

Mai eszével, tapasztalatával megvenné újra ugyanezt az autót? - tesszük fel búcsúzóul a kérdést Pásztor Tamásnak. A válasz egyértelmű: mivel a 404 Coupé igazi kuriózum, bármilyen állapotban le kell csapni rá, függetlenül attól, hogy kifizetődik-e a felújítás.
Más, kevésbé ritka típusok esetében azonban továbbra is azt tanácsolja a szakértő, hogy válasszunk minél jobb állapotú, lehetőség szerint hiánytalan példányt, és nem csak olcsóbban, de gondtalanabbul is foghatunk bele a veteránozásba.
Peugeot 404 Coupé 1967 |
|
Motor típusa |
Peugeot XC KF2 soros négyhengeres benzines szívómotor |
Szelepek száma / vezérlés |
8 OHV |
Befecskendező |
Kugelfischer |
Lökettérfogat (cm3) |
1618 |
Furat x löket (mm) |
84 * 73 |
Sűrítési viszony |
8,8 : 1 |
Teljesítmény (kW/LE/perc) |
70,5 / 96 / 5700 |
Forgatónyomaték (Nm/perc) |
141 / 2800 |
Sebességváltó |
négyfokozatú, kézi |
Hajtásképlet |
hátsókerék-hajtás |
Üzemanyagtartály kapacitása (l) |
50 |
Hosszúság (mm) |
4490 |
Szélesség (mm) |
1680 |
Magasság (mm) |
1380 |
Tengelytáv (mm) |
2650 |
Nyomtáv e/h (mm) |
1345/1280 |
Fordulókör átmérője, falak között (m) |
9,9 |
Közegellenállási együttható, becsült (cW) |
0,45 |
Csomagtartó térfogata (l) |
440 |
Menetkész tömeg, vezető nélkül (kg) |
1125 |
Terhelhetőség (kg) |
380 |
Fékek elöl/hátul (mm) |
dob 280/dob 255 |
Végsebesség (km/óra) |
167 |
Gyorsulás 0-100 km/óra (mp) |
13,5 |
Üzemanyag-fogyasztás, vegyes (l/100km) |
9,2 |
Üzemanyag-fogyasztás, város (l/100km) |
11,6 |
Üzemanyag-fogyasztás, országút (l/100km) |
9,1 |