DAKAR 2017: rajtgépnél a PEUGEOT 3008DKR!

PEUGEOT_DAKAR

A január 2-i, asuncióni (Paraguay) rajt előtt pár órával a Peugeot-Total csapat készen áll, hogy megvédje bajnoki címét. Stéphane PETERHANSEL, Carlos SAINZ, Cyril DESPRES, Sébastien LOEB és navigátoraik türelmetlenül várták, hogy az új PEUGEOT 3008DKR fedélzetén nekivágjanak az ezúttal is veszedelmesnek ígérkező Dakar 9000 kilométerének.

• Az idei verseny a harmadik dél-amerikai Dakar a Peugeot életében. A csapat tekintetében nincs változás tavalyhoz képest. A tizenkét Dakar-győzelemmel rekordtartó Stéphane PETERHANSEL és Jean-Paul COTTRET a 300-as, Carlos SAINZ és Lucas CRUZ a 304-es, Cyril DESPRES és David CASTERA a 307-es, Sébastien LOEB és Daniel ELENA pedig a 309-es rajtszámmal indul.
• Műszaki szempontból történt változás: a PEUGEOT 2008DKR-t a 3008DKR váltotta fel. Az új modell is kétkerék-meghajtású, míg a versenytársak négykerék-meghajtású autókkal indulnak. A tavaly győztes autóhoz képest a 3008DKR számos fejlesztésen esett át mind a motor, mind a felfüggesztések, mind pedig aerodinamika terén. Más újdonság: klímaberendezéssel is felszerelték az autót, hogy a versenyzők a nagy hőségben se veszítsenek teljesítményükből.
• A Peugeot-Total csapat színeiben induló négy PEUGEOT 3008DKR december 29-én, csütörtökön érkezett Asunciónba. Közülük három a Peugeot Sport Vélizyben található műhelyéből érkezett Argentínán keresztül, Cyril DESPRES autója pedig közvetlenül Chiléből érkezett, ahol december elején tesztelésen esett át, melynek célja az volt, hogy nagy magasságokban is próba alá vessék a tesztpados motorbeállításokat.
• A rajt előtti utolsó ellenőrzések végrehajtása és egy gyors bemelegítés céljából a Peugeot-Total csapat felkészítő tesztet hajtott végre a Ruben Dumot versenypályán, Asunción külvárosában. A kisszámú nézők között jelen volt Franciaország paraguayi nagykövete, valamint Victor Pecci, az egykori teniszbajnok, aki ma Paraguay sportminisztere.
• A kötelező műszaki ellenőrzésekkel, majd a rajt helyszínén felállított pódiumon töltött január 1-jét követően a négy PEUGEOT 3008DKR zárt gépparkban töltötte az éjszakát, hogy aztán január 2-án reggel (helyi idő szerint) 9-kor rajthoz állhasson.

EGYENES ADÁS A TÁBORBÓL

Bruno FAMIN
„A felkészítő teszten tovább finomítottunk a beállítások legapróbb részletein is, valamint a biztonsági alkatrészeken. Véleményem szerint hasznos volt, hogy a pilóták az indulás előtt még egyszer a kormány mögé üljenek. Műszaki szempontból mindent megtettünk, amit terveztünk. Soha nem mondhatja az ember, hogy teljesen készen áll a Dakarra, hiszen amíg nincs ott, nem igazán tudhatja, mire számíthat.  Az időjárás, ami az ilyen típusú kihívásoknál fontos tényező, kiszámíthatatlannak ígérkezik az első napokra. Nagy melegre és viharokra azonban biztosan lehet számítani. Ez nem elhanyagolható szerepet játszhat. Természetesen tartunk a két márka, a Mini és a Toyota csapatától is. Ez utóbbi csapatával szemben talán még gyanakvóbbak vagyunk, mégpedig a szabályzat változása miatt, mely a turbódízel- és a benzinmotorok közötti teljesítménymérleget érinti. Ez a csapat is nagyon ígéretes versenyzőket sorakoztat fel. Így hát nemcsak a rendkívül összetett verseny, de a versenytársak is az eddigieknél magasabbra teszik a lécet, nem beszélve a navigációval kapcsolatos új szabályokról, amelyek hatása szintén érezhető lesz.”

