeregységnek köszönhetően pedig a vezető mindvégig az úton tarthatja a szemét.

 

A kényelmes, stabilan tartó üléseket kriptonitzöld, ill. fekete díszöltésekkel varrott bőr- és Alcantara®-kárpit borítja. A tervezők különös gondot fordítottak az utastér minden elemére, a tetőt, valamint a szélvédő-, ajtó- és háromszögablak-kereteket is beleértve, melyek Alcantara®-borítást kaptak.

 

A kormány részben Alcantara®, részben karbonszálas bevonatú. Az Alcantara bevonatú sebességváltó fülek szemre és tapintásra is új élményt nyújtanak.

 

Az ajtóbelsők egy része áttört, méhsejtes szerkezetű, kriptonitszínű apró bemélyedésekkel, a műszerfal kárpitja azonban már homogén kiképzésű, csak a felső részen köszönnek vissza a kriptonitzöld díszvarrások. 

 

A tervezők figyelmét a legapróbb részlet sem kerülte el: egy leheletnyi kriptonit az ajtókilincsek belső felületére is jutott.

 

GALÉRIA