Peugeot Rally Cup Hungary

Dupla annyi nevezővel folytatódik idén a Peugeot 208 Kupa

Csomos_Eger_rally

Második szezonját kezdi meg a magyar ralibajnokságban a Peugeot 208 Rally Cup Hungary elnevezésű pénzdíjas márkakupasorozat, melynek keretein belül egyforma autókkal, azonos motorvezérlő programmal és jól meghatározott, egységesített körülmények között tudják összevetni tudásukat a kupába nevező párosok. Pontokért, pénzdíjakért folyik a küzdelem és mindenkinek a segítségére áll többek között a kupasorozat mentora, a hétszeres abszolút magyar bajnok, Tóth János is! A kupa népszerűségét jelzi, hogy a kezdő évad végén szereplő párosok közül mindenki folytatja idén is a versenyzést és az indulók száma a 2019-es szezonra megduplázódott az újonnan érkező nevezőkkel!


A 2018-as rali szezonra írta ki először a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséggel együttműködve, a nemzetközi FIA szabályok alapján a Peugeot gépkocsik magyarországi importőre, a P Automobil Import Kft. a Peugeot 208 Rally Cup Hungary márkasorozatot. FIA homológ Peugeot 208 R2-es versenyautókkal induló párosok jelentkezhettek a kupába. A sorozat része az Országos Ralibajnokságnak, melyben idén is 5 aszfaltos futam számít bele a kupa értékelésébe és melynek győztes párosa egy EB futamon való indulás lehetőségét nyeri.

Az importőr, a P Automobil Import Kft. ügyvezető igazgatója, Balkányi György szerette volna a béke szigetét megteremteni a magyar ralin belül. „Egységes körülményeket akartunk biztosítani minden versenyzőnek, aki benevez a Kupába. Az autók között két különbség lehetséges, ezeket minden versenyző maga választja: a gumikeverék és a futómű beállításai. Ez azt jelenti, hogy mindenki a saját vezetési stílusára tudja beállítani az autóját, az adott versenyre, gyorsasági szakaszra tervezi meg a gumitaktikáját. Ezt leszámítva tényleg minden egyforma az autókban!
Úgy érzem, hogy elértük a kupa elindításakor kitűzött céljainkat, hiszen folyamatos ellenőrzés mellett versenyezhetnek az indulóink, akik akár egymás adatait elemezve tudják fejleszteni tudásukat. Az egységes megjelenés, a mérnöki háttér mellett komoly pénzdíjakkal ösztönözzük a versenyzőinket!”
Tavaly hat autóval kezdtük a szezont, négy páros fejezte be a bajnokságot. Büszke vagyok rá, hogy idén már 9 versenyzőpáros adta le a nevezését a Peugeot Kupában. 
Az mindennél többet mond el a sorozat népszerűségéről, hogy akik tavaly végigversenyezték velünk a szezont, azok közül mindannyian folytatják tovább szereplésüket a kupában! Öt új versenyzőpárossal bővültünk, akik közül az egyik egy külföldi testvérpár, akik Kolozsvárról érkeznek.”

Bálint Zsófia, a Peugeot márkaigazgatója is örömmel látja, hogy minden egyes futamon az egységes sátraknak, designnak köszönhetően, kisebb faluként jelennek meg a márkakupában indulók. „A Peugeot Márka sportos, dinamikus arculatának kialakításában Magyarországon is nagy szerepe volt és van annak, hogy évek óta jelen vagyunk a technikai sportok különböző válfajában.
Amikor a Peugeot a technikai sportokban szerepet vállal, azt tényleg a profizmus és a minőség jellemzi. Így van ez Magyarországon is, amit Peugeot 208 R2 Rali Kupába jelentkezők növekvő száma is visszaigazol. Remélem 2019-ben is sok élményben, nagy küzdelmekben és izgalmas versenyekben lesz részünk.”

Tavaly is az utolsó versenyen dőlt el a bajnoki cím sorsa. János Ákos és navigátora, Rubóczky Attila a Nyíregyháza Rallye első versenynapja után lett hivatalosan is a Peugeot Kupa első bajnoka. „Úgy érzem, nehezebb lesz megvédeni a bajnoki címet, mint megszerezni” – nyilatkozta Ákos a Kupában jelentkező párosok névsorát olvasgatva. „Az eddigi rally-s szezonjaim közül a legjobb volt a 2018-as, jókat csatáztunk és jó kapcsolatba kerültünk a többiekkel, akik a Peugeot Kupában indultak!”

A bajnok jutalma egy EB futamon való indulás, melynek teljes költségét a Kupa kiírója, a P Automobil Import Kft. finanszírozza. Jánosa Ákos idei navigátorával, Szőke Tamással az olasz Roma Di Capitale Rallye-n vehet részt. A római versenyről azt nyilatkozta a bajnok pilóta: „Úgy várom már, mint gyerekkoromban a Karácsonyt!”

Jánosa Ákosék nagy küzdelmet vívtak a kupás pontokért Csomós Miklósékkal. A Mixinek becézett pilóta többször is az első helyről volt kénytelen kiállni. Bízik benne, hogy az idei sorozatban kevesebb pontot kell ’elszórnia’ a versenyek vége előtt. László Martinék megnyerték az utolsó futamot és idén is bizakodik a pilóta a folyamatos jó szereplésben. Riskó Dani három navigátort is ’elhasznált’ a tavalyi szezonban, idén Bíró Péterrel próbálják végigversenyezni a kupasorozatot.
Az újoncok közül vannak többen is rutinos pilóták, akik bajnoki címekkel a hátuk mögött érkeznek a Kupába. Hibján József már többször bizonyította, hogy ért a két-kerék hajtású autók nyelvén és a tavalyi bajnok autóval indul. A sorozat benjáminja Hangodi Bendegúz, aki a Rallycross szakágban kezdte a pályafutását, ez lesz az első szezonja a raliban, rutinos navigátor segíti a munkáját Kulcsár Dani személyében. A román Maior Norbert és Maior Francesca a Kolozsvári Rally Academia tagjai, kíváncsian várja mindenki a szereplésüket. Márta János, mindenki Janája hatalmas közönség-kedvenc. Látványosan autózott éveken át a mezőny előtt. Hényel Ágostonnal nagyon komolyan készülnek a sorozatra. Janához hasonlóan Szauer Gergő is méltán vívta ki korábbi versenyzésével a nézők szeretetét, hiszen a tehetséges mohácsi pilóta bármilyen versenyautóba ült eddig, mindig észveszejtően gyorsan közlekedett vele.

