A teljesen új alapra kifejlesztett Expert maradéktalanul kihasználja az EMP2 moduláris platform előnyeit: kompakt kialakítás, kisebb tömeg, hatékony motorok, 133 grammtól induló kilométerenkénti CO2-kibocsátás. Olyan felszereltségeket vezet be, amelyek először jelennek meg a szegmensben: önműködő oldalsó tolóajtók, a fülke nagyfokú alakíthatósága a Moduwork kabinelválasztóval, az Active Safety Brake, a tolatókamera VisioPark funkcióval, 3D csatlakoztatott navigáció.

Az új PEUGEOT Expert hasznos terhelhetősége 1400 kg-ig terjed. Háromféle hosszúsággal kapható: a kínálatban teljesen új, mindössze 4,60 m hosszú kompakt változattól az 5,30 m-es változatig. Mindössze 1,90 m-es magasságának köszönhetően kifejezetten otthonosan mozog városi környezetben. Kiválóra értékelt biztonságát tanúsítja, hogy a kategória legmagasabb, ötcsillagos minősítését nyerte el az Euro NCAP töréstesztjein.

Az új PEUGEOT Expert, amelynek világpremierjére a 2016-os birminghami szalonon kerül sor, minden tekintetben egy nemzedékkel előbbre jár!

Új ügyfelek meghódítása – ez a célunk az új PEUGEOT Expert bevezetésével. Innovatív kialakításának köszönhetően több egyedi, a szegmensben egyedülálló felszereltséget kínál, és a márka haszonjárműveire vonatkozó feljebb történő pozicionálási törekvések új dimenzióját testesíti meg.

Maxime Picat, a PEUGEOT ügyvezető igazgatója

Az új PEUGEOT Expertről dióhéjban

Az új PEUGEOT Expertet úgy alkották meg, hogy a moduláris EMP2 platformból kialakított új padlólemeznek köszönhetően megfeleljen a professzionális felhasználók változatos igényeinek, követelményeiknek. Az új PEUGEOT kishaszonjármű ezzel a kompakt külső méreteket a szegmensben egyedülálló, maximális terhelhetőséggel ötvözi.

A PEUGEOT Expert háromféle hosszúsággal rendelhető, két vagy három első üléssel. Hasznos raktérfogata elérheti a 6,6 köbmétert, hasznos terhelhetősége pedig az 1400 kg-ot, hasznos hosszúsága 4 méter([1]). A 4,95 m-es normál (Standard) és az 5,30 m-es hosszú (Long) változatok alkotják a kategória szívét. A szegmensben egyedülálló, 4,60 m-es kompakt változatban a hasznos raktérfogat 5,1 köbméterre, a hasznos terhelés 1400 kg-ra növelhető, hasznos hosszúsága 3,32 m(3). Méreteinek és csökkentett túlnyúlásainak köszönhetően az új PEUGEOT Expertet nagyfokú mozgékonyság jellemzi, amit különösen nagyra értékelnek majd azok, akik nap mint nap városban közlekednek vele. A szegmensben ritka, mindössze 1,90 m-es([2]), magasságának köszönhetően az új PEUGEOT Experttel bármilyen teremgarázsba behajthatunk.

Az új PEUGEOT Expertet a korszerű és hatékony, 95 LE / 210 Nm és 180 LE / 400 Nm közötti BlueHDi Euro 6 motorokkal szerelik fel, többségük Stop&Start rendszerrel készül. Kiváló vezetési komfortot nyújtanak, fogyasztási és CO2-kibocsátási adataiknak köszönhetően a kategória bajnokai. A BlueHDi 180 motorral felszerelt változatok EAT6 automatikus váltója és a BlueHdi 95 motorral felszerelt modellek ETG6 robotizált váltója mértéktartó fogyasztással, és alkalmazásuk következtében nagyobb középső utas előtti lábtérrel rendelkezik. A szegmens etalonja címmel büszkélkedhet a leghatékonyabb változat, amelynek fogyasztása 5,1 l/100 km, emissziója pedig 133 g/km. A teljes PEUGEOT Expert kínálat 5,4 literes átlagos fogyasztásával és 140 grammos átlagos CO2-kibocsátásával szintén mércének számít a kategóriában.

