PEUGEOT TÖRTÉNET

/image/69/5/wk2816-historie-1210x370.57695.jpg

1810

A több mint 210 éve tartó innováció kezdetei

Az 1734-ben született Jean-Pierre Peugeot határozta el, hogy a család megélhetését az akkoriban kibontakozó ipari tevékenységre alapozza. Döntését nagyban meghatározta,  hogy a családi malmot nem ő örökölte, így életének nagy részét a textiliparra áldozva egy kelmefestő műhelyt, egy olajüzemet és egy gabonaőrlő malmot hagyott örökül.  

Gyökeres fordulat akkor következett be, amikor 1810-ben fiai, ifj. Jean-Pierre és Jean-Frédéric megalapították a családi vállalkozásukat, mely fűrészlapokhoz szükséges hengerelt acél gyártásába kezdett, abban az átalakított malomban, melyet apjuk Jean-Frédéric-re hagyott.

A családi vállakozásban gyártott termékek köre folyamatosan bővül, de mindegyik alapanyaga az acél volt. Az 1840-ben napvilágot látott, híres kávéőrlőn kívül a Peugeot család többek között szalagfűrészt, szerszámokat, rugókat, esernyő-alkatrészeket is gyárt.

/image/69/4/wk2816-historie-de-peugeot-familie-640x480.57694.jpg

.

1889

Az első automobilok

Armand PEUGEOT bemutatta az első PEUGEOT emblémás automobilt a párizsi Világkiállításon. Ez egy 3 kerekű gőzhajtású modell volt.

1890-ben megjelent az első benzin meghajtású  4 kerekű modell is: a Daimler motoros Type 2.

1929

Bemutatkozott a 201

A 201 indította útjára a Peugeot modellek háromjegyű számozását, amelyben a modellcsaládot jelölő szám és a sorozatszám egy nullát fog közre. Továbbá itt mutatkozott be az első sorozatgyártású független felfüggesztésű első futómű (1931-től). A modell sikerességét jelzi, hogy segítségével túlélte a Peugeot a nagy gazdasági világválságot.

1934

A lehajtható tető a 401 Eclipse-nél mutatkozott be.

/image/26/9/c30-401-eclipse.152269.152269.jpg

A megoldást a 401, 402 és 601 modelleken is alkalmazták, később a 206, 207, 307 és a 308CC modelleknél is használtuk a lehajtható keménytetőt. 

1941

A VLV elektromos miniautó megjelenése

377 példányban gyártott VLV (Könnyű elektromos jármű) az üzemanyag korlátozások miatt született.

1948

Bemutatkozik a 203, az első önhordó karosszériával

/image/20/1/illus-berline.152201.152201.png

A II. Világháború után a  PEUGEOT 203 volt az elsó sorozatgyártású modell. 

Ez volt az első önhordó karosszériával gyártott autónk, melyet  hemiszférikus (félgömb alakú) hengerfejekkel és V alakú szelepekkel láttak el.

A PEUGEOT 203-ból több mint félmillió példány készült. 

1955

Bemutatkozik a 403 és a Pininfarina együttműködés kezdete

/image/26/5/403-1966.152265.jpg

A 403 volt az első Francia autó, mely sorozatgyártásban kapott Dízelmotort. 1959-ben a világon először kapott elektromágneses tengelykapcsolót (Peugeot patent)

1960

Elindult a 404 gyártása

Az elődeitől eltérően, a Pininfarina-tervezésű PEUGEOT 404 szögletes vonalakkal rendelkezik.

A modell megnövelt üvegfelületei a 1960-as évek modern és elegáns stílusát tükrözte, ami kontrasztban állt az 1950-es évek modelljeivel.

1961-ben a 404-et az első közvetlen befecskendezésű motorral szerelték.

1965

A PSA csoport megszületése

A “PSA” (Peugeot Société Anonyme) azért alakult, hogy összefogja az autóipari csoportot, mely ma is irányítja a Peugeot csoport vállalatait.

1976-ban a Citroën S.A. és Peugeot S.A. összeolvadásával átnevezték 'PSA Peugeot  Citroën'-re.