Néhány gondolat a sorozatban frissen induló versenyzők szájából, ami azt bizonyítja: nagyon várják már a debütálást a Kupában: „Életre-halálra fogunk menni!”, „Csibész év lesz!”, „Mindenképpen gyorsan kell majd menni”, „Ahogy idén fogok versenyezni, úgy még soha nem versenyeztem”, „Borzasztóan tetszik, ahogy kiszolgálják a sorozatot. Egy gyári háttérrel versenyezni… Azt gondolom, ez lehet minden versenyző álma!”

A kupasorozat mentora is úgy gondolja: kemény, sportszerű küzdelmek várhatóak. A hétszeres bajnok Janika a tavalyi évhez hasonlóan végig jelen lesz a sorozat minden versenyén. A szervizparkokban, a gyorsaságik stopjában próbálja tanácsaival, meglátásaival segíteni a versenyzőket. Az év eleji megbeszélésen többen hangsúlyozták: megnyugtató Janika jelenléte, figyelnek tanácsaira a versenyzők.
Az egyenlő technikai feltételek biztosításában nagy szerepe van a sorozat technikai hátterét biztosító TRT-nek, a Peugeot Sport Hivatalos viszonteladójának. A versenyek alatt mérnöki segítséget nyújtanak, és egyben ellenőrzik is az egyező feltételek meglétét. Az 1600 köbcentiméteres motorral, szekvenciális váltóval szerelt versenyautók egységes motorvezérlő programot és váltóáttételt kapnak és minden tekintetben meg kell, hogy feleljenek az FIA és az MNASZ vonatkozó szabályainak. A márkakupa hivatalos gumiszállítója a PIRELLI, támogatója pedig a TOTAL.
A Kupasorozat kiírói különös hangsúlyt fektetnek arra, hogy az indulóik fokozottan tartsák be a sorozat etikai kódexét, amely sportszerű és minden tekintetben szabálykövető versenyzésre szólít fel.
Ennek fényében remélik, hogy egy színvonalas bajnokság részeként izgalmas csatákat hozó versenyeket élhetnek át a Peugeot 208 R2 Rally Cup Hungary sorozatban szereplő versenyzők és ezekben a látványos versengésekben a nézők is örömüket lelik.

2019-re a Kupában nevezett versenyző-párosok (betűrendben):
Csomós Miklós - Nagy Attila
Hangodi Bendegúz - Kulcsár Dániel
Hibján József - Szollár Csaba
Jánosa Ákos - Szőke Tamás
László Martin - Végh Attila
Maior Norbert - Maior Francesca (RO)
Márta János - Hényel Ágoston
Riskó Dániel - Bíró Péter
Szauer Gergő - Rácz László


A Peugeot Rally Cup Hungary kupasorozatban értékelt versenyek:
- Eger Rallye – Eger, 2019. március 29-31. 
- Miskolc Rally – Miskolc, 2019. április 26-27.
- Székesfehérvár Rallye – Székesfehérvár, 2019. június 7-9. *
- Ózd-Salgó Rally – Ózd, Salgótarján, 2019. augusztus 23-25. *
- Mecsek Rallye – Pécs, 2019. október 11-13.
- Nyíregyháza Rally – Nyíregyháza, 2019. november 8-10.
* - amennyiben a Székesfehérvár Rallye murván kerül megrendezésre, akkor automatikusan az Ózd-Salgó Rally számít a Kupa értékelésében.

Pontverseny

A Peugeot Kupa állása 4 verseny után:

Peugeot Rally Cup Hungary

1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft. .....................59 pont
2. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team ...................41 pont
3. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO) ...............................30 pont
4. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team ..................21 pont
5. Jánosa Ákos – Szőke Tamás, Garlas MS Kft. ................................19 pont
6. Riskó Dániel – Bíró Péter/Losonczi Csaba, East Motorsport Kft....17 pont
7. Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft. ..............................13 pont
8. Hangodi Bendegúz – Kulcsár Dániel, HQ Racing Sport Kft...........10 pont

9. László Martin – Végh Attila, M-Sport Racing Kft .............................3 pont

Versenyek összefoglalója

  • Eger Rally
  • Miskolc Rally
  • Székesfehérvár Rally
  • ERC - Rallye di Roma Capitale
  • Mecsek Rally

Csomósék higgadt autózással nyerték a Peugeot Kupát Egerben

Peugeot Rally Cup Hungary
Peugeot_eger_rali

Hatalmas csatákat hozott az idei első futamán az immár második szezonját kezdő Peugeot 208 Rally Cup Hungary sorozat. Idén kilenc páros nevezett a Kupába, az első évhez képest megduplázott részvételi szám hozta is azt a sportszerű küzdelmet, amit a P Automobil Import Kft. tervezett a Kupa kiírásakor.

2018-ban négy páros fejezte be a Peugeot Kupát, akik mindannyian folytatták a versenyzést idén is. Hozzájuk öt új egység csatlakozott, így igazán népesnek mondható mezőnnyel indította második szezont a Peugeot 208 Rally Cup Hungary kupasorozata, amely a Magyar Rallye1 Bajnokság részeként, öt aszfaltos futamon került kiírásra.
A sorozat első állomása a szezonnyitó Eger Rallye volt. Március utolsó hétvégéjén, szikrázó napsütésben, rengeteg néző előtt zajlott a verseny. Péntek este az ünnepélyes rajtceremónia után azonnal egy esti szakasz következett, ahol hideg aszfalton, rövid, tempós pályán kellett megkezdeni a küzdelmeket. A superspeciál szakasz az újonc pécsi Szauer Gergő – Rácz László párosnak sikerült a legjobban, egy másodperccel előzték meg a tavalyi bajnokaspiráns Csomós – Nagy kettőst.

A két páros küzdelme az első helyért másnap is folytatódott, Szauerék rendre nyerték a gyorsasági szakaszokat, de csak másodpercekkel, hiszen a nap felénél, hat szakasz után 11 másodperc volt a különbség közöttük. Aztán egy elrontott féktávon, a nagy tempó a mohácsi páros vesztét okozta, átfordult a Peugeot 208 a tetején, talpra állt és miután a legénység meggyőződött róla, hogy igazából minden a helyén van és tudják folytatni a versenyt, addigra már összeszedtek három perc hátrányt.
Csomósék innentől átvették a vezetést és nagyon okos autózással megnyerték a futamot.

A kupa egyetlen külföldi indulója, a kolozsvári Maior testvérpár meglepte a mezőnyt, hiszen a fiatal román versenyző a számára ismeretlen pályákon nagyon hamar felvette a ritmust és a folyamatosan mosolygó srác a végén a második helynek örülhetett.
A tavalyi bajnok, Jánosa Ákos új, tapasztalt navigátort, Szőke Tamást ültetett maga mellé és az újdonsült páros érezte, hogy nem kell mindenáron feszegetni a határokat, magabiztos versenyzéssel álltak fel a dobogó harmadik fokára.