A professzionális felhasználók fokozott hatékonyságáról, kényelméről és biztonságáról az új PEUGEOT Expert számos olyan felszereltséggel gondoskodik, amelyek ritkán vagy most először jelennek meg a kategóriában:

  • Egyedülállóan új az önműködő oldalsó tolóajtó;
  • Az utastér alakíthatósága a Moduworkkel, a head-up display és a műszerek leolvasása sebességkorlátozás-előrejelzéssel szintén most először jelenik meg a szegmensben;
  • Az Active Safety Brake és az automatikus fényszóró-bekapcsolás elvétve található a szegmensben;
  • Az új, csatlakoztatott, hangfelismeréssel vezérelt 3D navigáció és valós idejű közlekedési információk, tolatókamera 180 fokos hátsó panorámanézettel és VisioPark 1 hátsó zoom nézettel, illetve a Vezető fáradságára figyelmeztető rendszer – ezek a felszereltségek először jelennek meg egy PEUGEOT modellben.

A professzionális felhasználók igényeinek minél teljesebb kielégítése érdekében a PEUGEOT Expert a következő változatokat kínálja :

  • Duplakabinos változat, 5 vagy 6 üléssel;
  • Padlólemezes alvázkabin: egyedi felépítményekhez;
  • Kombi: akár 9 személy szállítására alkalmas.

Új padlólemez

A haszonjárművekkel szemben támasztott igényekhez igazított EMP2 platform a PEUGEOT Experttel ismét bebizonyította hatékonyságát és nagyfokú alakíthatóságát.

Rémi Seimpere, PEUGEOT Expert járműfejlesztés, vezetőmérnök

Rekord alacsony fogyasztás és kedvező fenntartási költségek

Az első rész felépítése, valamint a motortér belső kialakítása tette lehetővé az 1.6 l és a 2.0 l BlueHDi motorok beépítését. A motortér elrendezésében nem történt újítás: változtatás nélkül megtartották a hűtőradiátorokat, a szívórendszert, a kipufogó-leömlőt és az elektromos rendszert, melyek már bizonyították kifogástalan minőségüket és kimagasló teljesítményeiket.

Az új padlólemez motortól függően 100-150 kg-os súlycsökkenést tett lehetővé a PEUGEOT Expert előző nemzedékéhez képest. A hatékony padlólemez és a BlueHDi motorok összekapcsolásának köszönhetően a PEUGEOT Expert rekord fogyasztási adatokkal büszkélkedhet:

  • 1.6 l BlueHDi 95 LE, ötfokozatú mechanikus váltóval, induló fogyasztása 5,5 l/100 km, kibocsátása 144 gramm CO2/km;
  • 1.6 l BlueHDi 95 LE, start-stop rendszer, ETG6 elektronikusan vezérelt váltó, induló fogyasztása 5,2 l/100 km, km-kénti kibocsátása 135 gramm CO2[3];
  • 1.6 l BlueHDi 115 LE, start-stop rendszer, hatfokozatú mechanikus váltó, induló fogyasztása 5,1 l/100 km, km-kénti kibocsátása 133 gramm CO2;
  • 2.0 l BlueHDi 120 LE, start-stop rendszer, hatfokozatú mechanikus váltó, induló fogyasztása 5,3 l/100 km, emissziója 139 g/km;
  • 2.0 l BlueHDi 150 LE, start-stop rendszer, hatfokozatú mechanikus váltó, induló fogyasztása 5,31 l/100 km, kibocsátása 139 gramm/km;
  • 2.0 l BlueHDi 180 LE, start-stop rendszer, EAT6 automatikus váltó, induló fogyasztása 6,1 l/100 km, kibocsátása 151 g/km.

A BlueHDi motorok az adalékolt részecskeszűrő (FAP) elé épített SCR (Selective Catalytic Reduction) katalizátornak köszönhetően a jelenleg leghatékonyabb károsanyag-kezelési rendszert kínálják, és az Euro6 normát maradéktalanul teljesítik. A 22,4 literes AdBlue tartály 15.000 km-es hatótávot tesz lehetővé. Az AdBlue tartály egyszerűen feltölthető a középső oszlopban elhelyezett töltőnyíláson keresztül, amely egyáltalán nem látható, amikor a vezetőoldali ajtó zárva van.

