TOVÁBB A TARTALOMRA
PEUGEOT TÖRTÉNET

A PEUGEOT TÖRTÉNETE

Innovatív megoldásaival és számos sikerével a PEUGEOT beírta magát az autózás történelmébe. A PEUGEOT kalandja. a 21. század új kihívásaival folytatódik 

1810

A több mint 210 éve tartó innováció kezdetei

Az 1734-ben született Jean-Pierre Peugeot határozta el, hogy a család megélhetését az akkoriban kibontakozó ipari tevékenységre alapozza. Döntését nagyban meghatározta,  hogy a családi malmot nem ő örökölte, így életének nagy részét a textiliparra áldozva egy kelmefestő műhelyt, egy olajüzemet és egy gabonaőrlő malmot hagyott örökül.  

Gyökeres fordulat akkor következett be, amikor 1810-ben fiai, ifj. Jean-Pierre és Jean-Frédéric megalapították a családi vállalkozásukat, mely fűrészlapokhoz szükséges hengerelt acél gyártásába kezdett, abban az átalakított malomban, melyet apjuk Jean-Frédéric-re hagyott.

A családi vállakozásban gyártott termékek köre folyamatosan bővül, de mindegyik alapanyaga az acél volt. Az 1840-ben napvilágot látott, híres kávéőrlőn kívül a Peugeot család többek között szalagfűrészt, szerszámokat, rugókat, esernyő-alkatrészeket is gyárt.

1889

Az első automobilok

Armand PEUGEOT bemutatta az első PEUGEOT emblémás automobilt a párizsi Világkiállításon. Ez egy 3 kerekű gőzhajtású modell volt.

 

1890-ben megjelent az első benzin meghajtású  4 kerekű modell is: a Daimler motoros Type 2.

1948

Bemutatkozik a 203, az első önhordó karosszériával

A II. Világháború után a PEUGEOT 203 volt az elsó sorozatgyártású modell.  Ez volt az első önhordó karosszériával gyártott autónk, melyet  hemiszférikus (félgömb alakú) hengerfejekkel és V alakú szelepekkel láttak el. A PEUGEOT 203-ból több mint félmillió példány készült. 

A 404 BEMUTATÁSA

Az elődeitől eltérően, a Pininfarina-tervezésű PEUGEOT 404 szögletes vonalakkal rendelkezik. A modell megnövelt üvegfelületei a 1960-as évek modern és elegáns stílusát tükrözte, ami kontrasztban állt az 1950-es évek modelljeivel. 

1961-ben a 404-et az első közvetlen befecskendezésű motorral szerelték.

 

1968

Az 504 megjelenése : Radikálisan új stílus és felszereltség

1969-ben megnyerte az 'Európai Év Autója Díjat', és e PEUGEOT 504 volt (és még ma is az) a leghosszabb ideig gyártott PEUGEOT modell, melyből a 2006-as leállításig összesen 3 700 000 példány készült. 

 A középkategóriás ügyfeleknek szánt autó az első számú választás volt Afrikában és Dél-Amerikában, mely az  autó kitűnő stabilitásának és megbízhatóságának köszönhet.

1972

A 104 MEGJELENÉSE

A "TELJES PEUGEOT 3,58 m-en" szlogen arra emlékeztet, hogy ez volt a világ legkisebb négyajtós limuzinja.

1979

A 604 : A 601 ÓTA AZ ELSŐ 6 HENGERES PEUGEOT LIMUZIN

Stílusa és méretei miatt a Francia Állam is használta. Az első Európában forgalomba hozott turbódízel motort a 604-esre szerelik.

1983

A varázsszám: 205

Az ikonikussá vált PEUGEOT 205  életmentő sikert hozott a PEUGEOT-nak. A Peugeot 205-ből több mint 5 millió példány készült és ennek is köszönhetően kezdhette meg a Peugeot a nemzetközi gyártókapacitása kiépítését. 

 

1983-ban a Peugeot bevezeti a 205-öt, majd 1984-ben a legendás 205 GTI-t. A 205 Turbo 16 két rali világbajnoki címhez juttatja a Peugeot-t, 1985-ben és 1986-ban és  kétszer megnyerte a Párizs-Dakar versenyt is.

1987

BEMUTATKOZIK A 405

Az 1987-es sikeres bemutatkozást követően, 1988-ban a PEUGEOT történetében másodszor nyerte el az 'Európai Év Autója Díjat' az új családi modellel.

1997

A PININFARINA 406 COUPÉ 

Időtlen vonalvezetésének köszönhetően a gyűjtők kedvence lett. Ez az első dízelmotoros kupé (2001).

1998

 7 326 029 DB 206-os

A PEUGEOT 206  egy   másik sikertörténete volt a márkának, több millió eladott példány, piacvezető pozíció európában és háromszor megnyerte a rally világbajnokságot is.

A CC verzió (2000-től) újraindította a kupé-kabrió modellek gyártását, mely a Peugeot-nál jelent meg először 1934-ben.

2016

BEMUTATKOZK A 3008

A stílusáért, belső kialakításáért és teljesítményéért az új PEUGEOT 3008-at az 58 európai újságíróból álló zsűri a 2017-es Év Autójának választotta.

 

Ez az első díjnyertes SUV a trófea 1964-es létrehozása óta, és az ötödik Év Autójának választott PEUGEOT: 2014-es 308-as, a 2002-es 307-es, az 1988-as 405-ös és az 1969-es 504-es után.

 

2019

A PEUGEOT PARTNER-t választották a 2019-ben az Év Hasuonjárművének, amely a trófea 1992-es létrehozása óta az ötödik PEUGEOT jármű, amelyet az év furgonjává koronáztak.

 

Két jelentős és példátlan újítás keltette fel a figyelmet: a túlterhelésjelző a biztonságos rakodás érdekében és a Surround Rear Vision, amely lehetővé teszi a holtterek ellenőrzését.

 

Az „Év nemzetközi haszonjárműve” díj 1992 óta létezik. A zsűri egy 25 független újságíróból és magazinszerkesztőből álló európai testület, akik a könnyű haszonjárművekre (LCV) szakosodtak

2020

Sikeres bemutatása után a PEUGEOT 208 a stílusának, elektromos és hagyományos meghajtásának, valamint belső megjelenésének (3D i-Cockpit) köszönhetően elnyerte az 'Év Autója 2020' díjat. 

 

Így összesen már hatszor értékelte a zsűri a PEUGEOT modelleket: 2002-ben a PEUGEOT 307-et, 1988-ban a PEUGEOT 405-öt és 1969-ben a PEUGEOT 504-et.

2021

A PEUGEOT ÚJ ARCA

Az új 308-assal mutatkozott be a márka új logója és arculata.

A 308 emelett  éles és érzéki kialakításával, fejlett technológiájával és hatékonyságával csábít. Sőt két konnektorról tölthető hybridet is kínál a belsőégésű motorok mellett.