/image/65/9/peugeot-9x8-masthead-1920x810.822659.jpg
/image/65/9/peugeot-9x8-masthead-1920x810.822659.jpg
2022 JÚNIUS

2022. június 14.

MEGÉRKEZETT! A PEUGEOT 9X8 HYPERCAR ELSŐ VERSENYE JÚLIUS 10-ÉN OLASZORSZÁGBAN LESZ!

Tizenegy hónappal a PEUGEOT 9X8 bemutatása után elkészült a végleges verzió a versenyfestésével együtt. A végeredmény: egy még mindig gyönyörű és a versenytársaktól minden téren eltérő modell. December óta több különböző álcázással több, mint 10 000 tesztkilométert futott európai versenypályákon, ami nagyon sok egy versenyautó esetében!
 

Már csak néhány tesztnap vár a PEUGEOT Hybrid versenyautójára, hogy készen álljon az első versenyre. A 2022. Július 10-i Monzai futam a 2022-es FIA WEC (World Endurance Championship - hosszútávú világbajnokság) sorozatának 4. állomása. A PEUGEOT TotalEnergies csapata itt, a sebesség templomának számító futamon szeretné megmutatni a 9X8 hihetetlen képességeit.

/image/66/0/peugeot-9x8-01-1600x1200.822660.jpg
/image/66/1/peugeot-9x8-02-1600x1200.822661.jpg

A VERSENY MINT TECHNOLÓGIAI LABORATÓRIUM

Ez az autó nagyon hosszú utat tett meg azóta, hogy 2020-ban zöld utat kapott a projekt és elkészült a Peugeot Sport számítógépén az első változat. Igen, mert mielőtt bármelyik alkatrészt legyártották volna, a PEUGEOT 9X8 egy virtuális projekt volt, ami 15 267 digitális fájlból állt egy merevlemezen.
 
A végső dizájnt a május 20-án tartott sajtótájékoztatón mutattuk be a portugáliai Portimao versenypályán. A PEUGEOT 9X8 azonnal felismerhető arról, hogy nincs hátsó légterelője, mely aerodinamikai elem az 1965-ös Le Mans-i 24 óráson jelent meg és azóta kötelező tartozéka minden versenyautónak.
"A tesztek alatt világossá vált, hogy az autó megépítése előtt végzett kalkulációink és szimulációink mind helyesek voltak" - mondta Olivier Jansonnie, a Peugeot Sport Technikai igazgatója. "Újítani akartunk, és nagyon korán elképzeltük a hátsó szárny nélküli PEUGEOT 9X8-at. Láthatjuk, hogy aerodinamikailag tökéletesen működik."
 
"Lenyűgöző amit alkottak", mondta egy újságíró a versenyautó bemutatóján. "Amikor 2021 Júliusában megmutatták nekünk a makettet, őszintén szólva egy blöffnek gondoltam, hogy nagyobb figyelmet kapjon és a végső versenyautó ugyanúgy megfogja kapni a jó öreg hátsó szárnyat, mint a többiek. De nem! Szinte teljesen olyan mint a makett! Újítás szempontjából nagyon izgalmasat alkottak! Megemelem a kalapomat PEUGEOT előtt!"

/image/66/3/peugeot-9x8-04-1600x1200.822663.jpg

ERŐS SZAKÉRTŐI CSAPAT

A 9X8 fejlesztését és megjelenését elejétől a végéig a Peugeot Sport felügyelte. De nem ez a megszokott a hosszútávú versenyek csapatainál: egyesek a karosszériát és az elektromos rendszert is megvásárolják egy beszállítótól és csak a motort építik meg. A PEUGEOT számára minden terület elsajátítása elengedhetetlen. "Azért veszünk részt a hosszútávú motorsportban, hogy felgyorsítsuk az utcai autóink elektromosítási folyamatát.", mondta Jean-Marc Finot a Peugeot Sport és a Stellantis Motorsport Igazgatója. „nem akartuk másokra bízni autónk fontos részeit. Másrészt, páratlan szakértelemmel rendelkező partnereinknek köszönhetően gyarapítjuk tudásunkat, ami lehetővé teszi, hogy felgyorsítsuk fejlesztéseinket és növeljük rendszereink hatékonyságát."
 
Az elmúlt hónapokban a csapat ezért további partnereket vonzott be a 9X8 tervezésébe és fejlesztésébe. A Marelli például részt vesz a PEUGEOT 9X8 komplex hibrid hajtásláncának hatékonyság javításában. A nagyfeszültségű akkumulátort a Stellantis és a TotalEnergies/Saft vegyesvállalata, az ACC fejlesztette ki, a gumiabroncsokat pedig a Michelin szállítja. A Capgemini mesterséges intelligencia hozzáadásával optimalizálta a több ezer adatpont feldolgozását. A csapat biztonsági felszerelését az olasz Sparco márka tervezi, és minden csapattag a fiatal dán Jack & Jones márka által tervezett hivatalos ruhát hordja.

/image/66/2/peugeot-9x8-03-1600x1200.822662.jpg

HAT PILÓTA A PEUGEOT SZÍNEIBEN

Július 10-i Monzai 6 órás versenyen 6 pilóta fogja alkotni a két csapatot:

  • Paul Di Resta (ECO), több sorozatban is rész vett már, többek között a Formula 1-ben.
  • Loïc Duval (FRA), már versenyzett a Peugeot színeiben a 2000-es években a 908-assal, az Audival győzött is Le Mans-ban.
  • Mikkel Jensen (DAN), a csapat legfiatalabb tagja, de legalább akkora ambícióval indul.
  • Gustavo Menezes (USA/BRA) szintén egy fiatal tehetség, aki már többször vett részt hosszútávú versenyeken.
  • James Rossiter (GBR), a 9X8 fejlesztőpilótája, aki először vezette a versenyautót.
  • Jean-Eric Vergne (FRA) tulajdonképpen otthon van a Peugeot Sport-nál, hiszen kétszeres Formula E bajnok, és most ebben a szériában a DS csapatát erősíti.


Mindegyik pilóta ugyanúgy 30 napot töltött a szimulátorban, hogy kiismerje a 9X8 összes titkát, mielőtt pályára lépnének. "A kormány nem csupán az irányítást szolgálja", magyarázza Gustavo Menezes. "Összesen 30 kapcsoló található rajta, melyeket tökéletesen ismernünk kell, hogy a megfelelő pillanatban tudjuk használni őket a gyakorlatokon és a versenyen egyaránt. A szimulátor ebben segít, hogy ha a pályán vagyunk, akkor a megfelelő manővert tudjuk végrehajtani. Nagyon jól felkészültünk és készen állunk arra, hogy a pályán találkozzunk a versenytársakkal."

Még nem született döntés arról, hogy mely versenyzők indulnak Monzában és melyikük tud még tesztelni a tűzkeresztség előtt.

Olaszország után a PEUGEOT 9X8 Szeptemberben fog indulni a Fuji 6 órás futamon, majd a Bahrain-i 8 óráson Novemberben.