Vidal elődeinél merészebben, egyszersmind nagyobb szabadsággal kezelte a formatanulmányokat, ezekre azonban nem ragyogó kiáltványként, hanem egyszerű vázlatként tekintett, amelyek feladatukat beteljesítve gyorsan elhervadnak. Tíz év alatt számtalan emlékezetes koncepciójárművet (köztük a semmihez sem fogható BB1-et) alkotott, ám egyiknél sem ragaszkodott ahhoz, hogy sorozatgyártásban megvalósítható autót teremtsen – ahogy fogalmazott, a Peugeot ügyfelei nem klónokat, hanem folytonos fejlődést és megújulást várnak.
Koncepcióival ezért egy-egy konkrét feladatra, problémára, kihívásra keresett és talált válaszokat. Ezeket a részmegoldásokat aztán már biztos kézzel vezette át sorozatgyártásba. Ő kezdte el valódi prémium tartalommal megtölteni a márkát, és az ő nevéhez köthető az i-Cockpit vezetői környezet koncepciójának a kidolgozása és megvalósítása.
Vallotta, hogy a formatervezés több felszínes kommunikációnál: tartalommal kell azt megtölteni. « Arra törekszünk, hogy a Peugeot dizájn-koncepciója eljusson egészen a gyártás gyökeréig – sőt, akár az autógyártás folyamatát is befolyásolja » – nyilatkozta egy interjújában.
A Peugeot márka jelenlegi formájában Gilles Vidal teremtménye, a jövővel kapcsolatban azonban éppen az a tanulmányautó vetette fel a leginkább érdekfeszítő, legmesszebb vezető kérdéseket, amely frissen kinevezett utódja, Matthias Hossan nevéhez köthető.