Peugeot_3008_DKR

A januári Dakaron (Dél-Amerika), majd a nyári Silk Way Rally-n (Oroszország, Kazahsztán és Kína) aratott győzelmet követően erős indítás várható a PEUGEOT részéről a 2017-es szezonban.
A Peugeot Sport a PEUGEOT dizájnközponttal karöltve az új PEUGEOT 3008 szabadidő-autó alapján egy karakteres, erőteljes versenygépet hozott a világra. A modell bemutatására a Párizsi Autószalonon kerül majd sor.
A Peugeot Total Team mind a négy versenyzőpárosa az új PEUGEOT 3008 fedélzetén vág majd neki változatlan felállásban a 2017-es Dakarnak, melyen nemcsak erős mezőny, de sok nehézség is várható.


A technikai kihívás és egy álom különös találkozása

Az új PEUGEOT 3008 DKR az új 3008 szabadidő-autó extrém változata, mely a végletekig fokozza az alapmodell legfőbb stílusjegyeit és bestiális méreteit (amit leginkább hátulról, 45°-os szögből nézve figyelhetünk meg). A versenyautó hűen őrzi a szabadidő-autó dinamikus megjelenését, melyet az autó széles farán elhelyezett fekete betét, illetve a tető vonalát hangsúlyozó krómozott díszléc fokoz tovább. A két modellen elölről és hátulról nézve közös formai elemeket is láthatunk, mint például a lámpák, a hűtőmaszk és a vörös karmokat magában foglaló hátsó fekete betét.  
Műszaki szempontból több fejlesztést is végeztek a Peugeot Sport munkatársai, akik mindenekelőtt a felfüggesztésekre (lengéscsillapítókra és helyzetükre) összpontosítva igyekeztek tovább javítani az autó műszaki paramétereit, dolgoztak továbbá az autó hűtésén és tömegén, megőrizve a jármű stabilitását, végül és nem utolsósorban klímaberendezést is szereltek be, melyet bizonyára nagyra értékelnek majd a versenyzők.
A motor szintén a munka fontos részét képezte, annál is inkább, mivel a FIA legújabb szabályai szerint a kétkerék-meghajtású dízel járművek esetében a levegőszűkítő belső átmérője legfeljebb 38 mm lehet (39 mm helyett), ami nagyjából 20 lóerőnyi veszteséget jelent. A mérnökök ezért mindent megtettek, hogy kompenzálják a hátrányt, mindenekelőtt pedig igyekeztek megkönnyíteni alacsony fordulatszámon a motor használatát. Jelentős erőfeszítéseket végeztek a motor megbízhatósága terén is.

Sébastien CRIQUET, a PEUGEOT 3008 alapmodell és a PEUGEOT 3008 DKR versenyautó tervezője
„Igazság szerint már az új PEUGEOT 3008 szabadidő-autó tervezésekor a modell extrém változatáról álmodoztunk. Ezért különösen örültünk, amikor a Peugeot Sport a 2017-es Dakar versenyautójának kifejlesztésével keresett meg bennünket, hiszen lehetőség nyílt arra, hogy szabadon engedjük a fantáziánkat a 3008 SUV vadabb változatának megalkotásához. A versenyautónak szigorú műszaki előírásoknak kell megfelelnie, a designt azonban a szériamodellen végzett munkánk inspirálta számos egyedi elemmel kiegészítve, mely dinamikus és erőteljes megjelenését biztosít az új PEUGEOT 3008 DKR versenyautónak: a nagy kerekek, a fekete, „Black Diamond” fantázianevű tető, a lámpák, a hűtőmaszk, a fekete farbetét a vörös karmokkal.”

Jean-Philippe IMPARATO, CEO PEUGEOT
„Az új 3008 DKR annak a jele, hogy a PEUGEOT új állomáshoz ért tereprali-projektje terén. A versenyautó és a szériamodell egyik közös vonása a kétkerék-meghajtás, melynek hatékonysága több rali versenyen is beigazolódott. A Peugeot-Total Team ragyogó 2016-os szezonját követően, számos technikai fejlesztés eredményeként megszületett új PEUGEOT 3008 DKR esélyesnek tűnik újabb bajnoki címek megszerzésére.”

Bruno FAMIN, a PEUGEOT Sport igazgatója és a Peugeot-Total Team vezetője
„Az új 3008 DKR-on megpróbáltunk kijavítani minden korábban gondot okozó elemet, méghozzá a koncepcióban rejlő kihasználatlan lehetőségek továbbfejlesztésére törekedve, gondolok itt mindenekelőtt a felfüggesztésekre. Kezdjük összegyűjteni a tapasztalatainkat, miközben tisztában vagyunk vele, hogy egy olyan próbatétel, mint Dakar, mindig tartogat meglepetéseket!”
 
Rajtgépnél az álomcsapat  

A Peugeot-Total csapat 2017-ben változatlan felállásban vág neki a Dakarnak. Stéphane  PETERHANSEL /  Jean-Paul  COTTRET, Carlos SAINZ / Lucas CRUZ, Cyril DESPRES / David CASTERA és Sébastien LOEB / Daniel ELENA állnak majd a rajtvonalnál az új PEUGEOT 3008 DKR fedélzetén.
A legutóbbi versenyeken és a spanyolországi, illetve marokkói teszteléseken az álomcsapat kivételes szolidaritásról és csapatszellemről tett tanúbizonyságot. Mindnyájan lelkesen, teljes erőbedobással készülnek a 2017-es Dakarra, mely várhatóan nem kevés nehézséget tartogat számukra.
Akárcsak 2015-ben, a Peugeot-Total csapat számára a marokkói rali (október 3-7.) jelenti majd a főpróbát, melyen Carlos SAINZ / Lucas CRUZ az új PEUGEOT 3008 DKR-t teszi próbára. Cyril DESPRES / David CASTERA, a Silk Way Rally győztesei kísérik majd őket, méghozzá az utoljára versenyző PEUGEOT 2008 DKR fedélzetén.