Peugeot_308

PEUGEOT 308 GT

Az új Peugeot 308 számos technológiai újítást kínál. Akár a vezetés örömét, akár a kényelmet szolgálják ezek az újítások, az biztos, hogy a fedélzeten töltött minden pillanatot értékessé tesznek.

ÉRINTŐKÉPERNYŐ

i

A Peugeot i-Cockpit-ot arra tervezték, hogy ösztönös mozdulatokra építő, intenzív élményt nyújtson. A nagy, 9,7 colos érintőképernyőről irányítható számos berendezés : a légkondicionáló, a vezetést segítő rendszerek, a multimédiás eszközök, a navigáció és a telefon*. A könnyen elérhető, két oldalon elhelyezkedő hét gyorsgomb nagyban segíti az érintőképernyő kezelését.

*a feltüntetett felszereltségi elemek egy része széria, más része opció, változattól függően rendelhetőek. Kérje márkakereskedője segítségét!

MULTIMÉDIA

i

A központi kijelzőről* irányítható a rádió-CD és az mp3-lejátszó. Az USB/jack csatlakozóknak köszönhetően kedvenc hanghordozónkról is bejátszhatóak az audio file-ok.

Válogasson filejai között, állítson össze lejátszási listákat, és mentse el kedvenc zeneszámait az érintőképernyő 6,9 Go háttérmemóriájába. Higgye el, a legnehezebb a megfelelő zeneszám kiválasztása lesz …

Nem kell többé kivárni, míg hazaérünk: : a multimédia rendszernek köszönhetően fényképalbuma is önnel utazik. Illessze be pendrive-ját a fedélzeti számítógépbe: az interaktív képernyő segítségével az autóban ülve teljes képernyőn rendezgetheti, válogathatja és nézegetheti képeit.

változattól függően széria

/image/76/0/08.49760.jpg

SEBESSÉGFÜGGŐ SZERVOKORMÁNY

Az új Peugeot 308-ban a hidraulikus szervokormányt elektromos szervokormány váltja fel, melynek köszönhetően tovább csökkent a CO2-kibocsátás.
Másik előny: az elektromos irányítással könnyebb az autóval a városban manőverezni, amit a jelentős mértékben lecsökkent fordulási szög csak tovább fokoz.

/image/77/7/23.49777.jpg

AERODINAMIKAI TULAJDONSÁGOK

Az új Peugeot 308 stílusa, mérete, alacsonyabbra került súlypontja jelentős mértékben befolyásolta az autó aerodinamikáját. A jármű Cx és SCx értékei saját kategóriájában minden eddiginél jobbak: 0,28 illetve 0,63. A kiváló aerodinamika nagyban hozzájárul a fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentéséhez.

TOLATÓKAMERA

i

A tolatókamera* megmutatja, ami nem látható az autó mögött, és hangjelzéssel figyelmeztet, ha túl közel kerülünk hozzá: a csomagtérajtó magasságában elhelyezett kamera tolatáskor automatikusan működésbe lép, és továbbítja a képet az érintőképernyő felé. Színes vonalak jelzik a rendelkezésre álló távolságot.
*opció

DRIVER ASSISTANCE CSOMAG

i

A Driver Assistance Pack három funkcióval rendelkezik, mely az autó elejében elhelyezett radar segítségével működik:

A távolságtartó tempomat egy kiegészítő sebesség- és távolságrögzítő funkciót kínál, amely az előttünk haladó járműtől való távolságot határozza meg. Amint a radar egy járművet észlel, a motorfék és a gázpedál együttesen és automatikusan megtart egy adott távolságot. Amennyiben a motorfék által végrehajtott sebességcsökkenés nem elegendő a megadott távolság megtartására, a rendszer figyelmeztetést küld és vezetőre bízza a sebesség irányítását.
Ütközés veszélyére figyelmeztető jelzés: amennyiben a radar úgy érzékeli, hogy az előttünk haladó jármű túl közel van, hang- és vizuális jelzés figyelmezteti a vezetőt, hogy az ütközés elkerülése érdekében fékeznie kell.
Automatikus vészfék: amennyiben a radar az előttünk haladó járművel való ütközés kockázatát érzékeli, a rendszer automatikusan automatikus fékezéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy elkerülhető legyen az ütközés. A holttér-figyelő berendezésnél a visszapillantó tükörbe épített fénydióda figyelmezteti a vezetőt a holttérben megjelenő autóra vagy motorra. További berendezések: elektromos kézifék, tolatóradar, kulcs nélküli nyitás és indítás, parkolást segítő rendszer.


Az oldalon felsorolt felszereltségi elemek egy része széria, más része opció, változattól függően rendelhetőek. Kérje márkakereskedője segítségét!
/image/77/2/41.49772.jpg

KULCS NÉLKÜLI INDÍTÁS

A hagyományos kulcs helyett az ajtók az elektronikus felismerés révén nyithatók, a motor beindítása, illetve leállítása pedig a Start/Stop gomb egyszerű megnyomásával történik. Az első ajtó kilincsének egyetlen érintésével bezárható az autó (miután meggyőződtünk, hogy nincs senki az autóban.)

/image/73/7/surveillance-peugeot-nouvelle-308.49737.jpg

HOLTTÉR-FIGYELŐ BERENDEZÉS

A holttér-figyelő berendezésnél* a visszapillantó tükörbe épített fénydióda figyelmezteti a vezetőt a holttérben megjelenő autóra vagy motorra.

*változattól függően opcióként rendelhető

FORMATERV

i

Az új Peugeot 308 kompaktságának köszönhetően könnyebb is. A korábbi verzióhoz képest 47 mm-rel alacsonyabb, 23 mm-rel rövidebb és 10 mm-rel keskenyebb autó a súlyából is veszített, melyhez a lézerhegesztéses technika alkalmazása szintén hozzájárul. További 70 kg-ot sikerült lefaragni a teljesen új EMP2 platformnak köszönhetően.

FELSZERELTSÉG

i

A felszereltség tervezésekor is szerepet játszott a súlycsökkentés szempontja. Még a fékrendszer is, melyet a súlycsökkentésnek megfelelően alakítottak ki, részt vesz a szédületes "fogyókúrában".

LEJTŐN VALÓ ELINDULÁST SEGÍTŐ RENDSZER

/image/77/2/41.49772.jpg

A vezetés kényelme és biztonsága érdekében az új PEUGEOT 308  új generációs elektromos kézifékkel* 

A lejtőn való elindulást segítő rendszer* két másodpercig álló helyzetben tartja az autót, míg a vezető a fékről átlép a gázpedálra, így segítve a lejtőn való elindulást.


* változattól függően rendelhető, széria vagy opció

A SÚLY CSÖKKENTÉSE

i

Az új Peugeot 308 súlycsökkentése a jobb menetteljesítmény mellett a fogyasztás és a CO2-kibocsátás mérséklését is szolgálja.

A régi 308 modellhez képest elért 140 kg súlycsökkentés az autó számos pontját érintette: kompaktabb méretek, aerodinamikai tulajdonságok, a felhasznált anyagok és felszereltségi elemek súlyának csökkentése. Mindezt anélkül sikerült elérni, hogy a vezetés élménye vagy a bent ülők biztonsága bármilyen mértékben kárt szenvedne.