/image/61/5/peugeot-210-ans-fonddecron-1210x370es.704615.png
/image/61/5/peugeot-210-ans-fonddecron-1210x370es.704615.png

210 ÉVES SZÜLETÉSNAP

Csatlakozzon a 210 éves születésnapunk ünnepléséhez: nézze meg történelmünk 12 mérföldkövét - csak kattintson a képekre. 

210 évnyi történelem, 210 évnyi hihetetlen történetek

Nem volt könnyú kiválasztani csupán 12 történetet. 
Ugorjon fejest és ismerje meg a Peugeot pillanatait felidéző 12 videót:

i

 

Armand PEUGEOT

"Ne félj semmitől. Csak higgyél benne.”
Menjünk vissza 1882-be. Az egész egy ember közlekedés forradalmasításáról szóló víziójával kezdődött. Eleinte biciklikkel, majd fejlett automobilokkal. Armand szenvedélyesen vonzódott mindenhez, aminek kerekei voltak és lelkesen kutatta, hogyan lehetne a dolgokat másképp csinálni. Ez a gondolat vezérelte a PEUGEOT márkát minden korszakban. 

i

 

PEUGEOT ÉS A WRC

Homok, sár és por: ez a PEUGEOT valódi terepe, melyet évtizedeken át uralt. 
Miután 1978-ban megnyertük a Safari Rallyt, a PEUGEOT bevette a Rally világát. Persze ez csupán a kezdete volt egy győzelmekkel szegélyezett hosszú történetnek, mely a PEUGEOT szakértelmét bizonyítja a terepversenyeken.

i

 

Le Mans 1993

Mi jobb, mint a dobogó legfelső fokán állni? Ha az egészet uralod. 
A PEUGEOT 1993-ban három 905 versenyautóval állt rajthoz a mitikus  Le Mans-i 24 órás versenyen. A márka egy emlékezetes versenyt szeretett volna, mielőtt áttér a Forma-1-re, és pontosan ezt tette. Egy fárasztó, küzdelmes verseny után a PEUGEOT hármas győzelmet aratott, amivel egy Le Mans-i legenda született. 

i

 

6 "Év Autója"

Nem ismerünk lehetetlent.
Mi a közös 1969, 1988, 2002, 2014, 2017 és 2020-ban? A PEUGEOT mindegyik évben elnyerte a legrangosabb elismerést: az Év Autója Díjat. Ezzel a PEUGEOT az első és egyetlen márka, mely 6 alkalommal is megkapta ezt a kitűntetést. 

i

 

Pikes Peak

Az egyik legrangosabb, legveszélyesebb és legvadabb hegyi felfutó verseny a világon.
A PEUGEOT 405 T16-tal 1988-ban és 1989-ben sorozatban kétszer is megnyertük ezt a versenyt. 25 évvel később a PEUGEOT oroszlánja újra üvöltött - ezúttal Sébastien LOEB vezette a 208 T16-ost, és nem csupán győzött, hanem rekord idő alatt - 8:13.878 - ért fel a felhők között található célba. 

i

 

Type 1, 2, 3

Ismerd meg autóink ősanyáit.
Armand PEUGEOT úgy döntött, hogy az 1889-es Párizsi Világkiállításon murarja be első autóját, a gőzhajtású Type 1-et. A következő évben jelent meg a már belsőégésű motorral szerelt Type 2, amit a Type 3 követett nemsokkal később. A Peugeot örökség ezzel megszületett.

i

 

Az e-LEGEND

Amikor a  múlt találkozik a jövővel, akkor születnek a legendák.
A 2018-as Párizsi Autókiállításon mutatkozott be, és tömegek sereglettek köré, hogy megismerjék a teljesen elektromos hajtásláncát és retro, mégis jövőbemutató megjelenését. De ez nem minden. Több tízezren kérték online petícióban, hogy ez a hihetetlen prototípus gyártásba kerüljön és az e-Legend hamarosan valósággá válhat.

i

 

A PEUGEOT 205

Az autó, amit csak imádni lehet.
Nem csupán egy kezes ferdehátú, vagy egy felejthetetlen első autó volt. A 205 egy valódi ikon, mely a hétköznapokon túl meghódította a rally világbajnokságot és a közönség szívét is. A történet 1983-ban kezdődött és 15 év alatt több, mint 5 millió példány fogyott belőle. 
 

i

 

PEUGEOT 404

Egy szám. Egy autó. Egy legenda.
Elegáns, modern vonalaival több, mint egy családi autó, szinte egy divatikon. A PEUGEOT 404 60 éve született és a Pininfarina stúdió avantgárd stílusát képviseli. Később rengeteg verzióban készült, köztük volt kabrió, kombi és igazi luxusautó is.

i

Az Indy 500 és a "Sarlatánok"

Miért kapta a három fiatalember ezt a becenevet? Hogyan bizonyították be, hogy mindenki téved?
Georges Boillet, Jules Goux és Paolo Zuccarelli a PEUGEOT pilótái voltak és a korszellemmel ellentétben teljesen más irányból közelítették meg a motorok felépítését. Engedélyt kaptak, hogy amatőrként saját versenyautót építsenek, ez volt a PEUGEOT L76. Az autó forradalmi volt: könnyebb, hatékonyabb és takarékosabb motorral készült, emiatt tudták megnyerni  az 1913-as Indy 500-ast, ráadásul ők voltak az első európai győztesek.

i

 

A dolgozók

Nélkülük a PEUGEOT nem létezhetne.
Az emberek teszik a PEUGEOT márkát naggyá. Tehetségükkel, kreativitásukkal Armand PEUGEOT útján járnak, és az ő modern automobilizmusról alkotott vízióját valósítják meg, mellyel 160 országot hódítottak meg.

i

 

A 401 Eclipse

Egy innováció, ami a tetőt érintette. 
1932-ben George PAULIN egy olyan nyitott autóról álmodott, amelynek a teteje nem ázik be. Az ötlete egy elektromos hátrahúzható keménytető volt, melybe azonnal beleszerettek a PEUGEOT vezetői. Ezt a megoldást 60 évig alkalmazták is a különböző PEUGEOT modelleknél.