/image/36/7/fejlec_2016_06.57367.jpg

PEUGEOT RALLY

Ifj. Tóth János 7-szeres abszolút magyar bajnok újra versenyben az új Peugeot 208 T16 R5 versenyautóval!

PEUGEOT RALLY 208 T16 R5

HÍREK

Peugeot_rally

Peugeot Total Hungária Rallye Team – Ózd-rali


Egy lassító okozta az ifjabb Tóth János, Szőke Tamás kettős vesztét az Ózd-rali szombati utolsó szakaszán. A Peugeot Total Hungária Rallye Team párosa a harmadik helyről várta a hatodik gyorsaságit, amelyen aztán a rajttól egy kilométerre közelebbi ismeretséget kötött egy lassítóval.

Az efféle „kéretlen találkozás” általában nem okoz nagy károkat, ezúttal azonban kilyukadt a Peugeot 208 T16 R5 hűtője, és bár a szakaszt teljesítette a kettős, azt egyikük sem akarta, hogy a motornak nagyobb baja essen, így kénytelen-kelletlen kiálltak a versenyből.

„Jellemző volt erre a versenyre, főleg a délutáni-esti szakaszokon, hogy nem tudtuk megfelelően felmelegíteni a gumikat, ezért sokat csúszkáltunk. Az ominózus szombati utolsó szakaszon is elspórolgattam az első néhány kanyart, de a lassítónál arra számítottam, hogy már lehet rendes versenytempóban közlekedni. Nem lehetett. A négysoros lassító első gumiját még ki tudtuk kerülni, a másodikat azonban telibe találtuk – ráadásul olyan szerencsétlenül, hogy kilyukadt a hűtő. Végigmentünk a gyorsaságin, de a célban kiderült, hogy nagyobb a baj, mint gondoltuk” – mondta a hétszeres bajnok ifjabb Tóth.

„Nem a lassítók éve ez számunkra – tette hozzá Szőke Tamás. – A szombati utolsó szakaszon sajnos telibe vertük az első lassítót, és bár le tudtunk jönni a szakaszon, közben folyamatosan figyeltem a motor és az olaj hőmérsékletét. Akkor még azt hittük, töltünk rá vizet és legurulunk a szervizparkba. Ám amikor rátöltöttem a vizet, azt láttam, hogy orrán-száján folyik. Semmiképpen sem tudtunk volna lábon eljutni a szervizig anélkül, hogy megfőzzük a motort. Így azután sajnos feladtuk a versenyt.”

Pedig addig jól álltak. Az első két szakaszon talán még benne volt ifjabb Tóth János kezében és lábában a pécsi esés, kellett két gyorsasági a visszarázódáshoz. Utána azonban magasabb fokozatra kapcsolt a páros, s ebben segített a Peugeot új versenyprogramja is.

„Jóval erősebb volt a 208-as motorja, minden pillanatban közel a maximumon lehetett használni” – mondta ifjabb Tóth, aki érthetően rettenetesen csalódott volt a kiesés, és kicsit az egész szezon miatt is, amelyen a kassai futamgyőzelem afféle szépségtapasz volt csupán. 

PILÓTA/NAVIGÁTOR

/image/36/9/rally_pilota.57369.jpg

A bajnok visszatér!
Ifj. Tóth János, „Janika”, ahogy a rajongói szólítják, a magyar rali sport legnépszerűbb és egyik legkiválóbb pilótája,  7-szeres abszolút magyar bajnok, és Szőke Tamás az utóbbi évek  legsikeresebb magyar navigátora, szintén abszolút magyar bajnok a Peugeot 208 T16-tal, egy abszolút bajnok esélyes autóval vágnak neki a szezonnak.

PEUGEOT 208 T16 - AZ AUTÓ

/image/37/0/peugeot_208_t16_r51.57370.png

A Peugeot Sport által fejlesztett már most rendkívül keresett 208 T16 már a harmadik versenykiadás a 208 alapváltozat megjelenése óta, amely a 208 R2 és a 208 Racing Cup modelleket követi. A 208 T16 egy vérbeli versenyautó, műszaki megoldásai Peugeot Sport kiváló  szakértelmét dicséri és tovább viszi a Peugeot motorsport hagyományait.
 

A 208 T16 formatervezője a miskolci származású  BOCSI Attila

 

PARTNEREINK

/image/37/1/960x460_logos.57371.jpg