/image/69/5/wk2816-historie-1210x370.57695.jpg

A több mint 200 éve tartó innováció kezdetei

Az 1734-ben született Jean-Pierre Peugeot határozta el, hogy a család megélhetését az akkoriban kibontakozó ipari tevékenységre alapozza. Döntését nagyban meghatározta,  hogy a családi malmot nem ő örökölte, így életének nagy részét a textiliparra áldozva egy kelmefestő műhelyt, egy olajüzemet és egy gabonaőrlő malmot hagyott örökül.  

Gyökeres fordulat akkor következett be, amikor 1810-ben fiai, ifj. Jean-Pierre és Jean-Frédéric ismét egy új szakmát kitanulva, fűrészlapokhoz szükséges hengerelt acél gyártásába kezdett, abban az átalakított malomban, melyet apjuk Jean-Frédéric-re hagyott.

A családi vállakozásban gyártott termékek köre folyamatosan bővül. Az 1840-ben napvilágot látott, híres kávéőrlőn kívül a Peugeot család többek között szalagfűrészt, rugókat, esernyő-alkatrészeket is gyárt.

/image/69/4/wk2816-historie-de-peugeot-familie-640x480.57694.jpg

.

Peugeot 201, belépés az autógyártás korszakába

 1929-ben bemutatják a 201-et, amely útjára indítja a Peugeot modellek háromjegyű számozását, amelyben a modellcsaládot jelölő szám és a sorozatszám egy nullát fog közre. A Sochaux-Montbéliard üzemből kikerült 201 azért is nevezetes, mert ezzel a modellel vált a márka manufakturából sorozatgyártó üzemmé.
A népszerű 201 lett az új kínálat kiindulópontja, amelyet a 301 követett 1932-ben, majd a 401 és a 601 1934-ben. A második világháború előtt a 401, a 301 és a 201 modelleket fokozatosan felváltja a 402 (1935), a 302 (1936) és a 202 (1938).
Számozás középen egy nullával, átfogó modellválaszték kialakítása és a modellek felgyorsuló megújulása az ügyfelek változó elvárásaihoz alkalmazkodva: ezeket a máig érvényes értékeket örökölte Peugeot a harmincas évekből.
2012 tavaszán jelent meg a Peugeot 208, kiegészítve ezzel a  nyolcas generációt, amelyet jelenleg a 308, a 308 SW, az 508 és az 508 SW képvisel.
Az 1007 az első modell, melynek számozásában két nulla szerepel, a különleges modellek jelölésére. Ezek közé tartozott a Peugeot 4007 szabadidőautó, illetve a jelenlegi kínálatból a Peugeot 2008 SUV, a Peugeot 3008 crossover és a Peugeot 5008 egyterű. A három- vagy négyjegyű számot viselő modellek kínálata 2012-ben tovább bővült két hibridautó, az 508 RXH és a 3008 HYbrid4 bevezetésével.

Piacra dobják az első Peugeot robogót, az S55-öt

Az 1882-ben megépített Grand Bi, az első óriáskerekű Peugeot velocipéd bemutatkozása után újabb és újabb, a márka nevével fémjelzett két- és háromkerekű látott napvilágot: utcai- és versenykerékpárok, tandemek, robogók és számos motorkerékpár.
A Peugeot Scooters, amely 113 éve az európai városok közlekedésének főszereplője, azzal büszkélkedhet, hogy a legrégebbi olyan konstruktőr a világon, aki motorizált kétkerekű járműveket gyárt.
A kétkerekű kaland Beaulieu üzemében indult, ahonnan számos, szép sikert aratott motor került ki 1898-től. Az első Peugeot robogót, az S55-öt 1953-ban kezdték forgalmazni. A motorkerékpárok piacán a Peugeot 1974-ben 550 ezer eladással értékesítési csúcsot döntött, többek között azzal az emblematikus 103-as modellel, amely 2011-ben a 40. születésnapját ünnepelte. A Peugeot berobbant a motorizált kétkerekűek világába, és azóta is folyamatosan gazdagítja választékát újabb és újabb innovációkkal. Ilyen például az 1982-ben bevezetett, 80 cm3-es SC/SX, a világ első műanyag karosszériás robogója; a Scoot’Elec, az elektromos robogók előfutára 1995-ben; 2002-ben az Elystar, ez az első robogó, melynek fékrendszerét ABS-sel szerelték fel; majd 2006-ban az autók ihlette, 125-től 500 köbcentiméteresig terjedő GT motorok, a Peugeot Satelis és Géopolis.
2010-ben a Peugeot Motocycles nevet felváltotta a Peugeot Scooters, és a vállalat megkezdte a forgalmazást Kínában. 2011-ben a Peugeot Scooters ismét forradalmi újítással jelentkezett a városi mobilitás terén a 100 százalékig elektromos, újgenerációs e-Vivacity robogó, valamint a majdani háromkerekű Peugeot Metropolis Project 400i robogó bevezetésével, amelyet világújdonságként mutatott be a 69. Motorkiállításon Milánóban. Ezzel a két új robogóval tovább bővült az 50-től 500 köbcentiméteresig terjedő motorok már egyébként is gazdag, 20 modellből álló választéka.

