Peugeot_Boxer

A biztonság, a vezetés és a manőverezés könnyítése érdekében az új Peugeot Boxert számos felszereltségi elemmel láttuk el.

Programozható tempomat

Az új programozható tempomat és sebességhatároló Active szintnél az alapfelszereltség része (a 3.0 l HDi erőforrás esetén sebességhatároló nélkül). Segítségével a jármű sebessége a beprogramozott sebességen tartható bármilyen domborzati viszonyok között úgy, hogy a vezetőnek nem kell a gázpedálra lépnie.

ESP

Az új Boxer szériában tartalmazza az ESP-t.

Az ESP része a

  • kipörgésgátló,  
  • a dombsegéd és  
  • a terhelésfüggő adaptív fékerő-szabályozás.

A kipörgésgátló a hajtott kerekek kipörgését figyeli, és a fékre, illetve a motor fordulatszámára hatva állítja vissza a tapadást.
A dombsegéd akkor kapcsol be, ha a jármű áll, a motor jár, a vezető lába a fékpedálon van, és öt százalékosnál meredekebb emelkedőn előremeneti vagy hátrameneti sebességfokozatban van. Ilyenkor a fékrendszer még két másodpercig megtartja nyomását, miután a sofőr levette a lábát a fékpedálról, ezzel is megkönnyítve az elindulást, megakadályozva, hogy a jármű visszaguruljon, akár teljes terhelés mellett is.
A terhelésfüggő adaptív fékerő-szabályozás a terhelés és tehereloszlás függvényében szabályozza azt a pontot, ahol az ESP beavatkozik, így a jármű még stabilabban követheti az utat kritikus helyzetekben.

GRIP CONTROL

/image/39/1/peugeot-boxer-robustesse-600.51391.jpg

Az intelligens menetstabilizáló rendszer (GRIP CONTROL)* az ESP továbbfejlesztett változata, amely nehéz terepen vagy csúszós úton (pl. sárban, homokban, hóban) javítja a tapadást.
A műszerfalon elhelyezett gombbal aktiválható, ha lecsökken a tapadás, a kipörgésgátlótól átveszi a stafétát, a jobban tapadó kerékhez továbbítja a hajtást, így javítja a tapadást, és segít megtartani a kívánt nyomvonalat.
30 km/h feletti sebességnél automatikusan kikapcsol.
A GRIP CONTROL új funkciója a lejtmenet-szabályozó, amely segít a vezetőnek az egyenletes sebesség megtartásában, amikor 30 km/h-nál kisebb sebességgel, 8%-nál meredekebb lejtőn halad – különösen laza talajon – anélkül, hogy a gáz- vagy a fékpedált kellene használnia.
Ha a sofőr 30 km/h-nál nagyobb sebességre gyorsít, automatikusan kikapcsol.
*opció

SÁVELHAGYÁSRA FIGYELMEZTETŐ RENDSZER

A középső visszapillantó tükör fölött elhelyezett kamera folyamatosan figyeli az utat, és amennyiben a sofőr irányjelző használata nélkül lép át egy folytonos vagy szaggatott  vonalat, figyelmeztető lámpa villan fel a műszerfalon, illetve a sávelhagyás oldalán hangjelzést is ad.
A rendszer 60 km/h sebesség felett lép működésbe.
Opcióként rendelhető.