


Korai elődeikkel ellentétben azonban nekik sokkal kevesebbet kell kísérletezgetniük: munkáikat társadalmi, technológiai és anatómiai kutatásokra építhetik. Így fordítottak például külön figyelmet már 2007-ben annak az új generációs ülésrendszernek a kifejlesztésére, amely végül 2013-ban, az EMP2 padlólemezt elsőként alkalmazó Peugeot 308 fedélzetén debütált. A különleges, moduláris keresztirányú merevítésekkel ellátott vázszerkezet egyszerre tette kényelmesebbé, biztonságosabbá, ugyanakkor könnyebbé és olcsóbbá is az üléseket.
Ami a jövő üléseit illeti, azt a Peugeot arculati kódexe éppúgy meghatározza, mint az automobil várható fejlődési irányai. A márka vásárlói dinamikus, határozott megtámasztású – nyugodtan mondhatjuk: sportos – üléseket várnak el a Peugeot típusaitól. Ez alighanem akkor is így marad majd, ha az autók magukat vezetik: kiváló példa erre az e-Legend autonóm tanulmányautó különleges ülése. A tervezők itt a koncepcióhoz modellt álló, legendás 504 Coupé korában divatos, sportos kagylóülések stílusát (valamint bársony üléshuzatát) ötvözték a legmodernebb ergonómiai ismeretekkel és gyártástechnológiákkal. Rejtve integrálták például a napjainkban nélkülözhetetlen, ám a hatvanas években még kevéssé elterjedt biztonsági és kényelmi szerelvényeket – a fejtámaszt és a biztonsági övet – az ülésbe, így feloldották a funkcionalitás és a stílus ellentmondását.