A 404 kabriótól az RCZ-ig: az elegáns Peugeot stílus

Az autógyártók között a Peugeot elsőként kínált sorozatgyártású kupé-kabriókat. 1934-ben a Peugeot 401 és 601 Eclipse lehajtható fémtetővel készült, amely Georges Paulin formatervő képzeletének gyümölcse. A Peugeot kupék és kabriók hagyománya a háború után is folytatódik: a 203-as kabriót 1951-ben a Párizsi Szalonon mutatják be, az első 404 kupék és kabriók pedig 1962-ben kerülnek forgalomba. A Pininfarina nevével fémjelzett 404 Cabriolet egyike a hatvanas évek legszebb francia autóinak, és még ma is rendkívül népszerű a gyűjtők körében.

A kupék sikerét tovább vitték a 206 CC, a 207 CC, 307 CC, majd a 308 CC, a 407 Coupé és a Peugeot RCZ modellek

Peugeot 205, az igazi nagyágyú

Peugeot_205

   

1983-ban a Peugeot bevezeti a 205-öt, majd 1984-ben a legendás 205 GTI-t. A 205 Turbo 16 két rali világbajnoki címhez juttatja a Peugeot-t, 1985-ben és 1986-ban. A Peugeot 205-ből több mint 5 millió példány készült. Még ezt a rekordot is felülmúlta utóda, az 1998-ban bevezetett Peugeot 206, amelyből több mint hat és fél milliót gyártottak.


A 205 és a 206 eladási sikereinek köszönhetően a Peugeot elkezdhette nemzetközi gyártó kapacitásának kiépítését. 1998-ban a Peugeot megállapodást írt alá Rio de Janeiro állammal egy üzem megépítéséről Porto Realban, ahonnan 2010. decemberében gördültek le az első 206 modellek. A 2006-ban bevezetett Peugeot 207 típus 2007-től a legnagyobb példányszámban értékesített autó lett Európában.


A kettes modellcsalád sikertörténete 2012-ben tovább folytatódott az új Peugeot 208 bevezetésével. A dicsőséges elődök sorához (205, 206, 207) csatlakozó 208 a városi kisautók igazi megújulását, sőt a Peugeot újjászületését is jelzi. A 208-nak minden ütőkártyája megvan ahhoz, hogy legendás elődjéhez méltó babérokat arasson.

Elkötelezetten a környezet védelme mellett

1999-ben kezdi meg a Peugeot a 607 forgalmazását, amelynek kínálatában megtalálható a világújdonságként bevezetett részecskeszűrővel (FAP) ellátott HDi motor. A részecskeszűrő egy öntisztító berendezés, amely 99,9 százalékkal csökkenti a dízelmotorok által kibocsátott koromrészecskék légkörbe jutását. A Peugeot HDi motorok többségét fokozatosan felszerelték a HDi technika előnyeit a fokozott környezetvédelemmel ötvöző részecskeszűrővel.
A Peugeot ugyanebben az évben vágott bele a brazíliai a « Karbonkút » programba a Francia Erdőgazdálkodási Hivatallal (ONF) és egy francia-brazíl civil szervezettel karöltve. A kezdeményezést az üvegházhatás elleni küzdelem jegyében hozták létre. A több mint tíz éve megkezdett projekt sikere egyértelmű: 2 millió fa elültetésével nettó 111.000 tonna szén-dioxidot sikerült megkötni.
A Peugeot folyamatos innovációinak egyik fő célja napjainkban is a CO2-kibocsátás mérséklése. A márka 2011-ben bevezette a legújabb generációs Stop&Start* rendszerrel felszerelt e-HDi mikrohibrid** technikát, amelyet a Peugeot 508 után újabb modellekbe vezetnek be, így a 308, a Partner Tepee, valamint a 3008 és az 5008 modellcsaládokba.
*Stop&Start: a motor automatikus leállítási és újraindítási rendszere.
**Az e-HDi technika a hagyományos autókéhoz képest 15 százalékkal csökkenti a fogyasztást a sűrű városi közlekedésben, ugyanakkor 40 százalékkal gyorsabban indítja újra az autót, mint a hagyományos önindító.

Peugeot_e_hdi_motor