A Peugeot új márkaigazgatója tovább fokozza a lendületet

Linda Jackson interjú - Peugeot

2021.06.28.

A Peugeot új márkaigazgatója tovább fokozza a lendületet

A Peugeot a frissen létrehozott Stellantis autóipari szövetségen belül is kiemelt pozíciót tölt be. A márka új igazgatója, Linda Jackson többek között erről is beszélt abban a szakmai interjúban, amelyet a kinevezését követően adott.

 

A világ legrégebb óta folyamatosan működő autógyártójaként a Peugeot mindig meghatározó szereplője volt Európa autóiparának. Technológiai és formai úttörőként az élvonalban formálta a trendeket, beleértve a vadonatúj piaci erőviszonyokat teremtő, márkákon átívelő cégcsoportok létrehozását is, hiszen 45 évvel ezelőtt megalapította a Peugeot Société Anonyme (PSA) vállalatot.

 

Az időközben tovább bővült cégcsoport ma Stellantis néven, tizenhat autógyártó, illetve autópiaci szolgáltató átfogó szervezeteként a világ egyik legnagyobb autóipari szereplője. Egy ilyen hatalmas szervezet egyes tagmárkáinak óhatatlanul új pozíciót kell elfoglalniuk, a Peugeot pedig ezen a csoportosuláson belül egyértelműen – az elmúlt évek termékpolitikája által előre elrendelve – felfelé, a prémium piac irányába mozdul el, miközben megőrzi megfizethető státuszát.

Linda Jackson interjú - Peugeot

Ebben a hosszú átalakulási folyamatban kulcsszerepet játszik Linda Jackson márkaigazgató, aki 2021 januárjában vette át a Stellantis egyik vezérmárkájának az irányítását. „A Peugeot egy kiváló erőben lévő márka, ezt örököltem meg elődömtől. A piaci részesedésünk növekszik, arculatunk és ismertségünk erősödik, a modellkínálat teljes és vadonatúj. De mindig van min fejleszteni: amellett, hogy meg szeretném őrizni lendületünket Európában, tovább kell erősödnünk a nemzetközi piacokon. Erre különösen alkalmassá tesz bennünket speciális portfoliónk, amely a népszerű globális modellek – például a szabadidőjárművek – mellett az egyes piacokon speciális típusokkal – például a Landtrek Latin-Amerikában – erősíti a pozíciónkat” – nyilatkozta a cégvezető néhány hónappal kinevezése után.

 

Miközben 2020 fekete évként vonul be az autóipar történelemkönyvébe, a Peugeot Kína kivételével minden piacán erősíteni tudta helyzetét. „Nincsenek mentségek: újra kell építenünk üzleti modellünket ezen a hatalmas piacon” – vázolta egyszerű tárgyilagossággal a helyzetet Linda Jackson, megerősítve, hogy hamarosan Kínában is piac-specifikus modellekkel alapozzák meg a további növekedést, az új generációs 4008 szabadidőjárműtől kezdve a hosszú tengelytávolságú 508L szedánig.

 

Ami a Stellantison belüli differenciálást illeti, Linda Jackson szerint ez nem jelent valódi kihívást. „Semmin nem kell változtatnunk, már most rendkívül markáns eltérés látható a Peugeot szemléletében, a piaci pozicionálástól kezdve a konkrét járművekig. A márkánknak azt az irányt kell folytatnia, amit Jean-Philippe Imparato vezetése alatt az elmúlt években elkezdett: a Peugeot határozott és egyedi karakterrel rendelkezik, amit ügyfeleink pontosan értenek, és egyértelműen meg tudnak különböztetni más márkáktól. Ebben az értelemben nincs átfedés az egykori PSA márkák ügyfélkörei között.”

Linda Jackson interjú - Peugeot

Ami a ’prémium’ címke használatát illeti, Linda Jackson óvatosabban, de magabiztosan fogalmaz. „Én inkább úgy mondanám, a tömegpiac legfelső szegmensét célozzuk meg. Így a márka a vásárlóközönség túlnyomó része számára elérhető marad, és szerintem ez a lényeg. Tíz éve folyamatosan nő termékeink hozzáadott értéke, lépésről lépésre magasabbra pozícionáljuk magunkat, és ez nem csupán a mi számunkra, hanem ügyfeleink számára is előnyöket hordoz. Megfizethető termékeket kínálunk, ugyanakkor a modellmixnek ma már legalább az egyharmadát a leggazdagabban felszerelt modellek teszik ki.Ezzel egyedülállóan széles piacot képes lefedni a Peugeot, anélkül, hogy termékpalettáját szegmentálnia kellene.

 

Az elmúlt pár évben ugyanakkor tagadhatatlanul határozott lépéseket tett a márka olyan szűk, izgalmas piaci szegmensek irányába, mint a múltidéző (retro) vagy hangsúlyosan sportos modellek. Linda Jackson eltérő optimizmussal szemléli a két markáns tanulmányautó: a 2019-es Concept 508 Peugeot Sport Engineered, illetve a 2018-ban leleplezett Peugeot e-Legend Concept életképességét.

 

„Mindig is fenntartásokkal szemléltem az olyan elképzeléseket, amelyek egy egyszer volt nagyszerű élményt igyekeznek újraalkotni. A múlt fontos, az ihlet fontos, de visszalépni évtizedeket? A Peugeot egy friss ötletekkel teli, innovatív márka, inkább előrefelé tekintünk, mint hátra. Ami a sportmodellek vonalát illeti, több szempontból is látok benne fantáziát. Egyrészt közvetlen kapcsolatot teremt a motorsport programunkkal, másrészt élő laboratóriumként szolgálhat, felgyorsítva a kutatási és fejlesztési tevékenységeket. És ami talán a legfontosabb: átalakíthatja az emberek gondolkodásmódját, megmutatva, hogy a környezet védelme igenis együtt járhat az élvezetes vezethetőséggel.”

 

A hamarosan piacra lépő Peugeot 308-assal teljesen megújul a márka portfoliója, egyetlen modell kivételével modern, új padlólemezen nyugvó, alternatív hajtásláncokat kínáló, hosszú távon fenntartható típusokból áll a paletta. Ami a kakukktojást, a 108-ast illeti, Linda Jackson számos lehetőséget lát a vállalat előtt. „Nem is feltétlenül a 108-as sorsa a kérdés, hanem hogy a Peugeot hogyan viszonyul a miniautókhoz, a városi mobilitáshoz. Egyre kevesebb nagyvárosban tolerálják a belső égésű motorral szerelt járműveket, tehát nem valószínű, hogy a benzinmotor jelenti ebben a szegmensben a jövőt – kérdés viszont, hogy akkor micsoda. Sőt, tovább megyek: abban sem vagyok biztos, hogy az A-szegmensnek, mint olyannak, van létjogosultsága Európában. Egyelőre azonban még nincs a kezünkben az alternatív megoldás. Hogy néz ki a jövő városi közlekedése? Ez egyike azoknak a kérdéseknek, amire még nem tudom a választ.”