Ezt nevezték át 2016-ban 'PSA Group'-ra vagyis PSA csoportra, mely szimbolizálja a három márka - Peugeot, Citroën, DS - dinamikus fejlődését, ahogy a jelenlegi és jövőbeli tevékenységeket is.

1968

Az 504 megjelenése

/image/19/9/cabriolet-504.152199.152199.jpg

1969-ben megnyerte az 'Európai Év Autója Díjat', és e PEUGEOT 504 volt (és még ma is az) a leghosszabb ideig gyártott PEUGEOT modell, melyből a 2006-as leállításig összesen 3 700 000 példány készült. 

A középkategóriás ügyfeleknek szánt autó az első számú választás volt Afrikában és Dél-Amerikában, mely az  autó kitűnő stabilitásának és megbízhatóságának köszönhet.

1983

A varázsszám: 205

Peugeot_205

Az ikonikussá vált PEUGEOT 205  életmentő sikert hozott a PEUGEOT-nak. A Peugeot 205-ből több mint 5 millió példány készült és ennek is köszönhetően kezdhette meg a Peugeot a nemzetközi gyártókapacitása kiépítését. 

1983-ban a Peugeot bevezeti a 205-öt, majd 1984-ben a legendás 205 GTI-t. A 205 Turbo 16 két rali világbajnoki címhez juttatja a Peugeot-t, 1985-ben és 1986-ban és  kétszer megnyerte a Párizs-Dakar versenyt is.

1987

Peugeot 405

/image/54/1/405srd-1990.196541.196541.jpg

Az 1987-es sikeres bemutatkozást követően, 1988-ban a PEUGEOT történetében másodszor nyerte el az 'Európai Év Autója Díjat' az új családi modellel.

1998

7 millió 206-os

PEUGEOT 206  egy   másik sikertörténete volt a márkának, több millió eladott példány, piacvezető pozíció európában és háromszor megnyerte a rally világbajnokságot is.

A CC verzió (2000-től) újraindította a kupé-kabrió modellek gyártását, mely a Peugeot-nál jelent meg először 1934-ben.

2000

A világ első részecskeszűrője

/image/28/1/peugeot-diesel-2015-159.152281.jpg

A Peugeot bemutatta a világ első részecskeszűrőjét (PF - Particle Filter) a 607-es modellen, hogy csökkenteni tudjuk a károsanyagok kibocsátását. 

Ez az 1998-ban bemutatott HDI Dízelmotorokhoz készült, mely nagyobb teljesítményt és alacsonyabb fogyasztást kínált a korábban ismert dízeltechnológiákhoz képest. 

A Dízel technológia továbbfejlesztésvel a 2013 óta elérhető BlueHDi motorok akár 90%-kal csökkentetik a NOx (nitrogén-oxidok) és  99.9%-kal a finom részecskék kibocsátást.

2015-2018

Év Motorja Díj - PureTech benzinmotor

/image/17/5/peugeot-essence-2015-135-fr.194175.jpg

A különböző országok újságíróiból álló zsűri összesen 4 alkalommal értékelte a Nemzetközi Év Motorja Díjjal az 1.0-1.4 literes motorok kategóriában a PSA fejlesztésű 1,2 literes turbós PureTech benzinmotort 2015, 2016, 2017 és 2018-ban. 

2020

Peugeot 208 az Év Autója

/image/72/1/208-gt-line-mobile.645721.jpg

Sikeres bemutatása után a PEUGEOT 208 a stílusának, elektromos és hagyományos meghajtásának és belső megjelenésének (3D i-Cockpit) köszönhetően elnyerte az 'Év Autója 2020' díjat. 

Ezzel jelenleg 3 Év Autója díjazott is szerepel a kínálatunban, hiszen 2017-ben a PEUGEOT 3008 SUV nyerte meg a szavazást, mint az első SUV a díj történetében. Illetve a 2014-ben a PEUGEOT 308 kapta az elismerést. 

Így összesen már hatszor értékelte a zsűri a PEUGEOT modelleket: 2002-ben a PEUGEOT 307-et, 1988-ban a PEUGEOT 405-öt és 1969-ben a PEUGEOT 504-et.