Márta János Hényel Ágostonnal az oldalán az első slick gumis versenyét vívta ezen a hétvégén, a népszerű pilóta a futam végén azt nyilatkozta, hogy rengeteg tapasztalatot szerzett és tudja, hogy milyen irányba kell fejlődnie. A negyedik hely jutott nekik ezen a futamon.
Szauerék az esés után sem lassítottak, a látványosan összetört autót a csapat próbálta rendbe rakni.


A civil életben rendőr pilóta a zárónap is nyerte a gyorsasági szakaszokat, így megnyerte a második napi versenyt, amiért plusz pontok járnak. A nagy hátrány behozhatatlan volt, az ötödik hellyel kellett megelégedniük.
Hibján József az első teszten hempergette meg autóját és az utolsó pillanatban elkészült versenyautóval a tapasztalt pilóta bátortalanabbul kezdett, mint ahogy eltervezte. Ahogy mondta, sokat kell még tanulnia, de nagyon élvezte az egész futamot. Hatodik helyen ért célba Szollár Csaba navigátorával.

Riskóék voltak az utolsó célbaérők, akik ugyan az első napot nem tudták befejezni szervoprobléma miatt, de a SuperRallye szabálynak köszönhetően másnap visszaálltak és próbálták felvenni a tempót a többiekkel. Sajnos újra technikai gondok állták útjukat, de ha szenzorhibával és betört szélvédővel is, de csak felálltak a dobogóra, hiszen az a néhány pont is számíthat a bajnokság végén, amit így szereztek.

László Martinék defekttel kezdték a versenyt, majd a pilóta rosszulléte miatt kényszerültek kiállni. Hangodi Bendegúz, a mezőny legfiatalabb pilótájaként próbálta megmutatni, akár egy gyorsasági erejéig is, hogy sok van még benne. A rallycrossból érkező pilóta első éles versenyén összetörte az autóját, de bizakodik benne, hogy kicsit lehiggadva előrébb tud majd jutni az elkövetkezendő futamokon.

Az egész verseny alatt kiemelt figyelem kísérte a Peugeot 208 R2-es Kupa résztvevőit, hiszen a szervizparkban külön utcát nyitott a Peugeot sátrak serege. Az új és a régi versenyzők szurkolói örömmel látták, hogy milyen profi körülmények között versenyezhetnek kedvenceik.
A győztesek nem csak a Kupában, hanem a 2WD kategóriában is elöl végeztek így a kiírásnak megfelelően a maximális pénzdíjban részesültek. A Kupasorozat következő állomása az április végén megrendezendő Miskolc Rallye lesz.


Eger Rallye 2019– Peugeot Kupa végeredménye:

1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft., 1:28:30.9
2. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO), 1:29:24.8 (+53.9)
3. Jánosa Ákos – Szőke Tamás, Garlas MS Kft. 1:29:53.7 (+1:22.8)
4. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team 1:30:36.8 (+2:05.9)
5. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team 1:31:08.1 (+2:37.2)
6. Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft. 1:32:32.7 (+4:01.8)
7. Riskó Dániel – Bíró Péter, East Motorsport Kft. 1:57:52.4 (+29:21.5)
(forrás: rallylive.hu)


Peugeot Kupa állása az első forduló után:

1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft., 18 pont
2. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO), 10 pont
3. Jánosa Ákos – Szőke Tamás, Garlas MS Kft. 9 pont
4. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team 9 pont
5. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team 5 pont
6. Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft. 3 pont
7. Riskó Dániel – Bíró Péter, East Motorsport Kft. 2 pont

A ponttáblázat a szabályoknak megfelelően a versenyben elért helyezés alapján + napi szakaszokon elért helyezések alapján + utolsó gyorsasági szakaszon elért helyezés alapján kerül kiszámításra.


Versenyzői nyilatkozatok:

Csomós Miklós – Nagy Attila, I. helyezés, 18 pont
„Nagyon jó hétvégénk volt! Megnyertük a versenyt, sok pontot gyűjtöttünk. Ésszel, okosan mentünk. Gergő gyorsabb lett volna tőlem, de ha megpróbáltam volna tartani vele a lépést, akkor nekünk is kockázatosabb lett volna a versenyünk… A csapattal megbeszéltük, hogy nem akarunk úgy nekiugrani, mint ahogy tavaly tettük. Ugyanazt csináltuk, mint talán most Gergő: mentünk életre-halálra. Megtanultuk, hogy ez nem kifizetődő! Kicsit visszább vettünk és működik. 
Nagyon örülök, hogy ilyen sokan vagyunk a Kupában és ügyes pilóták jöttek. Érkezett három-négy olyan ember, akikkel mindig kell számolni. Az egész Peugeot sátor, az egész felvonulás a szervizparkban, a marketing része nagyon komoly. Sokan jöttek a szervizbe megnézni minket. Látszik, hogy ez a népes mezőny meghozta az emberek érdeklődését is. Zempléni vagyok, talán a miskolci pályák közelebb állnak hozzám, mint a többieknek.”

Norbert Maior – Francesca Maior, II. helyezés, 10 pont.
„Örülök, hogy itt lehetek, és ilyen közegben versenyezhetek. Új volt nekem az autó és újak voltak a pályák is. Nagyon gyorsak ezek a szakaszok, sokat autóztunk nagy tempóval. 
Az egész hétvége nagyon élveztem, jó kis közösség alakult ki, látszik, hogy kiemelt figyelmet kap a Peugeot Kupa. Sokat kell még tanulnunk, de nagyon jó itt versenyezni. Ott leszünk Miskolcon is, várom már, hogy új pályákat ismerjek meg.”

Jánosa Ákos – Szőke Tamás, III. helyezés, 9 pont.
„Nagyon erős lett a mezőny. Örülünk a harmadik helynek. Tomival kezdünk összecsiszolódni. Kezdi ő is érezni, hogy mit tud, vagy mit nem tud egy ilyen R2-es autó a korábbi ’nagy autóihoz’ képest. 
Az látszik, hogy mögöttünk is gyorsak a fiúk és velük is kell számolni. Igazából sosem voltak a kedvenceim az egri lobogós pályák. Inkább a technikásabb részeken, főleg a szuhai szakaszon sikerült jobb időket autóznunk. Sajnáltam, amikor etap lett.
Az egész csomag egy nagyon jó dolog. Beszélgettem nézőkkel, többen is elmondták, hogy jó így egy ilyen flottát látni, mint amilyen most a Peugeot Kupa. Látszik, hogy mindenki sietni próbál, hiszen nagy a csata a Kupán belül. Húzzuk egymást. Mindenki megtalálja az ellenfelét. Ennek egy hátránya van, a határon próbál mindenki autózni és ebbe, hogy most is néhány esetben, jobban benne van a hiba lehetősége. Nagyon tetszik. 
Várjuk már a Miskolcot!”

