

A kor legkiválóbb karosszériaépítő mestereinek együttműködéséből megszületett, szépséges konstrukció később a Peugeot 401 és 402 típusokon is megjelent.
Mivel a harmincas években a Peugeot teljes modellkínálatában, a legkülönfélébb méretekben léteztek kabriók, dicsőséges jövőt jósoltak a konstrukciónak. Két dologgal azonban senki nem számolt: az egyik a második világháború volt, a másik pedig az önhordó karosszéria megjelenése. Míg az alvázas konstrukciókra büntetlenül kerülhetett nyitott felépítmény, a modern önhordó vázszerkezet szilárdsága megsínylette a fémtető hiányát. Kiegészítő merevítésekre volt szükség, ami pedig annyira nehézzé tette az autókat, hogy már nem volt létjogosultsága a szintén súlyos keménytetőknek.
Az új váztechnológiát 1948-ban bevezető Peugeot 203 kabrióként tehát visszatért a vászontetőhöz, ahogy utódja, a kiemelkedően sikeres 403 kabrió változatát is szövettető óvta az elemektől. Noha a 403-as önmagában is jelentős modell (a Peugeot történetében ebből a típusból adtak el először több mint egymillió darabot), legendává mégis egy televíziós krimisorozat nyomán vált: aki látta Columbo hadnagy ütött-kopott autójaként, nehezen tudja elképzelni, milyen elegáns, modern típus is volt ez a maga korában.