


Tagai Tamás elmondta, az előző generációs Peugeot 208 R2-höz képest a legnagyobb előrelépés a motor terén történt: az eddigi 1.6 literes szívó motort felváltja az 1.2-es turbó, aminek nagyobb lesz a nyomatéka és a teljesítménye is, ez várhatóan jóval nagyobb versenytempót is eredményez. A jól bevált megoldásokat meghagyták a versenyautóban (amely alapvetően egy nagyon sikeres széria volt), ezeket „csak” továbbfejlesztették, modernizálták őket.
„Március elején még úgy tűnt, hogy bekapcsolódunk két autóval a Peugeot Rally Academy programjába, vagyis három világbajnoki és három Európa-bajnoki futamon indulunk, illetve az Ypres Rally-n, valamint a Monza Rally Show-n, de pillanatnyilag bizonytalan, hogy mely versenyeken tudunk részt venni - árulta el Tagai Tamás. – Nagyon vágyunk természetesen, hogy az új Peugeot 208 Rally4 itthon is bemutatkozzon, legalább egy verseny erejéig, de hogy mikor és milyen formában, azt egyelőre nem tudjuk. Annyit elárulhatok: van már több magyar megrendelő is, de a kérdésre, hogy mikor tudják majd megkapni az autókat, pillanatnyilag nem tudok válaszolni.”
Amikor arról kérdeztük, vajon hol helyezkedik majd el a mezőnyben az új Peugeot 208 Rally4, Tagai Tamás azt válaszolta, valahol a jelenlegi R2-esek előtt. De hogy mennyivel lesz gyorsabb náluk, azt egyelőre nehéz megmondani. Ha hamarabb nem, az első nemzetközi „bevetésen” kiderül, amely reményeink szerint (amennyiben a járványhelyzet lehetővé teszi) a Castelo Branco Rallye aszfaltos futama lesz, majd az ERC nyitófutamán a július 24-26. közötti Rally Di Roma-n is találkozhatunk vele.