Márta János – Hényel Ágoston, IV. helyezés, 5 pont.
„Azt kaptuk, amit vártunk! Nagyon jó volt! Rengeteg új impulzus ért minket és nagyon sokat tanultunk. Megtanultuk, hogy mennyivel több dolgunk van egy ilyen éles futamon, mint amiken korábban indultunk. Nagyon ott kell lenni fejben végig. Koncentráltan, de nem túlparázva csináltuk végig a versenyt. 
Sokat kell még tanulnunk, de úgy gondolom, hogy tudjuk, hogy mikben kell fejlődnünk. Talán a legfontosabb, hogy az ösztönös mozdulatokat le kell váltani tudatosokra. Várjuk a külső videókat, próbáljuk kielemezni majd azokat. Volt egy komoly megforgásunk, amit a 15 éves mátrai hóautózás rutinja mentett meg… 
Miskolcon gőzerővel és ésszel támadunk!”

Szauer Gergő – Rácz László, V. helyezés, 9 pont.
„Szenzációsan éreztem magamat egész hétvégén, talán azt a kis tetőn átfordulást kivéve. 
Tisztában vagyok vele, hogy az én hibám volt a borulás, hiszen később fékeztem, mint ahogy kellett volna. Korábban kellett volna egy gondolattal… Rossz döntést hoztam.
Nagyon jól érzem magam ebben a közegben, szenzációsan össze van rakva az egész!
Az autóval minden kilométer, amit mehetünk, egy ajándék. Izzig-vérig versenyautó! Most kell egy kicsit kalapálni, gittelni, de nagyon jó a csapatom, rendbe hozzák. 
Miskolcon találkozunk.”

Hibján József – Szollár Csaba, VI. helyezés, 3 pont
„Szenzációs az autó, rengeteg lehetőség van benne. Nagyon az elején járunk még vele, de bízom benne, hogy megtanuljuk a jó beállításokat és tudunk majd gyorsan versenyezni!
Jó érzés egy ilyen közösségnek a részeként versenyezni, nagyon élveztük! 
Most ez a verseny így sikerült… De nem adjuk fel, várjuk a következő futamot.”

Riskó Dani – Bíró Péter, VII. helyezés, 2 pont.
„Nem így terveztük a futamot, ahogy végül alakult a számunkra… Az első két szakaszon minden rendben volt, az időeredmények alapján a középmezőnyben autóztunk. Majd elment a szervónk, mint ahogy előtte két futamon is. Ki kellett állnunk, a csapat kicserélt mindent és másnap SuperRallye-ztunk. Jó részeredményeink voltak újra, majd a nap második felében egy apró szenzor rossz jeleket küldött a komputernek, így az autó letiltott, bedadogott, nem ment rendesen. Próbáltuk etapon megjavítani. Ideges voltam, nem zártam le a motorháztetőt, ami felnyílott, betörte a szélvédőnket. Az utolsó két szakaszt így kellett végigmennünk, mert az a pár pont, amit kaptunk azáltal, hogy kiestek előlünk, az még jól jöhet az év végén…”

László Martin – Végh Attila, kiesett.
„Minden rendben volt, egészen addig, amíg defektet nem kaptunk az első szuhai szakaszon. Onnantól kezdve próbáltunk az eredményünk után futni és ledolgozni a több, mint 4 és fél perces hátrányunkat, ami nem sikerült ebben a kiélezett küzdelemben. Másnap pedig ki kellett állnom a rosszullétem miatt. Nagyon erős fejfájással kezdődött, amivel még valahogy elbírtam volna, de a szédülés és kettős látás már nem volt tréfa, be kellett fejeznünk idő előtt a versenyt.
Nagyon jó így versenyezni, hogy ilyen sokan vagyunk! Amíg mentünk, nagyon élveztük.
Nem állunk le, egy héttel az egri verseny után már az osztrák Lavantal Rallye-n próbáljuk a Mitropa Kupa pontjainkat gyűjteni.”

Hangodi Bendegúz – Kulcsár Dani, kiesett.
„Nagyon jó volt az egész. Nagyon vártam. Úgy álltunk hozzá a hétvégéhez, hogy csak simán végig akarunk menni, hiszen az első aszfaltos rallyversenyem volt ez az egri. De persze nem sikerült, buta voltam, mindenképp meg akartam mutatni legalább egy szakaszon, hogy mit tudok… Az első gyorson defektet kaptunk, a másodikon becsúsztunk, de végig tudtunk menni. A harmadikon spórolgattam, éreztem, hogy nem ezen kell túlhevítenem a dolgokat. Aztán megint jött a kedvenc egerbaktai szakaszom, ott történt a baj, eltaláltam egy terelőt és a bal első futóművünket megviselte, nem tudtuk befejezni a napot. A srácok rendbe rakták a kocsit és visszaálltunk SuperRallye-val. Már tényleg csak azért autóztunk, hogy végigmenjünk, jöjjenek a kilométerek. Nem is volt baj a tempóval, de nagyon felhordásos volt a pálya. Új volt ez nekem, a drazsés kis kavicsokon nem tudtam kihozni a kanyarból az autót. Nagy volt a tempó is, harmadik teligázon beugrattam az erdőbe és csúnyán összetörtem az autót. 
Nagyon elvette a kedvem az elején. Sokat tanultam egész hétvégén, ebből fogok tudni majd építkezni. Miskolcra pontosabb itinert kell írnunk és megpróbálom majd lecsitítani magam.”

Extrém körülmények között is dupláztak Csomósék Miskolcon

Rally

Egy napba sűrített program, folyamatosan változó időjárási viszonyok és nagyon nehéz gyorsasági szakaszok várták a Rallye1 mezőnyét és benne a Peugeot 208 Rally Cup Hungary indulóit a 25. Miskolc Rallye-n. Csomós Miklóssal és navigátorával, Nagy Attilával nem bírtak a többiek és a páros az öt futamos kupasorozat második állomásán is nyerni tudott, nagy fölénnyel vezetve a Peugeot Kupát.

Az Eger Rallye után már a második versenyét vívta Miskolcon a Peugeot 208 Rally Cup Hungary kilenc benevezett párosa. Csütörtökön egy gokartozással kezdődött a Miskolc Rallye programja, ahol Hangodi Bendegúz, a csapat Benjáminja szerepelt a legjobban. Természetesen ez a verseny nem számított be a futam értékelésébe, ahogyan a péntek délután a miskolci salakpályán immár hagyományosan megrendezett salakpályás prológ sem. A lámpafényes körversenyen rengeteg néző előtt a Márta – Hényel páros volt a leggyorsabb a Peugeot Kupa indulói közül.