A PEUGEOT Expertet versenyképes üzemeltetési költségek jellemzik, egyrészt best in class üzemanyag-fogyasztásának, másrészt a 40.000 km-ként(3), illetve kétévente esedékes karbantartási ciklusnak köszönhetően.

Markáns, robusztus és értéket sugalló formaterv

A PEUGEOT Expert új platformja szemet gyönyörködtető arányok megvalósítását tette lehetővé. Felruháztuk a márka személyautóinak jellegzetes vonásaival, miközben megtartottuk a haszonjárművektől elvárt strapabíró jelleget.

Keith Ryder, a PEUGEOT Expert formatervezésének felelőse

A PEUGEOT Expert újratértelmezi a szegmens bevált elemeit. Harmonikus arányokat teremt az első rész, a vezetőhely és a raktér között. A kompakt túlnyúlások és a jármű sarkaira helyezett kerekek robosztus hatást és erőteljes benyomást keltenek, mozgékonyságot és a raktér optimális kihasználását sugallják. A letisztult vonalak lendületességet és modern jelleget kölcsönöznek a jármű külsejének.

A mindennapos igénybevételre tervezett, széles és védelmező lökhárító felett rövid és magas motorházfedél magasodik.

Első pillantásra nyilvánvaló a PEUGEOT Expert rokonsága a PEUGEOT járműcsaláddal. A karosszériával egy síkba beépített fényszórók a PEUGEOT 308 kompakt limuzint idézik.

A magasra helyezett új, függőleges hűtőmaszk még hangsúlyosabbá teszi a jármű megjelenését. A vízszintes lécekből álló, hagyományos rácsot új, hálót formázó maszk váltja fel, közepén az oroszlánnal. A trapéz formájú csillogó szürke szegély lágy felső íve tovább fokozza az első rész elegáns és modern megjelenését.

A letisztult rajzolatú oldalsó részt a feszes vonalak és az ajtók befelé lejtő alsó részei tagolják. Ez utóbbiak a sima vonalú kerékívekben folytatódnak, ami még jobban hangsúlyozza az oldalfelületeket.

A meglehetősen alacsonyan futó oldalsó védőlécek és a fekete első lökhárító, amely az autó teljes szélességében magába foglalja a légbeömlőket, tovább fokozzák a PEUGEOT Expert hatásos megjelenését.

Ha a vállalkozás szeretné még vonzóbbá tenni az arculatát, opcióként Look csomagot igényelhet, amely a jármű színére fényezett karosszériaelemeket (első és hátsó lökhárító, tükörház, oldalsó lécek), valamint a krómozott hűtőrácsot tartalmazza. Az első lökhárítóban kaptak helyet a ködlámpák, valamint a LED-es lámpatestek.

Széles választék

Az új PEUGEOT Expert minden szakmához a legmegfelelőbb megoldást kínálja, és különösen azoknak nagyon hasznos, akik nap mint nap városi környezetben használják.

David Mac Queen, a használtautó-kínálat felelőse

A szegmens professzionális felhasználóinak igényei és elvárásai az adott tevékenységtől és a szállított személyek számától függően nagyon különbözőek lehetnek. Ezért a PEUGEOT Expert a karosszériaváltozatok széles választékát kínálja.

Furgonok

A furgonok háromféle hosszúsággal, kompakt, standard, illetve hosszú változatban, valamint háromféle felszereltségi szinttel készülnek, így elsősorban azokat a vásárlókat szólítják meg, akik 4,6 és 6,6 köbméter közötti hasznos raktérfogatot, és 2-3 személy szállítására alkalmas jáművet keresnek.

Újdonság a szegmensben a kompakt változat, amely egy valódi furgon, 1400 kg maximális hasznos teherbírással. Különösen jól alkalmazkodik azokhoz a követelményekhez, amelyeket a mindennapi városi fuvarozás támaszt. A standard és a hosszú változatokba akár három Euro raklap is elhelyezhető.

