What Car tesztgyőztes az elektromos Peugeot 208
Egy összehasonlító teszt keretében két sikeres vetélytársával mérettetett meg a Peugeot villanymotoros kisautója. Az eredmények részben még az erőpróbát megszervező újságírókat is meglepték.
Minden szegmensnek megvan a maga favoritja. Ez még egy olyan, most benépesülő piacon is érvényes, mint amilyen az elektromos városi járműveké. A rangsort egyfelől a vásárlók, másfelől a szakértők állítják fel: annak, aki meg szeretné hódítani a piacot, egyszerre kell a szívhez, az észhez, na és persze a zsebhez is szólnia. A bajnokokat nem könnyű letaszítani a trónjukról, ám ahogy a brit What Car? folyóirat összehasonlító tesztje is bizonyítja, nem lehetetlen.
Tulajdonképpen mindhárom autót régi ismerősként köszöntötték a szerkesztők. A Renault Zoe nyolcadik éve van piacon, mindvégig tisztán elektromos hajtáslánccal; ez idő alatt több mint 200 ezer példányban talált gazdára Európában[1]. A Zoe favoritként érkezett az összehasonlításra, hiszen a magazin szerkesztői legutóbb az év legjobb villanyautójának választották meg. Majdnem ugyanilyen idős a 2013-ban bevezetett, harmadik generációs Mini, amely azonban csak az idei modellévre kapott elektromos hajtásláncot. A két veterán ellenféllel szemben a Peugeot 208 nem egészen egy éve kapható Európa-szerte, ám benzinmotoros kivitelével már ilyen rövid idő alatt is igen kedvező benyomást tett a What Car? szerkesztőire. Az Év Motorja díjjal többször is kitüntetett, 1,2 literes belső égésű erőforrást néhány hetes késéssel követte a piacon a tisztán elektromos hajtáslánc.
Összegzés
A szerkesztők tizenhat különböző szempont szerint értékelték az autókat. A Mini hatásosan érvel a szív nyelvén, ám nem elég kényelmes, nem elég praktikus és nem jut elég messzire egy feltöltéssel ahhoz, hogy felvehesse a versenyt a franciákkal, amelyek között olykor csak apró különbségek döntöttek. A Peugeot kényelmesebb, igényesebb és általában kifinomultabb, a Renault nagyobb hatótávolsággal és valamivel tágasabb belső térrel vág vissza. A mérleg nyelvét végül a gyorsabb tölthetőség (akár 100 kW) és főleg a meggyőzőbb biztonsági teljesítmény (modern vezetőtámogató technológiák és elismerésre méltó Euro NCAP eredmény) billenti a Peugeot e-208 felé. Az újonc néhány hónap alatt elérte azt, amire másoknak egy szűk évtized sem volt elég: letaszította trónjáról Európa (eddigi) kedvenc villanyautóját.
Műszaki adatok és eredmények
Helyezés |
1. |
2. |
3. |
|
Peugeot e-208 |
Renault Zoe |
Mini Cooper SE |
Hosszúság (mm) |
4055 |
4087 |
3850 |
Szélesség (mm) |
1745 |
1945 |
1727 |
Magasság (mm) |
1430 |
1562 |
1414 |
Tengelytáv (mm) |
2540 |
2588 |
2495 |
Csomagtartó (l) |
311/1106 |
338/1225 |
211/731 |
Menetkész tömeg (kg) |
1483 |
1502 |
1440 |
Motorteljesítmény (kW) |
100 |
100 |
135 |
Forgatónyomaték (Nm) |
260 |
245 |
270 |
Akkumulátor kapacitása (kWh) |
50 |
52 |
32,6 |
Hatótávolság (km, WLTP) |
340 |
380 |
235-270 |
Végsebesség (km/óra) |
150 |
140 |
150 |
0-100 km/óra gyorsulás (mp) |
8,1 |
9,5 |
7,3 |
[1] https://carsalesbase.com/europe-renault-zoe/