Önmagában is nehéz versenynek ígérkezett az idei Miskolc Rally azzal, hogy a teljes versenytávot egy nap alatt kellett teljesítenie az indulóknak. A hajnaltól koraestig tartó száguldást tovább nehezítette az időjárás. Folyamatosan az eget kémlelték a párosok, próbálták a legmegfelelőbb gumitaktikával elhagyni a diósgyőri DVTK Stadion mellett felállított szervizparkot, de a változékony idő nagyon megnehezítette mindenki dolgát.

Négy különböző gyorsasági szakasz szerepelt a programban. Egy rövid, 7 kilométeres Bükkszentkeresztes-i erdei száguldás után két hosszú, nehéz szakaszon, a Garadna – Mályinka és a Sáta Borsodbóta közötti úton kellett taktikusan versenyezni, hiszen mindkét gyorsasági rengeteg veszélyforrást rejtett magában. Míg az első az erdőben a folyamatosan változó tapadásával, addig a második a dobálós, defektveszélyes kanyarjaival okozott gondot nem egy versenyautó legénységének a hétvégén. A „levelezető” Lyukóbánya-Parasznya szakaszon nem lehetett nagy előnyre szert tenni, de veszíteni annál többet. Ezt a kört kellett háromszor teljesítenie az indulóknak.

Az előző versenyen győztes Csomós – Nagy páros az első szakasz győzelmét átengedte Szaueréknek, akik Egerben is nagyon jól szerepeltek. A következő gyorsaságiról defekttel ért le a célba a mohácsi rendőr, Szauer Gergő. Csomós Mixi beletaposott a gázba és átvette a vezetést, amit aztán a futam végéig meg is tartott! . Az előző verseny második helyezettje, a kolozsvári Maior testvérpár a második pozícióból csúszott be az árokba egy olyan helyen, ahol nem voltak nézők és negyed órás küzdelem után tudtak csak visszavergődni az útra, így számukra elúszott a jó helyezés reménye. Az első kör végére már majdnem 40 másodperces előnnyel álltak az élen Csomósék a tavalyi bajnok, Jánosa Ákos és navigátora, Szőke Tamás előtt, akiknek a hatodik szakaszon, a mályinkai gyorson egy elrontott féktáv után a szalagkorlát kiszakította mindkét bal oldali futóművüket. Nem ők voltak az elsők, akik idő előtt befejezték a versenyt, hiszen az előző versenyen rosszullét miatt kiállni kényszerülő László Martin már az első körben kénytelen volt feladni a további harcot. Egy partoldalra csúszás után elszakadt a fékcsövük és ugyan még le tudtak gurulni a szakaszról, de már nem volt értelme fék nélkül nekivágniuk még két szakasznak, hogy eljussanak a következő szervizig.

A nyolcadik gyorsasági szakasztól fogva már szinte semmi nem változott a Peugeot Kupában, pedig a srácok küzdöttek a pályákkal, a gumikkal, a tapadással… Csomósék dupláztak, az előző futamhoz hasonlóan csak a Power Stage győzelmet engedték át Szaueréknek, akik a két defekt ellenére is beértek a második helyre. Riskó Dani, Bíró Péterrel az oldalán nyugodt autózással szerezte meg a harmadik helyet. Hibján Józsefék örülhettek a negyedik pozíciónak, míg az ötödik helyre az előző versenyen kétszer is kieső Hangodi Bendegúz és Kulcsár Dániel érkezett meg. Márta Jánosék a verseny előtt a szervizben gyakorolták a kerékcserét, amit aztán a gyorsasági szakaszon élesben is be kellett mutatniuk. Egy fékprobléma is nehezítette a versenyüket. Maiorék voltak az utolsók, akik célba tudták hozni a versenyautójukat ezen a nehéz versenyen.
Nem csak a pályán, hanem a szervizparkban is keményen kellett mindenkinek küzdenie. Péntek este egy vihar összedöntötte a Peugeot Kupa impozáns sátortáborát és a Tagai Racing Technology munkatársai a csapatokkal karöltve rengeteget dolgoztak, hogy a megszokott körülményeket biztosítsák a párosoknak a versenynapra. A kupasorozat mentorának is volt dolga bőven, Ifj.Tóth János most is hasznos tanácsokkal segítette a versenyzőket.

Ahogy Egerben úgy Miskolcon is a Peugeot 208 Rally Cup Hungary győztes párosa egyben a 2WD Kupában is a legjobbnak bizonyult.

A következő verseny a Székesfehérvár Rallye lesz. Most egy kicsit több idejük, pontosan hat hetük van pihenni a csapatoknak a miskolci fáradalmakat.

Miskolc Rallye 2019– Peugeot Kupa végeredménye:
1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft., 1:28:09.3
2. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team 1:29:29.0 (+1:19.7)
3. Riskó Dániel – Bíró Péter, East Motorsport Kft. 1:32:09.6 (+4:00.3)
4. Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft. 1:33:51.3 (+5:42.0)
5. Hangodi Bendegúz – Kulcsár Dániel, HQ Racing Sport Kft. 1:35:09.6 (+7:00.3)
6. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team 1:37:53.8 (+9:44.5)
7. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO), 1:54:26.9 (+26:17.9)
(forrás: rallylive.hu)


Peugeot Kupa állása a második forduló után:
1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft., 33 pont
2. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team 22 pont
3. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO), 12 pont
4. Riskó Dániel – Bíró Péter, East Motorsport Kft. 9 pont
Jánosa Ákos – Szőke Tamás, Garlas MS Kft. 9 pont
6. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team 8 pont
Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft. 8 pont
8. Hangodi Bendegúz – Kulcsár Dániel, HQ Racing Sport Kft.. 4 pont
A ponttáblázat a szabályoknak megfelelően a versenyben elért helyezés alapján + napi szakaszokon elért helyezések alapján + utolsó gyorsasági szakaszon elért helyezés alapján kerül kiszámításra.

Versenyzői nyilatkozatok:
Csomós Miklós – Nagy Attila, I. helyezés, 15 pont
„Már pénteken elhatároztuk, hogy esős beállításokkal fogunk menni, ha felszárad, akkor is maradnak az esős rugók és ezek a stabilizátorok. Jól döntöttünk, ahogy a gumiválasztásunk is megfelelő volt. Négy vizes gumival kezdtünk, de vittünk magunkkal keményebb keverékű abroncsokat is, ha esetleg felszáradnának a pályák. Az első körben nem kellett, de a második, harmadik körben már cserélgettük a gumikat.
Nehéz verseny volt! Folyamatosan változtak a körülmények. Volt, amikor a rajt előtt szakadt az eső, ki sem tudtunk szállni az autóból, de mire odagurultunk a rajtba, addigra elállt és majdnem felszáradt. Jó versenyt tudhatunk magunk mögött, hiszen kettőből két futamot megnyertünk. Jól állunk jelen pillanatban!
Kicsit kitekintünk most, hiszen a következő versenyünk a Krumlov Rallye lesz, ahol szintén van Peugeot Kupa. Már egy kicsit majd a cseh EB futamra, a Barum Rallye-ra is szeretnénk tesztelni, amin majd augusztus közepén fogunk indulni.”