Változatok

Méretek

Kompakt

Standard

Hosszú

Hosszúság (m)

4,60

4,95

5,30

Magasság (m)

1,90

1,90

1,93

Max. raktérhosszúság (m)

3,32

3,67

4,02

Hasznos szélesség a kerékjáratok között (m)

1,26

1,26

1,26

Max. hasznos térfogat (m3)

5,1

5,8

6,6

Max. hasznos terhelhetőség (kg)

1400

1400

1400

A Moduwork kabinelválasztóval ellátott, háromszemélyes üléspad teljesen új alakítási lehetőségeket kínál a furgonok szegmensében. A kabinelválasztóban kialakított nagyméretű csapóajtónak és a szélső ülés megemelhető üléslapjának köszönhetően:

  • 3 személy utazhat elöl. Ez különösen hatékonnyá teszi a szállítást: a lehető legrövidebb idő alatt szállíthatjuk az embereket és az eszközöket egyik helyről a másikra.
  • Teljesen sík padló esetén 1,16 m-rel megnövelhető a raktér hosszúsága, illetve nagyobb tér alakítható ki elöl, és így két személy utazhat a járműben.
  • a középső ülés lehajtható támlájába épített forgatható asztal mobil iroda funkcióval is kiegészíti a járművet;
  • rakodóhely a középső ülés alatt.

Duplakabinos változatok

A kétféle, standard illetve hosszú kivitelben igényelhető duplakabinos változatokban hat személy utazhat, a jármű forgalmi engedélyében feltüntetett « haszonjármű » besorolás ellenére.

A felhasználástól és a hasznos raktérfogat igénytől függően fix vagy összecsukható kabinelválasztóval készülhetnek. Az előbbi változat esetén háromféle felszereltségi szintből lehet választani, a raktérfogat 3,2 köbmétertől 4 köbméterig terjed, míg az összecsukható kabinelválasztó esetén ez 5,5 köbméterre növelhető.

A hosszú fülkés kivitelben az összecsukható üléspad jóvoltából a raktérfogat 1,5 köbméterrel növelhető, ha három személy utazik a járműben.

Kombi

A háromféle hosszúsággal kapható, elsősorban személyszállításra alkalmas kombik számos üléskialakítást kínálnak, így legalább kettő, de akár 9 személy is kényelmesen utazhat bennük. Robusztus és funkcionális kialakításuk miatt például különböző intézmények, szervezetek vagy sportklubok számára is remek választás lehet.

Amikor kilencen utaznak az autóban, a csomagtartó térfogata 1300 liter (1237 dm3 VDA szerint) az üléstámlák magasságában. A második és a harmadik üléssor kiemelésével a raktérfogat akár 4900 literre (4 554 dm3 VDA) növelhető.

A szegmensben egyedülálló Compact változatban szintén 2-9 személy utazhat, maximális raktérfogata 3600 liter (3 397 dm3 VDA), a hosszúsága viszont mindössze 4,60 m.

Padlólemezes alvázkabin

A 3,275 m hosszú tengelytávval kapható alvázkabin számos felépítményezési lehetőséget kínál. Például a nagy raktérfogatú változatok, amelyek maximális teret kínálnak a magasabb kategóriájú járművekhez képest jobb térkihasználással, vagy a romló élelmiszerek szállításához kialakított hűtőfelépítményes járművek.

Tágasság, kezelhetőség és biztonság magas fokon

Az alakítható padlólemez a kínálatban szereplő háromféle hosszúságot a következők segítségével éri el:

  • 2 tengelytáv, az egyik a 2,92 m-es kompakt változat sajátja, a 3,27 m-es pedig a standard és hosszú változatoknál közös;
  • 2 hátsó túlnyúlás : 0,80 m, illetve 1,15 m ; az egyik a kompakt és standard változatoknál közös, a másik a hosszú változat sajátja;
  • Egyetlen alvázfelépítés: mindhárom hosszúság esetén azonos futómű, kipufogó és üzemanyagrendszer.

A rendkívül előnyös felépítésnek és az alakítható padlólemeznek köszönhetően a PEUGEOT Expert a karosszériaváltozatok széles választékát kínálja:

  • Furgonváltozatok 6,6 köbméterig;
  • Akár nyolcüléses kombi változatok, amelyek raktérfogata 1300-ról 4900 literre növelhető, ha kivesszük a második illetve a harmadik üléssort;
  • Duplakabin modellcsalád, rögzített illetve összehajtogatható kabinelválasztóval, akár hat személy szállításához; raktérfogata 4-ről 5,5 köbméterre növelhető a kabinelválasztó összehajtogatásával.
  • Padlólemezes alvázkabin: alapmodell az átalakításhoz.

