L500 R HYbrid: a PEUGEOT látomása a jövő sportautójáról

L500 R HYbrid: a PEUGEOT látomása a jövő sportautójáról

PEUGEOT-L-500-KONCEPCIO

1916. május 30-án Dario RESTA a PEUGEOT L45 versenyautóval, 135 km/h átlagsebességgel megnyerte a legendás 500 mérföldes indianapolisi versenyt. Száz évvel később a PEUGEOT a futurista megjelenésű „indi” versenyautó, a PEUGEOT L500 R HYbrid bemutatásával állít emléket a legendás csapatnak, a sporttörténetbe Sarlatánok néven bevonult pilótáknak, akik 1913 és 19191 között három csodaszép győzelmet szereztek a PEUGEOT-nak a tengerentúli Indy 500 versenypályán.

A maximális vezetési élményre kihegyezett versenyautó- tanulmány

A PEUGEOT L500 R HYbrid a lehető legközelebb terpeszkedik az aszfalthoz, így már az első méterektől kibontakozik a benne rejlő potenciál. A széles nyomtáv, a mindössze egyméteres magasság és az egytonnás súly nem mindennapi teljesítményre teszi alkalmassá a PEUGEOT L500 R HYbridet: 2,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és az 1000 métert 19 másodperc alatt teszi meg álló helyzetből indulva. Az 500 lóerős plug-in hibrid hajtáslánc, amelyet a Peugeot Sport mérnökei fejlesztették ki és a 308 R HYbridből kölcsönöztek, két villanymotort (egy elöl, egy hátul) kapcsol össze a 270 lóerős benzinmotorral, az együttes nyomatékmaximum 730 Nm. A hűtőmaszk oroszlán emblémájától induló vonalak jellegzetes Peugeot-s stílussal ruházzák fel a PEUGEOT L500 R HYbridet, míg a hátsó rész – a neves elődre utalással – áramvonalas kialakítása jól hangsúlyozza a legújabb PEUGEOT modellek stílusától elválaszthatatlan, három karmot formázó hátsó lámpák egyedi megjelenését.

Versenytapasztalat, a holografikus PEUGEOT i-Cockpit jövőbe mutató megvalósulásával felturbózva

A PEUGEOT L500 R HYbrid olyan versenyautó, amellyel a pilóta eggyé válik: a versenygép a karosszériába épített, lebegő egyéni kapszulának tervezett, zárt utasteret rejt. A belső térbe a PEUGEOT i-Cockpit extrém sportos változatát vizionálták a formatervezők, a karosszériába épített, kicsi kormánnyal és hologrammal vetítik az információkat a pilóta elé. Az áramvonalasságot szolgálja, hogy az L45 eredeti, kétüléses kialakítását a tervezők együléses felépítésre cserélték, és a virtuális másodpilóta virtuális valóság sisak segítségével, valós időben élheti át a különleges versenyélményt. Az L500 R HYbrid ugyanúgy a tegnap, mint a ma és a holnap PEUGEOT-ja. A futurista megjelenésen és a legendás előd előtti tisztelgésen kívül magán hordozza a sajátos PEUGEOT stílusvonásokat, köztük az új PEUGEOT 3008 szabadidő-autó egyedi fényszóróit, valamint az egymástól éles vonallal elválasztott kék és fekete fényezést, ami egyidejű utalás az 500 lóerős benzines hibrid hajtásra és az L45 eredeti színére.

A PEUGEOT Indianapolisban elért sikerei előtt tisztelgő versenyautó-tanulmány

A PEUGEOT L500 R HYbrid tisztelgés az L45 versenyautó és egy egész korszak emléke előtt, amikor a PEUGEOT háromszor vívta ki a győzelmet az ötszáz mérföldes Indianapolison, a világ második legrégibb versenypályáján. Az L45 (4,5 literes változatban) az 1912-ben létrehozott L76 modellt váltotta fel, fiatal, merész pilótái, akiket csak így emlegettek: a «Sarlatánok», 1919-ig a versenyautók egy olyan sorozatát hozták létre, amely új korszakot nyitott a versenymotorok fejlesztésében. Az L76 volt az első autó a világon, amely a négyhengeres, négyszelepes motort két felülfekvő vezértengellyel ötvözte, és ezzel megteremtette az első modern versenyautót, amely 190 km/h csúcssebességre volt képes!

Az első PEUGEOT versenyautók – az L76, az L57, az L3 és az L45 – kormányánál a «Sarlatánok» a világon mindenütt sikereket értek el. A pilóták: Georges BOILLOT, Jules GOUX és Paolo ZUCCARELLI, valamint Ernest HENRY mérnök neve a mai napig összeforr az innováció és a merészség fogalmával. A legendás győzelemmel egy rendkívüli tengerentúli sikersorozat vette kezdetét a PEUGEOT SPORT történetében: Ari Vatanen 1988-ban, Robby Unser 1989-ban megnyerte a legendás Pikes Peak hegyi felfutó versenyt a PEUGEOT 405 T16 kormányánál, majd 2013-ban Sébastien Loeb a PEUGEOT 208 T16 Pikes Peak versenyautóval porrá zúzta a korábbi rekordot, és 8’13’’878 századdal új csúcsot állított fel a 20 kilométeres felfutáson. A hódítás szelleme ma is ott kísért a PEUGEOT csapatában, újabb és újabb győzelemre sarkallva a mérnököket és a pilótákat. Ennek a törekvésnek a gyümölcse, hogy a márka idén visszatért a Dakar raliba, és Stéphane Peterhansel személyében ismét győzelmet aratott, miután ezt a címet már egymás után négyszer is elhódította 1987 és 1990 között.

« A Peugeot L500 R HYbriddel a PEUGEOT század eleji nagyszerű kalandjának kívántunk emléket állítani. A teljesítmény és az innováció szellemiségével átitatott versenyautó egy elegáns és high-tech formába öntött vízió arról, milyennek képzeli az autósport jövőjét a PEUGEOT» – foglalja össze Matthias Hossann, aki a tanulmányautók fejlesztéséért és megvalósításáért felel a PEUGEOT berkeiben.

1 Jules GOUX (1913), Dario RESTA (1916) és Howard WILCOX (1919)