Szauer Gergő – Rácz László, II. helyezés, 13 pont.
„Nagyon jó verseny volt, nagyon jó pályákon. Kaptunk két defektet, de azon kívül szenzációs volt az egész. Nem cseréltük ki, nem lett volna értelme, még többet kaptunk volna. Jól éreztem magam.
Kemény verseny volt, reggeltől este fél nyolcig ment a buli. Volt száraz, volt vizes, volt, amikor szakadt az eső, volt, amikor nem… Többször is olyan gumival kellett mennünk, ami nem oda való volt, de nem baj, ez ilyen. Ha már nem sikerült megnyernünk a versenyt, akkor az utolsó gyorsot megnyomtuk még.
Várjuk a fehérvári versenyt, jó lenne már olyan pályákon menni, ahol mentem korábban. :)”

Riskó Dani – Bíró Péter, III. helyezés, 8 pont.
„Jól kezdődött a napunk, az első két gyorsra megfelelő gumit választottunk, majd a sátai szakaszon leesett az eső, oda már nem volt jó a gumink, itt viszonylag sokat kaptunk. Volt egy kis műszaki problémánk, de a szervizben megoldották a srácok. A következő kör felétől a magunk tempóján autózva tartottuk a harmadik helyezésünket egészen a végéig. Az látszott, hogy nem érjük utol az előttünk lévőket és az előnyünk is elég arra, ha magabiztos, hibamentes autózással megtarthassuk a dobogót.
Nagyon extrém körülmények voltak egész nap. Mivel csak nyolc gumit használtunk, így a végére már csak a maradékokkal tudtunk menni. Nem mindig a legjobb gumi volt fent, de próbáltunk vigyázni és defekt nélkül megoldani a versenyt. Örülünk, hogy nagyobb műszaki probléma nélkül tudtuk befejezni a futamot.”

Hibján József – Szollár Csaba, IV. helyezés, 5 pont
„Alapjában véve egy nagyon nehéz versenyen vagyunk túl, de elégedettek vagyunk!
Nagyon eltaktikáztuk magunkat a futómű beállítások terén és a gumiválasztásban is. Full esőre készültünk, de volt aki a végére már a kemény slickeket is feltette. Nem volt szerencsénk és ez a mi hibánk volt. Volt két defektünk, amiatt az utolsó körre már nem tudtuk azt a gumit feltenni, amit szerettünk volna. Húúú… nagyon kemény volt!
De maga a verseny borzasztóan jó hangulatú, de nagyon kemény verseny volt. Tudom, hogy ez így most furán hangzik, de tényleg így volt! Csabával nagyon jó hangulatban versenyeztünk, elfáradtunk. Kemény és jó verseny volt! A két hosszú pálya nagyon tetszett és kiemelném a nagyon jó rendezést is. Pörgött, nem kellett várni sehol! Ez igazi jó versenyen vagyunk túl! Elégedett vagyok a negyedik hellyel. A kocsit simogattuk, egy csavar meg nem lazult rajta, nagyon jó kocsi, nagyon szeretjük!”

Hangodi Bendegúz – Kulcsár Dani, V. helyezés, 4 pont.
„Az volt a feladat, hogy célba érjünk! Nagyon elspóroltam az elején, talán még egy kicsit a legutóbbi esés is bennem volt. A második körben próbáltunk gyorsulni, Sátán több, mint egy percet javítottunk az elsőhöz képest. A PowerStage-n kicsit odaléptem és sikerült egy harmadik helyet mennünk. Extrém nehéz volt a verseny. Hosszú és trükkös pályák vártak ránk. Karcmentesen hoztuk be az autót, csak egy kis incidensünk volt a harmadik sátai szakaszon, ötödik telin egy beszűkülős kanyarban letudtuk a joker körünket…
Örülök, hogy célba értünk és már egy kicsit jobban látom ezt a rallyt… Hogy hogyan is kellene csinálni, hogyan is kellene felépíteni fejben. Eger után elment a kedvem és talán most már érzem, hogyan fogok majd tudni gyorsaságikat, versenyeket nyerni. Nyilván még rengeteg versenykilométert kell megtennem, de remélem hamarosan meg tudom majd mutatni, hogy mire vagyok képes.”

Márta János – Hényel Ágoston, VI. helyezés, 3 pont.
„Az első körben Bükkszentlászló és Mályinka csalódás volt, a saját teljesítményemet illetően... egyszerűen képtelen voltam úgy nyomni a gázt, ahogy kellett volna. Kemény, trükkös pályák, tempós-széles, és szűk-technikás részek váltják egymást. Nagyon nehéz volt itt először menni, és az időjárás sem könnyítette meg a dolgunkat, de sajnos a hiba bennem volt ezt be kell vallanom. Sáta már az első körben is tetszett, de maradt benne bőven. Parasznya pozitív csalódás volt, de ott is rátartással mentünk.
A többiek sajnos hibáztak, így pillanatokig a harmadik helyen is álltunk, de ezután nekünk is jött a feketeleves. Először egy bal első defekt Sátán a második vasúti átjáróban, amivel ki akartam menni a végéig majd inkább mégis kicseréltük a Tökszög előtt... Sokat szenvedtem a fékkel is, Mályinkán lefelé az utolsó körben beesett a pedál, majdnem csúnya vége lett. Etapon derült ki hogy a jobb első fékcső megsérült és spriccelt a fékolaj minden nyomásra. Ezen a ponton majdnem feladtam, de becsületből átgurultunk az utolsó két szakaszon, finoman fogalmazva nem nagyon élveztük, hiszen csak három keréken működött a fék.
Összegezve: életünk legkeményebb versenyén vagyunk túl, sokszor úgy éreztem magam, mint aki soha nem ült még versenyautóban, tanulságos volt. Hideg fejjel átgondolva, végül is célba értünk, ismét rengeteget tanultunk Ágóval együtt, ezeket az új tapasztalatokat is felhasználva szeretnénk gyorsulni a későbbiekben. Köszönjük a biztatást és a sok segítséget a barátainknak, a csapatnak, versenyzőtársainknak, és persze a NÉZŐKNEK, akik a pályák mellől támogatnak minden körülmények között. Megyünk tovább előre, és nem adjuk fel!”