Az 0,88 m-es első és 0,80 m-es hátsó túlnyúlás, valamint a 11,30 métertől induló fordulókör-átmérő fokozza a PEUGEOT Expert kormányozhatóságát, ami különösen a városi manőverezések során előnyös. Az 1,90 m-es magasságnak köszönhetően könnyedén behajthatunk vele a belvárosi parkolókba és a teremgarázsokba, vagy az otthoni fedett garázsba.

Az új PEUGEOT Expertet nem kivehető rakományleszorítóval is felszerelik (a hatályos európai szabályozás előírásainak megfelelően).  A normál fülkeelválasztót opcióként üvegezett kabinelválasztóra cserélhetjük le, amely növeli a bentülők biztonságát és fokozott akusztikai, illetve hőkomfortot biztosít. Ez az elválasztófal a vezető ergonómiáját és kényelmét is szolgálja: az üléstámla plusz 8,5 fokban dönthető, illetve 40 mm-rel hátrébb csúsztatható, mint a normál kabinelválasztó esetén.

Az új padlólemezre épített és megerősített struktúrával ellátott PEUGEOT Expert kifogástalan biztonságát nemcsak a gazdag védelmi felszereltség tanúsítja, hanem az Euro NCAP törésteszteken elért, 2015. decemberben közzétett ötcsillagos minősítés is.

Kényelem és dinamizmus

A PEUGEOT Expert utastere az ergonómia és a vezetési komfort javára írja át a szegmens bevett megoldásait. A fellépő megkönnyíti a beszállást a magasított ülésbe, amely remek kilátást biztosít a vezetőnek. A műszerfal kialakítása és a szegmensben megszokottnál függőlegesebb helyzetű kormánynak köszönhetően a sofőr a magasított üléshelyzet miatt a szabadidő-autók, a komfort tekintetében viszont a limuzinok világában érzi magát. A vezetőhely letisztult és modern vonalvezetése a strapabíró anyagokat ergonomikus kapcsolókkal ötvözi, ennek remek példája az opcióként igényelhető, mindig kézre és szemre eső érintőképernyő.

A PEUGEOT Expert az átméretezett EMP2 platformból származó MacPherson típusú első futóművel készül, amely dinamikus vezethetőséget garantál. Az elektrohidraulikus szervokormány és a fogasléc előtt elhelyezett stabilizátor csökkenti a fordulókör átmérőjét. A változó erősségű kormányrásegítés megkönnyíti a manőverezést parkoláskor, és utazósebességen is kitűnő úttartást és stabilitást biztosít.

Az aszimetrikus háromszög lengőkaros új hátsó futómű hasznos teherbírása 1400 kg, ami lehetővé tette kilenc üléshely illetve 6,6 köbméteres raktér kialakítását. A hátsó háromszög lengőkarok hatékonyan elnyelik a felütéseket. A változó merevségű rugók és a terhelés függvényében változó csillapítású lengéscsillapítók maximális kényelmet garantálnak terheléskor és üresen egyaránt. Az új hátsó futómű másik előnye, hogy kompatibilis a 4x4-es DANGEL erőátviteli rendszerrel.

Az új első és hátsó futómű ideális kompromisszumot teremt az autó viselkedése, komfortszintje és a vezetés öröme között, függetlenül a jármű aktuális terhelésétől.

Az utasok és a vezető kényelmét tovább fokozza a szintén kiváló akusztikai komfort. A PEUGEOT Expert a kategória egyik legjobbja a zajkomfort tekintetében.

Hatékony és modern, csatlakoztatható kényelmi és biztonsági felszereltségek

Könnyebb berakodás

Tele kézzel is gyerekjáték kinyitni vagy becsukni az önműködő oldalsó tolóajtókat. A kategóriában egyedülálló mechanizmusnak köszönhetően az oldalsó tolóajtók egyetlen lábmozdulattal nyithatók, ha az elektromos kulcs nálunk van. Majd ugyanígy zárhatók, ha elhagyjuk a járművet, amely ekkor automatikusan lezárul.

