

A Peugeot 2008-ban mutatta be első hibrid járművét: egy versenyautót. A későbbi Le Mans-i győztes Peugeot 908-ra épülő dízel-elektromos prototípus 80 lóerős villanymotorja impulzusszerű gyorsításokkal tette ütőképesebbé az 5,5 literes, V12-es (majd a 2011-ben bemutatott, második generációs prototípusnál 3,7 literes V8-as) dízelmotort. Az itt szerzett tapasztalatokat felhasználva valósította meg a gyár a 2008-ban bemutatott Peugeot Prologue tanulmány szériaverziójának, a 2012-es Peugeot 3008 HYbrid4 családi crossovernek a dízel-elektromos hajtásláncát.
A márka első szériagyártású hibrid modellje korának abszolút legtakarékosabb személyautója volt. Szabványos átlagfogyasztása (3,8 l/100km) még a korszak legtakarékosabbnak számító hibrid modelljénél is kedvezőbb volt: ezzel a Peugeot új etalont teremtett az autóiparban! A 3008-assal párhuzamosan az első generációs Peugeot 508 is megkapta a 163 lóerős dízelmotort 37 lóerős villanymotorral kombináló, öntöltő hajtásláncot. A dízel-elektromos hajtáslánccal szerelt, összkerékhajtású prémium terepkombi, a Peugeot 508 RXH a kor egyik legkarakteresebb autója volt.