Norbert Maior – Francesca Maior, VII. helyezés, 2 pont.
„Nem mondanám, hogy életem legjobb versenye volt… Ugye a teszten felrobbant a motorunk és egy bérautóval indultunk a futamon. A harmadik szakaszon a második helyről az árokba estünk, pont ott, ahol nem voltak nézők. Kövekből rámpát építettünk, hogy ki tudjunk jönni az autóval, de ez a manőver negyed órás hátrányba sodort minket. Utána próbáltunk gyorsan menni és igazából nem is volt gond a tempóval, hiszen a legjobb három között szerepeltünk majd minden szakaszon. Örültünk, hogy jó tempóban tudunk autózni, mindaddig, mígnem kaptunk két defektet és a végén még a motorunk is rakoncátlankodott, csak három henger működött. Szerettünk volna a PowerStage-ről pár pontot elcsípni, de az utolsó szakaszon már csak etap programban tudtunk legurulni. Csalódottak vagyunk.”

Jánosa Ákos – Szőke Tamás, kiesett.
„Vízen nem mentem még a Peugeot-val és nem tudtam, hogy hogyan is kellene menni. Berényi Lacitól kaptunk egy vizes beállítást, azt mondta, hogy ez jó lesz. Az első szakasz után Mályinkán már kezdtem ráérezni és a következő gyors is jól sikerült. Jól működött az autó. A kör végén a második helyen találtuk magunkat. Élveztem is mindent. Mályinka a kedvenc pályáim egyike, nagyon tetszett most is. A második körben egy kanyarban nem figyeltem eléggé és nem sikerült azzal a sebességgel elfordulni, ahogy én azt elképzeltem. Elúszott az autó, elkaptunk egy szalagkorlátot és bal oldalról kifordította az első és a hátsó futóművet. Nem örültünk.
Mögöttünk egy percre volt lemaradva a harmadik helyezett páros, ha nem sietek, akkor is be tudtam volna osztani ezt az előny. Jobb lett volna egy dobogós helyezés, mint a nulla pont és a jelentős anyagi kár. Nincs már sok hátra a bajnokságból, minden elvesztegetett pont megbosszulja magát. Három futam van hátra és most kicsit messzire kerültek a bajnoki esélyeink. Most küzdenünk kell, hogy felérhessünk az év végi dobogóra…”

László Martin – Végh Attila, kiesett.
„Nagyon vártuk a futamot és az esőt is, hogy maguknak és másoknak is bebizonyíthassuk, hogy tudunk itthon is jól versenyezni. A miskolci versenyünk egészen a második gyorsasági szakasz 13. kilométeréig tartott, ahol egy kihordásos részen megúszott az autónk és a partoldal megállított minket. Ott leszakadt a fékcsövünk és egészen a gyors végéig legurultunk fék nélkül. Onnantól már nem volt értelme folytatni, hiszen még két szakasz volt hátra a körből…
Szerdán indulunk Opátiába és még egy szlovén futamunk is van a következő hazai megmérettetésig. Én már nagyon várom, hogy itthon is jól sikerüljenek a versenyeink...”

Szauerék győzelmével zárult a Székesfehérvár Rallye

Peugeot Rally Cup Hungary
Peugeot Rally Cup Hungary
Peugeot Rally Cup Hungary

A Peugeot 208 Rally Cup Hungary harmadik állomásán is hatalmas csatákat láthattak a szép számban kilátogató nézők a pünkösdi hosszú hétvégén. Az első két futamot megnyerő Csomós-Nagy páros végig harcolt a Szauer Gergő – Rácz László alkotta egységgel. Mindkét versenyautón látszott, a pilótáik nem kímélik és mindent megtesznek azért, hogy győztesen kerüljenek ki a csatából. Végül Szauerék megszerezték első győzelmüket, Csomóséknak meg kellett elégedniük a második hellyel, a Márta-Hényel duó pedig első dobogós helyezését ünnepelhette. Hosszabb szünet vár a csapatokra, hiszen a következő verseny, ami az ötfutamos Peugeot Kupa értékelésébe is beleszámít, az az október közepén megrendezésre kerülő Mecsek Rallye lesz.

 

Hatvanhét induló páros jelent meg pénteken a Székesfehérvár Rallye technikai átvételén, ebből nyolcan neveztek a második szezonját jegyző Peugeot 208 Rally Cup Hungary sorozatba. A Peugeot magyarországi forgalmazója által életre keltett kupa fő célja, hogy egyenlő feltételek mellett tudják összemérni tudásukat a Peugeot 208 R2 versenyautóval induló legénységek. A Tagai Racing Technology, a Peugeot Sport magyarországi képviselőjének szakemberei segítik a kupában indulók versenyzését és a hétszeres magyar bajnok, ifjabb Tóth János mentorálása mellett nem csak a technikai, hanem az egyéb, sportszakmai kérdésekben is segítséget kaptak, – csak úgy, mint a sorozat korábbi versenyein – a kupában benevezett versenyzők.

Már a verseny előtt egyértelművé vált: nagyon gyors pályák, levágós kanyarok és hőség vár a hétvégi futam indulóira. A PIRELLI versenyabroncsai most is jól vizsgáztak, a szélsőséges körülmények ellenére is alig volt, aki defektre panaszkodott volna.

Az első gyorsaságitól kezdve hatalmas csata alakult ki a kupát vezető Csomós Miklós – Nagy Attila és a második helyen álló Szauer – Rácz páros között. Szauerék 7.6 másodperces előnnyel zárták az első napot, ahol az utolsó, SuperSpeciál szakaszt nem mérték, mégis itt volt a legtöbb néző. Nem csoda, hiszen a királyi város négysávos főutcáját zárták le, hogy ott mutathassák meg magukat és versenyautóikat a párosok.

 Vasárnap még izgalmasabban alakult: az első kör végén 2.7, az utolsó három szakasz előtt már csak 2.2 másodperc volt Szauerék előnye. Csomósék megforogtak, így Szauerék az első győzelmüket ünnepelhették. A mezőny második felében is ment az adok-kapok. Ahol harcolnak, ott áldozatok is vannak. Hibjánék felborultak, László Martinék fának ütköztek az első nap. Mindkét páros jól van, de Hibján Józsefék autója annyira összetört, hogy már nem tudták folytatni a küzdelmet. László Martinék Peugeot-ját a szervizben feszített munkával időre újjá varázsolták, így ők vasárnap a SuperRally szabálynak köszönhetően tovább tudtak versenyezni. A tavalyi bajnok Jánosa Ákos a miskolci bukás után kicsit visszafogottabban versenyzett, őket végül az eltört olajszűrő állította meg. Márta János és Hényel Ágoston folyamatosan gyorsult és a harmadik helyre értek be, megelőzve a Riskó-Losonczi és a Hangodi-Kulcsár párosokat. A szombati kiesés miatt időbüntetést kapó László Martin – Végh Attila duó becsülettel végig versenyezte a futamot.