A furgonok és a hosszított fülkék fele-fele arányban nyitható, kihajtható raktérajtókkal készülnek, igény szerint üvegezett változatban, fűthető hátsó ablakkal és ablaktörlővel. Opcióként felfelé nyíló ajtóval is rendelhető. 

A 250 fokos szögben nyitható ajtók előnye, hogy nem kell a járdát elfoglalni a ki- és berakodáshoz. Opcióként igényelhető a hosszú változatokba; nem akadályozza az oldalsó tolóajtók nyitását.

A kombik felfelé vagy oldalirányban nyíló, kétszárnyú ajtókkal is rendelhetők.

A raktér padlóburkolattal, oldalburkolattal kiegészítve, illetve teljes borítással is rendelhető. A nyersfából, és különösen a csúszásgátló bevonattal is ellátott fából készült burkolat strapabíró és praktikus. Robusztusak és praktikusak a tolóajtók és a hátsó ajtók vonalában található alumínium küszöblécek és a kerékjárati ívek domborulatánál elhelyezett védőcsíkok.

Az új PEUGEOT Expert az opcióként igényelhető vonóhorog fogadására alkalmas előkészítéssel készül. Ezzel a jármű terhelhetősége tovább növelhető, és akár 2,5 tonna rakományt szállíthatunk vele. A furgonhoz egy levehető, egy darabból álló vonóhorog rendelhető, a kombiba pedig hattyúnyakkal ellátott, leszerelhető vonóhorog igényelhető.

A vonóhorog opció a következőket foglalja magában mindkét esetben: vonóhorog, kábelek, vezérlőegység, amely a pótkocsilámpák irányítására és a 10 A tápellátására szolgál.

Praktikus használat a mindennapokban

Az új PEUGEOT Expert furgon változatában 49 liternyi, a hosszított fülkés változatban 121 liternyi nyitott és zárt rakodóhelyeket találunk az utastérben:

  • 2 kesztyűtartót az utasoldalon. A hétliteres, zárható és hűtött felső rakodóhelyen öt félliteres palackot tárolhatunk, az alsó, nyitott rész ötliteres. A műszerfal tetején található, A4-es, ötliteres nyitott rakodóhelyre tehetjük például a táblagépünket;
  • A műszerfal két oldalán egy-egy pohártartót alakítottak ki, félliteres üdítős palackok elhelyezésére;
  • A műszerfal közepén és az utasoldalon kiképzett zsebekben kisebb tárgyakat tárolhatunk;
  • Az első ajtókban egy mélyedés és egy nagy, nyolcliteres ajtózseb található, amelyben két másfélliteres üdítős palack fér el;
  • A kétszemélyes első üléspad alatt kialakított nyolcliteres rekesz ideális tárolóhely a váltócipő és a védősisak számára;
  • a felsőkategóriás hosszított rögzített fülkés változatokban nagyméretű, 73 literes tárolóhelyet találunk az üléspad alatt.

A hordozható készülékeket az alsó kesztyűtartóban elhelyezett elektromos aljzatokon, hagyományos 12 voltos vagy USB csatlakozókon keresztül tölthtetjük fel.

A tartozékként rendelhető konzolon akár egy 11 colos digitális tabletet, vagy beépített töltővel ellátott okostelefont helyezhetünk el.

Minden útvonalon hatékonyan és folyamatos kapcsolatban a külvilággal

A multimédia rendszeren felül az új PEUGEOT Expertben látható először az új 7 colos kapacitív érintőképernyő. Minden funkciót megtalálunk rajta, amely az egyszerűbb útvonaltervezést és a vezetés megkönnyítését szolgálja.  Érintéssel vagy hangvezérléssel működik.

A hangfelismerés növeli a biztonságot, különösen a navigáció, a telefon és a médiafunkciók esetében, hiszen ezek használata során le sem kell venni a tekintetünket az útról.

A PEUGEOT Expert az online 3D navigáció új generációját vezeti be, amely hangfelismeréssel és érintőképernyőn keresztül egyaránt vezérelhető. A navigáció a térképadatok ingyenes, évente négyszeri frissítését is tartalmazza a jármű életciklusa végéig, valamint a kapcsolódó csatlakoztatott szolgáltatásokat három éven keresztül[4]. Ez a következőket foglalja magába :

  • A TomTom Traffic valós idejű közlekedési információit;
  • A töltőállomások és parkolók pontjait, az üzemanyag-árakat és a parkolási díjakat;
  • Az időjárási adatokat;
  • Kereső pontokat (POI).