Stéphane PETERHANSEL (PEUGEOT 3008 DKR #300)
„Úgy érzem, jó munkát végeztünk az idén. Mindent megtettünk, hogy jó esélyekkel szálljunk versenybe. Mind a versenyzők, mind az autók, készen állunk. Ez persze, korántsem ilyen egyszerű. Nem érzek különösebb feszültséget. Csak azt várom, hogy elkezdődjön végre! És azt, hogy a PEUGEOT 3008DKR kormánya mögött ülve élvezhessem a versenyt! Az új autó a 2008DKR-hoz képest számos fejlesztésen esett át. Kíváncsi vagyok, milyen lesz annyi időt eltölteni a magasban, Bolíviában. Ez mindenki számára új tapasztalat lesz. A klímaberendezés előnyt jelent majd. Már a felkészítő teszten is nagyon meleg volt, magas páratartalommal kísérve, mely során ki is derült, hogy jól működik a berendezés, és hogy ilyen körülmények között kifejezetten élvezetes a versenyautóban ülni. És ez nem a kényelem miatt fontos, hanem a teljesítmény miatt is.”

Stéphane PETERHANSEL (PEUGEOT 3008 DKR #304)
„A csúcssebességünk jó. Egy éves munka után türelmetlenül várom a rajtot, itt, Paraguayban. Azt gondolom, hogy az új 3008DKR-rel jó irányt követtük a munkánk során. Megbízhatónak tűnik, mint az elődje, sőt, kicsit gyorsabbnak is, még a szabályzatban előírt levegőszűkítőből adódó hátrány ellenére is. Azt gondolom, sikerült megoldanunk, hogy ez ne okozzon valódi hátrányt, és most minden a helyére került. Nehéz bármit is mondani az útvonalról, hiszen csak nagy vonalakban ismerjük. Ezzel még várni kell, mert a Dakaron soha nem tudhatja az ember, hogy mivel kell megküzdenie. De azt mondja, nehezebb az útvonal. A tapasztalat mindenesetre óvatosságra int.”

Cyril DESPRES (PEUGEOT 3008 DKR #307)
„Nagyon boldog vagyok, hogy részt vehetek a harmadik autós, és összességében a 17. Dakaromon. Egy kicsit nyugodtabb vagyok most, hiszen kezdem már jobban uralni ezt a «vadállatot». Igazán jó érzéseim vannak. A nyári Silk Way Rallyn aratott győzelemnek és a marokkói ralin való részvételnek köszönhetően jobban fel tudtam fedezni az autó határait. Kiegyensúlyozott vagyok, és tele energiával. Én, akinek kevesebb a tapasztalata négy keréken, különösen nagyra értékelem az új 3008DKR-t, mert az alvázon és a felfüggesztéseken végzett munkának köszönhetően sokkal stabilabb lett. A csapattársaim talán kevésbé érzékelik ezt, de nekem a bizalom szempontjából sokat jelent. Természetesen meg kell majd küzdeni a pálya két nagy kihívásával: a magassággal Bolíviában és a bozótos dűnékkel Argentínában, a második héten.

Na és ez a futam várhatóan különösen nehéz lesz a másodpilótáknak. Új tényezőkkel kell majd számolniuk, hogy megtalálják az ellenőrzőpontokat.”

Sébastien LOEB (PEUGEOT 3008 DKR #309)
„Tavaly Daniellel, mondhatni, mindent megtudtunk a Dakarról. Megállapítottuk, hogy a pályaszakaszokban rejlik az erősségünk, és hogy tökéletesednünk kell a pályán kívüli szakaszokban. Sokat dolgoztunk ebben az évadban, és különösen a múlt nyári Silk Way Rally volt az, ahol értékes tapasztalatokkal gazdagodtunk. Remélem, hogy ez elég lesz ahhoz, hogy hozzuk a formánkat a ralivilágbajnokságon megszokott gyorsasági szakaszokon éppúgy, mint a pályán kívül. Összességében a 2008DKR-hoz képest a PEUGEOT 3008DKR minden szempontból jobb. Sokat dogoztunk a motoron, a felfüggesztésen. A motor sokat fejlődött, bár a szabályzat által előírt, a motor erejét csökkentő levegőszűkítő nem túl kedvező számunkra. Elég nyugodt vagyok, de persze tisztában vagyok vele, hogy a Dakar két hétig tart. Tudom, hogy sok meglepetésben lesz részünk. Meg kell próbálnunk összpontosítani, aztán nekivágni egyik napnak a másik után. Igyekezi fogunk a lehető legjobban végezni a dogunkat, aztán majd meglátjuk, mi lesz az eredménye.

HOGYAN ISMERJÜK FEL A NÉGY 3008DKR-T A PÁLYÁN?
Minden autón saját rajtszám és más-más színű csík látható, mégpedig az utastér feletti légterelőn:
    
· Stéphane PETERHANSEL/Jean-Paul COTTRET : #300, SÁRGA.
· Carlos SAINZ/Lucas CRUZ : #304, KÉK.
· Cyril DESPRES/David CASTERA : #307, PIROS.
· Sébastien LOEB/Daniel ELENA : #309, FEHÉR.