A Kupában Csomósék 11 pontos előnye 4-re csökkent Szauerék előtt és a mezőny második felében is nagyon szoros a bajnoki táblázat. Az ötfordulós kupasorozat következő állomása az október közepén megrendezésre kerülő Mecsek Rallye lesz.

 

TAXI4 Székesfehérvár Rallye 2019– Peugeot Kupa végeredménye:

  1. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team, 1:09:21.4
  2. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft., 1:10:02.6 (+41.2)
  3. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team, 1:12:04.0 (+2:42.6)
  4. Riskó Dániel – Losonczi Csaba, East Motorsport Kft., 1:12:43.4 (+3:22.0)
  5. Hangodi Bendegúz – Kulcsár Dániel, HQ Racing Sport Kft., 1:12:54.1 (+3:32.7)
  6. László Martin – Végh Attila, M-Sport Racing Kft., 1:22:26.1 (+13:04.7)

Nemzetközi mezőnyben a 2018-as győztesünk

Peugeot Rally Cup Hungary
Peugeot Rally Cup Hungary
Peugeot Rally Cup Hungary

A 2018-as Peugeot 208 Rally Cup Hungary győztese, Jánosa Ákos a hétvégén megmérettette magát a nemzetközi mezőnyben is. A tavalyi Peugeot kupa kiírás fődíja, egy, a 2019-es ERC (European Rally Championship) sorozat keretében megrendezésre kerülő futamon való részvétel lehetősége volt. A választás a Rally di Roma Capitale versenyre esett, amely 2017 óta az ERC sorozat része. 16 gyorsasági szakasz és több mint 200 km versenykilóméter várt a magyar párosra Rómában.

A futamra 77 páros nevezett, amenyből közel 30 R2 versenyautóval indul, így komoly kihívás elé nézett  Jánosa Ákos és új navigátora Szőke Tamás. Sajnos az első nap dupladefekt és műszaki hiba is hátráltatta a csapatot. Ezután kiegyensúlyozott teljesítménnyel, az abszolút 39. és a kategória 16. helyéig sikreült felküzdeniük magukat. Ezúton is gratulálunk a Jánosa Ákos - Szőke Tamás párosnak valamint a TRT csapatnak az elért eredményhez.  

A Maior testvérpár nyert Pécsett

Mecsek Rally
Mecsek Rally

A szezon eddigi legnehezebb versenyét futották az 53. Mecsek Rallye-n a Peugeot 208 Rally Cup Hungary sorozat indulói. Az extrém időjárási viszonyok megnehezítették az indulók dolgát. A saras gyorsasági szakaszokon többen is buktak, de szerencsére mindenki megúszta sérülés nélkül. A versenyt a kupasorozat egyetlen külföldi indulója, a kolozsvári Maior testvérpár nyerte, a második helyen pedig a Csomós-Nagy páros végzett, akit a bajnoki címtől már csak egy pont választja el.

A Peugeot Kupa negyedik állomása volt az 53. Mecsek Rallye. A kilenc párosból nyolcan jelezték részvételüket és a bajnoki címért küzdő Csomós – Nagy párosra hatalmas nyomást helyezett a helyi Szauer – Rácz kettős, hiszen a csupán néhány pontos előny nem engedte meg egyik legénységnek sem, hogy lazítson.

Sosem volt könnyű a pécsi verseny, de talán évek óta az egyik legnehezebbnek mondható volt a mostani. A futam előtt hatalmas eső zúdult a pályákra, a kanyarokat sár borította el, a megfelelő gumik kiválasztása szinte lehetetlen volt, hiszen az egymást követő szakaszokra más-más gumiabroncs lett volna az ideális. A Pirelli szakemberei segítették a Peugeot Kupa indulóit, de azt lehetett előre tudni, hogy nincs igazán jó döntés, a kompromisszumos választásban benne volt a hibázás lehetősége.

Az első szakaszon a rallycrossos tapasztalatait kamatoztató Hangodi Bendegúz autózott szenzációsan, több R5-ös és egyéb összkerekes autót is maga mögé utasítva. Sajnos az egyik bajnokaspiráns, Szauer Gergő – Rácz László páros, tetőre rakta ezen a szakaszon az autóját.

A második gyors az egyik vízválasztója volt a futamnak. A szakasz rendkívül veszélyesnek ígérkezett, szinte minden a versenyben résztvevő páros defektet kapott, és egy hatalmas bukás miatt végül törölték is a gyorsaságit. Két elrajtoló Peugeot-s egység is defekttel érkezett a célba. A versenyigazgatóság átlagidőket osztott ki az el nem rajtolt legénységeknek, így nekik másfél perc előnyük keletkezett.

A továbbiakban Hangodi Bendegúz próbált még gyorsabban menni, mint azt korábban tette, sajnos neki is bukással fejeződött be a pécsi versenye.

Norbert és Francesca Maior, akik a kolozsvári Rally Academy versenyzői, jó tempót diktálva vették át a vezetést és megtartották előnyüket egészen a futam végéig. Csomós Miklósék a másfél perces hátrányból majdnem egy percet ledolgozva jöttek fel a második helyre, míg a dobogó harmadik fokára a tavalyi bajnok Jánosa Ákos és navigátora, Szőke Tamás állhatott fel.

Hátrébb a prológot megnyerő Márta – Hényel kettős autózott, mögöttük nagy csata alakult ki Hibjánék és Riskóék között. Az utolsó gyorsaságin Márta Janáéknak eltört valami a hajtásrendszerben, alig tudtak kivánszorogni a gyorsasági szakaszról és így Hibjánék fejezték be negyediknek, Riskóék pedig  ötödiknek a futamot.

A pontversenyben Csomósék előnye 18 pontra nőtt azzal, hogy nagy vetélytársuk pont nélkül fejezte be a számukra hazai versenyt. Szaueréknak még van matematikai esélye arra, hogy megnyerjék a kupát az utolsó futamon, hiszen egy rajt-cél győzelemért maximálisan 19 pont szerezhető. Maiorék ezzel a győzelmükkel feljöttek a harmadik helyre és utánuk is nagy csata alakulhat ki a további helyezésekért.

A Kupasorozat záró állomása egyben a bajnokság utolsó fordulója is. A II. Nyíregyháza Rally november 8-10 között kerül megrendezésre.

53. Mecsek Rallye - Peugeot Kupa végeredménye:
1. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO), 1:25:07.9
2. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft.,          +40.1
3. Jánosa Ákos – Szőke Tamás, Garlas MS Kft.                        +1:23.2
4. Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft.                     +4:29.7
5. Riskó Dániel – Bíró Péter/Losonczi Csaba, East Motorsport Kft. +4:32.9
6. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team       +4:55.3