A kínálatot az opcióként igényelhető « Veszélyes helyek [5] «  funkció egészíti ki.

Ha az autóban van PEUGEOT Connect SOS & Assistance (a SIM kártyát és az adatokat is tartalmazza), automatikusan és plusz költség nélkül csatlakozhatunk a PEUGEOT Connect funkcióihoz. Ha ezzel a funkcióval nem rendelkezünk, úgy saját okostelefonunk segítségével érhetjük el a PEUGEOT Connect-et USB-n, Bluetoothon vagy WiFin keresztül (ez a szolgáltatás Magyarországon egyelőre nem elérhető).

A PEUGEOT Connect Nav magába foglalja a Mirror Screen funkciót is, melynek segítségével a PEUGEOT Expert 7 colos érintőképernyőjén jeleníthetjük meg okostelefonunk alkalmazásait, ami fokozza a biztonságot. A Mirror Screen kétféle, az Apple CarPlayTM és a Mirrorlink® technikával egyaránt igényelhető, ez növeli a rendszerrel kompatibilis okostelefonok számát.

Ösztönös vezetés, fokozott biztonságban

Az egyre kényelmesebb és biztonságosabb vezetés érdekében a PEUGEOT Expertet számos legújabb típusú vezetéstámogató rendszerrel szerelték fel, melyek közül néhány először látható PEUGEOT modellben: a vezetési időre figyelmeztető rendszer, a vezető-figyelmeztető rendszer, a sebességkorlátozás-kijelzés és az Active Safety Brake.

Alapfelszerelés a vezetési időre figyelmeztetés: két óra folyamatos, egyenletes, illetve 65 km/órát meghaladó sebességen történő vezetés után felvillan egy piktogram, a következő üzenettel: « Tartson pihenőt! ».

A holttérfigyelő rendszer az adott oldali visszapillantóba épített fénydióda felvillanásával jelzi a vezetőnek, ha egy jármű jelenik meg az autó holtterében. Ez a felszerelés az első és hátsó parkoláskönnyítő rendszerrel, illetve a Visio Park 1-gyel együtt rendelhető.

A Visiopark 1 az első és hátsó parkoláskönnyítő rendszert, illetve a tolatókamerával ellátott hátsó radart egészíti ki. Ez a rendszer 180 fokos panoráma rálátást biztosít a jármű mögötti területre és annak környékére. A képet a tolatókamera készíti. A hátsó nézet az autó várható, a jármű aktuális kormányállása szerinti útját jelzi. Ha a rendszer akadályt észlel, a hátsó rész magasságában az automatikus zoom funkció jelzi, hogy az milyen messze van. Ez nagyban megkönnyíti a tolatást, az akadályok észlelését, valamint a pontos beparkolást, és ezzel hozzájárul a jármű épségének megőrzéséhez.

A Grip Control egy továbbfejlesztett, a PSA Peugeot Citroën Csoport által szabadalmaztatott kipörgésgátló, melynek használatával csúszós utakon is biztonságosan autózhatunk a PEUGEOT Experttel, és olyan helyeken sem akadunk el, ahol kétkerékmeghajtású járművel nehéz lenne továbbhaladni.

A sokoldalú és rugalmas Grip Control funkció az első kerekek tapadásának szabályozásával alkalmazkodik az adott terephez, ám az irányítás mindig a vezető kezében marad. Ebben az üzemmódban a vezető bármikor dönthet úgy, hogy a Grip Control működjön standard módban, vagy a középkonzolon elhelyezett üzemmódkapcsolóval kiválaszthatja a kívánt egyéb üzemmódot: Hó, Terep, Homok, ESP Off.

A kulcs nélküli nyitás és indítás rendszer, valamint a motorizált tolóajtók opcióként igényelhetők.

A felárért rendelhető Safety csomag a Láthatóság csomagon kívül négy olyan funkciót tartalmaz, amelyek a szélvédő felső részébe épített többfunkciós kamerát használják:

  • A Táblaleolvasás és Sebességkorlátozás-figyelmeztetés funkció felismeri a sebességkorlátozásra vonatkozó táblákat, és a műszerfalon megjelenő üzenettel jelzi ezt a vezetőnek. A leolvasott értéket a sebességrögzítés illetve a sebességhatárolás alapértékeként javasolja a vezetőnek. A vezető két gomblenyomással elfogadhatja ezt az ajánlást, az egyikkel kiválasztja az értéket, a másikkal megerősíti a kiválasztást, ezzel elkerüli a véletlen mozdulatokat;
  • A vezető éberségére figyelmeztető rendszer méri a jármű kilengését a kamerán és a kormánykerék szögérzékelőjén keresztül. A megjelenő figyelmeztetés és hangjelzés fokozott éberségre ösztönzi a vezetőt;
  • Az akaratlan sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (AFIL) érzékeli, ha a vezető az irányjelző használata nélkül lépi át az úttestre felfestett folyamatos vagy szaggatott sávelválasztó vonalat, és erre a műszerfalon található piktogram, illetve hangjelzés figyelmezteti;
  • Az éjjel működésbe lépő automatikus távfénybekapcsolás automatikusan átvált távfényből tompított fényszóró, vagy fordítva, ha a kamera más járművek megjelenését észleli.

Az opcióként rendelhető Drive Assist csomag a Láthatóság csomagon kívül három olyan felszerelést is tartalmaz, amely a jármű elején elhelyezett radart és/vagy a szélvédő felső részén található többfunkciós kamerát használja:

  • Az Aktív sebességrögzítő automatika egy olyan sebességrögzítő / sebességhatároló rendszer, amely az autó előtt haladó jármű távolságához képest kiterjesztett sebességrögzítő funkcióval rendelkezik. Ez a funkció különösen jól jön, amikor közepes vagy folyamatos forgalomban, autópályán haladunk, mert segít elkerülni a sebességrögzítő rendszer folyamatos kikapcsolását minden esetben, amikor egy jármű feltűnik előttünk. Amikor a radar érzékel egy járművet, a rendszer állandó távolságot tart fenn úgy, hogy a gázpedálra hatva, a motorféknek köszönhetően automatikusan lecsökkenti a jármű menetsebességét 20 km/órára. Amikor a sáv felszabadul, a sebességrögzítő visszatér az eredetileg igényelt sebességhez. Ha nem elég a járművet 20 km/h órára lassítani ahhoz, hogy tartsuk a távolságot az előttünk haladó járműhöz képest, a sebességrögzítő figyelmezteti a vezetőt, aki attól kezdve ismét maga határozza meg a sebességet;
  • A Távolságfigyelő figyelmezteti a vezetőt az ütközés veszélyére, és ezzel reagálásra készteti. A hangjelzés és a piktogram közvetlenül az Active Safety Brake bekapcsolása előtt jelentkezik;
  • Az Active Safety Brake az automatikus vészfékrendszerek új generációját képviseli. Ha a kamera és a radar észleli az ütközés veszélyét mozgó vagy álló akadállyal, és a vezető nem, vagy nem kellő intenzitással fékezi az autót, a rendszer automatikusan fékez helyette. Ezzel segít elkerülni az ütközést (30 km/h sebesség alatt), illetve mérsékli az ütközés következményeinek súlyosságát bármilyen sebesség esetén azzal, hogy akár 1g lassulással lefékezi az autót.


[1] Hosszú (Long) változatban, Moduworkkel

[2] A kompakt és standard változatokban normál 1000 kg hasznos terhelhetőséggel

[3] 30 000 km a BlueHDi 180 változatban

[4] A bevezetéskor 11 országban kezdik forgalmazni (Ausztria, Belgium, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Németország, Nagy-Britannia, Olaszország, Portugália, Svájc), több más, Európán kívüli országban is még tanulmányozás tárgya a modell bevezetése.

[5] A bevezetéskor 11 országban kezdik forgalmazni (Ausztria, Belgium, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Németország, Nagy-Britannia, Olaszország, Portugália, Svájc), és a Veszélyes helyek tekintetében az egyes országok törvényi előírásai szerint. Több más, Európán kívüli országban még vizsgálják a modell bevezetésének lehetőségét.